rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Jossain tuotteissa rahdit on ihan älyttömiä? Yleensä kumminkin vaikka rahdit on kovia osat jää silti paljon halvemmaksia ainakin mitä mä oon tilaillu. Esim Sebring laturi 212€+rahti 60€ mut suomessa paketti 462€
    Tosin joskus oli jonkun pikkunippelin rahti 150€ :eek:
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Usein kannattaa tilata useampi osa kerralla. Rahti ei välttämättä nouse yhtään. Pitää vain katsoa ostoskorista, että kaikki tulee samasta paikasta, eikä B, C, D jne. varastoista. Jos samasta osasta on eri vaihtoehtoja, voi kokeilla lisätä niitä ostoskoriin ja katsoa, mistä mikäkin tulee. Ylimääräisethän saa sitten poistettua korista ennen kauppoja.
    Aika kova hinta tuo $150 rahti. Nopeimman vaihtoehdonko ruksasit?
     
  3. mb508

    mb508 Gearhead

    Nuo rahtijutut on joskus ihan UFOja. Mennä viikolla tilasin Newporttiini alapalloniveliä ja yhtä yläpalloniveltä Rockautosta. Kun lisäsin sitten tilaukseen nivelten lisäksi alatukivarren helat niin rahti pompsahti 28:sta eurosta n.130:een. Nekin olisivat tulleet nivelten kanssa samasta paikasta. Onkohan tuossa Rockauton rahtilaskurin ohjelmassa jokin bugi?
    Joten tilasin, varmuuden vuoksi, vasta seuraavana päivänä toisen paketin, jossa oli myös ylätukivarsien puslat ja rahti jäi niillä 26:een euroon!
     
  4. Red67HT

    Red67HT 1st gear

    Tilasin tavaraa Rockautosta Fedexin kautta. Nyt tuli Fedexiltä tekstiviesti että paketti on saapumassa ja tuon tullauksen voi suorittaa itse jos ei halua Fedexille maksaa ylimääräistä.
    Mites tuon tullin maksaminen sitten tapahtuu kun ruksasin tilauksessa sen että maksetaan kaikki verot ja tullit samalla. Eli jos nyt itse tullaan netissä nuo tavarat niin pitääkö mun maksaa niistä tulli uudestaan, vai eikö tuo Rockauton verot yms. kulut vaihtoehto tarkoitakaan kun vain veroja eikä tullia?
     
  5. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    ^ ite ruksin sen maksa kaikki heti nyt-jutun ja kun tuo viesti tuli, lähetin sähköpostissa tarvittavat tiedot ja linkin rockauton tilauslomakkeeseen. tuli kotiovelle eikä kukaan kyselly enempää rahaa
     
  6. mike-79

    mike-79 1st gear

    Totta on, että pienissä tilauksissa rahti nousee taivaisiin, mutta olisko tuotakaan viikseä saanut suomesta samaan hintaan? Ainakin luminassa oli aikanaan törkeän kallis juurikin se monitoimiviiksi jos suomesta ostaa, joten tilasin rockautosta ja jäi selvästi alle vaikka tulikin aikamoinen rahti pikkunippelille.

    Capriceen kun tilailin jousia ja iskareita yms. niin rahdinlaskeminen oli kyllä omituinen, se pomppaa heti jos tulee eri varastoilta, ja ilmeisesti voi pompata vaikka tuleekin samalta varastolta, mutta sopivasti kun vaihteli osia toisenmerkkisiin niin sain kohtuurahdit tulemaan ja silti jäi suomen hintojen alle selvästi.
     
  7. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Itellä on noissa rajuimpien rahtien hommissa vielä, ettei siellä ole vaihtoehtoja. Tai sitten on vaihtoehtona sen 150$ tilalle jotain vielä suurempaa :odroll:

    Onnistuin tilaamaan kyllä vilkkukytkimen Capriceen kohtuu rahdilla (muistaakseni 25$ osa ja alle sen rahti), en tiedä mikä arpa niitä laskee kun kaikille osille ei halvinta vaihtoehtoa saa :eek:
     
  8. JiipeeH

    JiipeeH 3rd gear

    mun mielestä rokkiauton rahdit menee suoraan painon/tilavuuden mukaan, eli esimerkiksi jarrusatuloilla/levyillä saattaa olla jo aikas mukava rahtihinta.
    kannattaa laittaa se tavara jota eniten tarvitsee ostoskoriin ja sen jälkeen selailla luetteloa ja bongata osien vierestä kuorma-auton kuva tai maininta: shipped from the same location blaablaablaa.. jolloin osat lähtee samasta paikasta kuin ostoskorissa jo olevat osat, eli ei tuu ku yks rahti.
    itte tullu paljon ostettua osia sillä tavalla että laittaa pari painavampaa tavaraa(tyyliin pallonivelet) ja sitten ettii kaikkee pientä mukavaa tavaraa kyytipojaksi(pääsylinterin korjaussarja, jarrusatuloiden korjaussarja, antureita jne..), rahtihinta ei välttämättä nouse kovinkaan montaa dollaria/euroa.
     
  9. james1

    james1 Gearhead

    Moi!
    Olen tilaillu eri paikoist USA osia Cady ym .Rock auto pelannuthyvin varsinkin
    Fedex kautta.eivät laskuta heti alv:tä ja tullia.tuovat kotiovelle:
    Itella täytyy paperi joista näkyy ,ettei tullia tarvita.Hoituu sekin ,mut hieman
    työläämpää.
    ter: J-P :D
     
  10. exoddus

    exoddus 3rd gear

    Eikös kannattais avata tänne joku paikkakunta kohtainen tilauslista, eli tilataan kimpassa kamaa ni menee rahti yms kulut puoliks jos noita isompia osia on jengi tilaamassa. Ja jos on useempi tilaaja ni kuluthan vielä pienenee siitä. Mä voisin ainakin tehä kimppatilauksen tässä syksyn alussa jos joku kans tarvii osia sieltä.
     
  11. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Joskus meinasin kaveriporukassa tällästä, mutta loppupeleissä pääsi halvemmalla kun kaikki tilasi itse omat rojunsa....juurikin sen RockAuton (arpa)rahtilaskurin takia. En pysty käsittämään sen laskutoimituksia, mut eipä se tietysti oo miun hommakaan...

    Joskus kattelin Astroon perämurikkaa Rockista, kun olisi ollut melko edullinen. No rahtihan taas yllättäen ylitti murikan arvon reilusti. Vertauksena tilasin Ebayn kautta täydellisen ilma-alusta sarjan (painaa aika paljon enemmän ja on varmasti v*tun paljon isompi laatikko) niin siinä oli pienempi rahti kuin Rockautossa sille perämurikalle.

    Tykkäisin itse kyllä RockAutoa käyttää, mutta kun sen tietää että lähes kaikki tarvitsemansa osat saa halvemmalla suomesta kuin sen naurettavan rahdin kanssa suomeen itse tuottaen.. :odroll:

    Miusta vaan alkaa tuntua kun kaikilla on noin paljon positiivisia kokemuksia, niin sielläkin kaupassa toimii jonkun sorttin pärstäkerroin sen rahdin kanssa :rotfl:
     
  12. mirage

    mirage 3rd gear

    Samanlaisia tuntemuksia. Vaikka esim. Summitilla hinnat korkeammat, niin rahdin kanssa tulee halvemmaksi..
    Rockautolla ei ole panostettu kansainväliseen kauppaan. Ne lähettää kaikki tavarat sieltä, missä ne sattuu olemaan suoraan Suomeen. Varmasti olisi edullisempaa ensin lähettää ne usassa yhteen osoitteeseen ja sitten vasta suomeen.
    Ja näinhän voi toki suomalainen tehdä. Eli jollekin huolitsijalle usassa jne. Mutta sitten siihen tulee sen huolitsijan kulut..
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kyllä mä olen aina valinnut semmoiset hilut, että tulevat samasta paikasta. Joka osalle on kuitenkin yleensä vähintään viisi valmistajaa ja niitä on pitkin poikin niissä kolmessa toimituspisteessä, niin yleensä on löytynyt samasta mestasta kaikki. Heittää edellisen ostoskorista pois ja uutta tilalle. Ja jos nyt joku yksittäinen nippeli menee eri toimituspisteeseen, niin kaippa sen saa suomestakin...
     
  14. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuli muuanviikko siten 2 jarruletkua Rock Autolta. Ei ihme, että lähetys maksaa. Nuo olis mahtuneet isoon kirjekuoreen, mutta tuli paketti jossa oli yli 95% täytetty kuplamuovilla. Boxksi oli kai 40x30x20. Käsittäkseni ilmarahdissa maksetaan myös viedyn tilanmukaan.
     
  15. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Pakko nyt taas heti kirjottaa ku tuli otettua verrokit juuri ja varmaan jää (taas) RockAutosta tilaamatta :odroll:

    Tankki maksaa (saman valmistajan) RockAutossa 20€ vähemmän kuin ebaysta löydetty, mutta rahti maksaa ebayn kautta alle puolet siitä mitä RockAutossa. Suurin ero varmaan tulee siitä, ettei Rockissa saa tällekkään tuotteelle valittua muuta kyytiä kuin FedExin ja iipeissä se tulee postin kautta. :soosoo:
     
  16. tequila

    tequila Gearhead

    mie taas tilannu kesän aikaan useita paketteja rockista , viimeiks eilen , ja aina on jääny halvemmaks ku suomen putiikeista , ehkä miul sitten vaan käyny kaamee tsägä tai sit se kaapolöllön ehottama pärstäkerroin on gondiksessa :rotfl:
     
  17. exoddus

    exoddus 3rd gear

    Onkos kukaan pk-seudulta tekemässä tilausta rockautosta, voisin tehä kimppatilauksen. Saatais ne rahtikulut puolitettua.
     
  18. exoddus

    exoddus 3rd gear

    Eikö kukaan tarvii talveksi osia??
     
  19. textex

    textex 1st gear

    njoo

    taitaa tarvitsijat itse tilata omia aikojaan....
    onko iso tilaus lähdössä?
     
  20. exoddus

    exoddus 3rd gear

    Re: njoo

    Ei kovinkaan iso, muutamal satkul pikkusälää. tiivareit yms..
     

Kerro tästä muillekin!