rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Euroopan halvimmatkin toimii paremmin kuin moni usan normaalilaatuinen.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Höpöhöpö. Ei kaikilla oo noin helvatan huono tuuri.
     
    fxsts, xarper ja sdfsd tykkäävät tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No ei toimi. Ihan samaa paskaa niissäkin on eri painotuksilla.
     
    xarper tykkää tästä.
  4. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Oon aina pitäny Moogia hyvämaineisena puljuna, vaikkei se mikään premium merkki olekaan.
    V70 Volvoon piti ostaa eteen koiranluu, paikalliselta Ad:lta löytyi Moog joka maksoi muistaakseni 8e. Myyjät on vaan vuosien varrella tullu jo tutuksi joten eivät ois halunnu Moogia myydä kun ne on niin paskoja o_O
    Sellaiseen 500tkm ajettuun Volvoon oli ihan sama mitä palikkaa sinne alustaan laittaa, kyllä se Moogi ainakin hetken pysyi hiljasena.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaverilla ihan sama peli. Vannoutunut delcomies ja nekin ihan paskaa hintaansa nähden.

    Pyöränlaakeri, vesipumppu ja laturi esimerkkeinä ettei vallan sähköosia dissata.


    Ajomäärään nää pitää suhteuttaa vaan en silti ole tottunut moiseen kuraan
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No tähän voisin sanoa vuorostani höpö höpö. Jopa maxgear toimii ihan ok ja kamoka ym halvimmat osat. Kokemusta kyllä löytyy usean eri auton eri osien verran.

    Ainoa selvästi paska ollut autodocin stark mitä ne mullekin alko vastentahtosesti "myymään". Se ongelma hoitu puljun vaihdolla.


    Nykyään onneksi ei juuri missään osassa tarvi edes halvinta esim aerossa harkita, kun naurettavan pieni ero premiumlaatuun.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ilmeisesti olet saanu hyviä, jopa oem osien välillä laatuheittely on myös eurooppalaisissa ihan valtavaa. Esim. alustan osat, pyöränlaakerit yms. Joku laakeri pyöri isoissakin audeissa 200 000 ilman ongelmia, toiset hajos 30 000- 40 000 kohdalla eikä ollu yksi eikä kaksi. Sama joissain nivelissä, vag lukkolaitteissa yms.. Mulla pomppas sachsin iskarit tai oikeastaan iskari toisessa katsastuksessa saabista, ajettu ehkä 30 000...Boschin mukalaadukkaat kärjet sojottaa mihin sattuu paketista ja konkat on uutenaan jo mykkiä. Ekat suht sinneppäin olevat kärjet suzuki motskarin oem kärkien kanssa (jotka olivat täydelliset) on ollu standardin sinisessä paketissa tulleet linkkolniin, kaikki muu ollu melkosta kuraa. Uusia kiinalaisen korjaamia latureitakaan ei voi laakeroimatta ja tarkastamatta laittaa kiinni mihinkään kun sisällä voi olla mitä vaan, se bosch taitaa jo alun alkujaan olla mitotettu tehoihinsa nähden yläkanttiin mikä toki pelastaa vähän, laakerivikoja sekään ei poista.

    +vielä päälle öljynsuodattimien sekoilut kun "korvaava" suodatin ei sovikkaan niissä panos mallisissa.
     
    Muokattu: 6.9.2019
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    moogilla oli joskus e34 bemariin vai oliko w124 meseen niin epämääräsen mallinen pallonivel ettei sopinu mitenkään kun kaikki mitotukset oli sen verta pielessä ettei vaa sopinu vaikka näytti oikealta. oiselle puolelle oli tullu lesjöförs vai löbrö mikä sitte sopi
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joka päivä vähintään 100km ,enpä ole samaa mieltä,toisilla tuntuu menevän enemmän osia kuin toisilla,toisilla ei toimi tbi kään ikinä ,yksinkertainen laite ja hyvin on osto rempanjälkeen pelannut
     
    caprice305 tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    30-40tkm ois juhlava matkamäärä vs suurin osa usaosista :D

    Sachsin iskareista olen samaa mieltä, just suht tuoreet porsi ja aikanaan ostin uudet niin toinen oli valmiiksi mykkä.


    Hintaeroa jarru ja alustanosissa tulee silti eurovehkeissä äkkiä puolet vs usa. Siis eurojen hyväksi. 9€ toimituskulut eikä alveja erikseen vs alvit ja toimituskulut 20-200€.

    etkös sä ajanut sillä fiestalla? Kyllä mullakin nyt on tbi taas 10k pelannut kun uusi kaikki palikat. Seuraavaa remonttia odotellessa.

    Od:n ketjuja ja myynnissä olevia tbi koneisia kun katsoo niin aikalailla sääntö on, että anturit uusittu ym.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei taida montaa muutakaan 30v autoa löytyä, mistä ei ole tarvinnut mitn anturia vaihtaa? Etenkään jos vaihtaa kaikki summamutikassa?
     
    fxsts ja jariha tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Luulin mä laturia ja starttiakin alkuperäisiksi kun ne vaihdoin, paskat. Ainakin kertaalleen käyty läpi jo. Sama koskee monia antureita.


    Se on kumma kun tbi vikojakin tänne tulee niin yksinkertaiseen laitteeseen ei kuitenkaan löydy kerralla yhteisymmärrystä ja vianratkaisua. Mä muistan edelleen sen egr jutun mitä ehdotit, tps poisti sitä ennen toisen vian.

    Siihenkin topicciin osallistui monta od:n tekniikan maestroa. Ei se tbi silti ole mikään helppo nakki.
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei toi ollu sulle kuitti, vaan yleisesti. Tbi on silti yksinkertaisimpia ja varmaan luotettavimpiakin. Se vaan on pirun yleinen, niin vikojakin ilmenee nyt vanhetessa.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No kerropa mitä ostat, niin mää ostan kanssa.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kestääkö ne startit sitten kun kaasaroi? Potkiiko tbi takaisin?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Taisin viimeeksi ostaa febi bilsteinin osan sokotaan. Kaikista kallein mitä löyty listalta.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    en mä kuittina ottanutkaan enkä halveksunut odn maestrojakaan. Usein se tbi vaan on anturilottoa yksinkertaisuudesta huolimatta. Huono osalaatu lisää vaikeuksia

    buah tuskin. Yksilöitähän nää usavehkeetkin on, mutta vaatimattomalla 30 jenkin kokemuksella ne ei kestä mitään järisyttäviä kilsoja/vuosia.


    Eikä siinä, omanlaisensa tunnelma, koneet ja varusteet löytyy. Siksi tämä sairaus minutkin vienyt. Kestäviä se ei silti niistä tee.
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Juu ei, toyota se kestää, siksi kait ne on innostuneet lätäkön takana vaihtamaan 4.3tbi/cpfi toyotoihin :rolleyes:
     
  20. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Tilaus Rockautosta tuli Suomeen yllättävän nopeasti ( 4 pv) mutta nyt seurannan mukaan maannut jo kohta viikon Helsingissä....???
     

Kerro tästä muillekin!