rockautosta tilaaminen ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rado, 20.2.2013.

  1. Rado

    Rado Gearhead

    Paljonko 40€ osille tulee rahtikuluja ja alv:a ?
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tee alustava tilaus sillä sivustolla niin saat rahtikulujen hinnan kun annat toimitusosoitteen postinumeroineen. Voit tyhjentää ostoskorin ja tiuaus ei lähde käsitteleeyn vahingossa muutoinkaan ennenkuin olet sen maksanut. Valuutaksi voit valita suoraan euron sieltä valikosta.

    Rahtikulut riippuu monista seikoista, ennenkaikkea tavaran koosta ja painosta. Alv:n osuuden saat kun lisäät tavaran ja rahdin hintaan 24% niiden arvosta. Tullauksen voit tehdä tullin nettisivuilla sitten kun tavara on tulossa ja saat siihen tarvittavan numeron huolintaliikkeeltä. Tullinkin noista joutuu maksamaan jos tulevat eu:n ulkopuolelta, mutta se ei ole paljoa.
     
  3. vette73

    vette73 Gearhead

    Juuri eilen tilasin hihnankiristimen ja bensatankin korkin Avalanchiin. Yhteishinta amerikassa 33 euroa. Mulle kotiin tuotuna, verot, tulli, yms maksetuttuna ja fedexin npeammalla kuljetuksella (tilasin tiistaina, on mulla torstaina) yhteishinta 75,70 euroa.
     
  4. Rado

    Rado Gearhead

    ja suomessa samat maksais ?
     
  5. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Riippuu niin paljon osien painosta, Substitute tossa jo neuvoikin miten sen rahdin saa selville. Mä olen aina laskenu tullin rahdilliseen hintaan alvin lisäks niin ei ole tullu yllätyksiä. Tulliprosenttina on laskuissa ollu 4.5, yleensä kaikki auton osat mitä oon tilannu ni on osunu tolle prosentille.

    Eikä tosiaan aina kannata tilata Rockautosta tai muualta, Jeepin jarruja remppasin just äsken, Us-Partsista tuli osat halvemmalla ku rapakon takaa. Kun sit taas Chevyn raidepäät ja Dodgen vaihteiston kannatinkumi oli edullisempaa tilata Rockautosta, Suomen hinnat lähimpään postiin 340€, kun taas ihan samat osat suoraan työpaikalle tullattuna ja verotettuna tasan 200€
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    voi siihen laittaa että maksaa verot samalla niin näkee koko summan.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä toisaan kannattaa selvittää myös että mitä osat maksaa Suomessa.
    Support your local dealer, sanovat amerikassakin.
     
  8. vette73

    vette73 Gearhead

    Empä kysyny mistään, mutta ei ne varmaan tuo niitä mulle kotiin tuosta rahasta.
     
  9. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Jotakin osaa saa kyllä Suomesta halvemmalla tai samaan hintaan kun rockautosta tilattuna. Mutta lähinnä nämä on sellasta huolto-osaa.
    Isot tai painavat osat kannattaa ostaa Suomesta tai tilata välittäjän kautta kontitse.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos on kiire ja osat on sopivan kokoisia (antureita yms.), niin Rockauto on nopeudessaan ylivoimainen. Jostain syystä osat tulevat maailman toiselta puolen nopeammin kuin oman maan sisältä.
     
  11. Gerball

    Gerball Gearhead

    Tuossa jo jossain toisessa topiikissa asiasta nurisin, mut pistetääs vielä tähän kun itse rokkiautosta kyse.
    Viimeisen kk:n aikana itse rokkiautosta tilaillut: sytytyspuola 23 eur. > suomesta sama AC puola 143 eur. pyöräsylinterit eteen/taakse 4 ja 11 eur. /kpl. > hinta suomessa 65eur./ kpl.(ei valitettavasti löytynyt Tepolta jolla hinnat kohdallaan) Jarrukengät taakse 11,75 eur. (tarjous) Jonkun kotimaisen vauhtiputkan cataloogissa samayt Raybestokset 120 eur!!! Listaa voisi jatkaa vielä monta riviä...
    Yksi väärä osakin sattui tulemaan. Pistin reklamaatiota asiasta fotolla ja uusi osa on jo tulossa. Väärää osaa ei tarvinnut palauttaa.
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Vaan kun köyhän ON ostettava kiireettömät osat sieltä mistä halvimmalla saa... Suomalaisilla osaputkilla on katteet kohdillaan.
     
  13. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Onko kellään kokemusta rockauton venttiilinjousista? Tuntuis olevan vaan aika uskomattoman halvat, että liekö tehty muovista. :eek:
    (1,57€ kpl) Uskaltaako noita autoonsa laittaa..
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No siten minä tuon ainakin ymmärsin: että ei sokkona tilata Rock-autosta, vaikka kenties lokaalidiileriltä saisi halvemmalla. Useimmiten ei saa, mutta joskus kenties.
     
  15. Mansikkamies

    Mansikkamies 1st gear

    Todella nopeasti tulee perille..alle viikossa.
    tosi tyytyväinen..
    vaikka osassa lukeekin made in china :D
     
  16. ViLU

    ViLU Gearhead

    Näinhän se menee. Tilasin Impalaan rokkiautosta kardaanin keskilaakerin tukineen päivineen ja valmistaja oli SKF. Meinasin, että tulee ihan jossain tässä lähimaastossa tehty kikkula, mutta kun laakeri hässäkän sain kotiin niin paketissa luki Made in China. Eli kyllä ihan noita merkkikamojakin sieltä kiinasta tulee.
     
  17. jar

    jar Gearhead

    Kevyet ja mallikohtaiset osat, siis ne mitkä käy vain muutamaan malliin, on helppo tilata suoraan rockautosta, niitä on harvoin Suomessa kellään hyllyssä.

    Painavat osat, ja ne mitkä käy pitkälle aikavälille ja moneen malliin saa Suomesta halvemmalla, omien kokemusten perusteella.

    Vaikka tilansinpa nostajatkin Summitilta, kun suomalaiset ei sen halvemmalla niitä olisi myyneet, vaikka hyllyssä niitä olikin monella ja sai samalla kaikkea muuta erikoisempaa samaan pakettiin...
     
  18. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Kyllä sieltä mulle esim. kaikki 4 iskaria on tullut ja halvemmalla / helpommalla kuin Suomesta tai eBaystä. Siel on joskus hyviä tarjouksia. 9 Rokkiauton magneettia on tuossa jääkaapin ovessa ja onhan nuo palikat tuolta vaivattomasti aina tulleet. 1 väärä osa tullut, laittoivat uuden ja sain pitää väärän.
    En muuten suosittele sieltä tilauksesta valitsemaan verojen ja tullien etukäteismaksua koska aika usein on ainakin itselle tullut haavin läpi.
     
  19. crubu

    crubu 1st gear

    Ensi kertaa tilaamassa.

    Toimitusvaihtoehdot:

    -FedEx International Economy (halvin)
    -FedEx International Priority
    -Express Mail International (kallein)

    Näistä valitsin FedEx Priority - vaihtoehdon.

    Valitsin myös maksaa tullin ja verot etukäteen.

    Osa: 70€
    Rahti: 80€
    Tulli ja vero: 35€
    Alennus: -4€

    Yhteensä: 181€

    Itselläni on Visa Electron, mutta kun valitsee maksuvälineeksi Visan niin hinnat muuttuu dollareiksi ja käsittääkseni tililtä veloitetaan tuo dollarisumma, mutta pankki perii sitten jonkun maksun välistä, koska summa veloitetaan dollareina ja tilillä on euroja.

    Muistan lukeneeni jotain muuttuneista ehdoista koskien PayPalia ja keskustelua, ettei PayPalilla maksaminen kannata. Itelläni ei PayPalia ole, mutta voin sellaisen tilin tehdä, jos sen kautta maksaminen on järkevämpää.

    Myös tällainen vaihtoehto löytyy tuolta: € Electronic Fund Transfer (EUR).
     
  20. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Kannattaa tsekata myös amazonin tarjontaa noissa osatilailuissa. Voipi nimittäin selvitä huomattavasti huokeammalla.
     

Kerro tästä muillekin!