Rocker Cover Grand Prix of Haikko 1.6.-14 klo 13-

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja turboman1, 28.5.2014.

  1. turboman1

    turboman1 3rd gear

    [​IMG]

    Rocker Cover Grand Prix of Haikko

    Nyt ajetaan ensimmäistä kertaa venttiilikoppamäkiautoilla Haikossa. Kisa käydään M.G. Car Club of Finland ry:n kesätapaamisen yhteydessä (vieraaksi kutsuttu Rolls Roycet, brittikalustoa paikalla 10.30-14.00) asfalttiradalla, Haikon kartanon rannassa, kylpylähotellin takapihalta laskevassa mäessä, rantasaunojen ohi ja helikopterikentälle päin. Kisa alkaa klo 13.00.

    Ilmoittautuminen tähän ensimmäiseen kisaan on maksuton. Ohjeet ilmoittautumiseen tämän infon lopussa. Tilaisuuteen ei ole pääsymaksua.

    Tulevaisuudessa voidaan palkintokustannusten kattamiseksi periä pieni osanottomaksu M.G. Car Club of Finland ry kuulumattomilta kilpailijoilta. Kisassa palkitaan pokaaleilla eniten voittoja kerännyt Rocker Cover -kilpuri ja tyylikkäin venttiilikoppa-auto. Kannattaa siis panostaa myös visuaaliseen puoleen nopeuden lisäksi.

    Kisapaikan osoite: Hotelli Haikon Kartano & Spa, Haikkoontie 114, 06400 Porvoo,
    puhelin: 019–576 01, sähköposti: hotelli.haikko@haikko.fi
    http://www.haikko.fi/fi/tietoa-haikosta ... teydet.php
    http://www.haikko.fi/fi/tietoa-haikosta ... ueesta.php

    Kartanosta saa hiukopalaa seuraavasti:

    Kartanon ravintola ja terassi
    su klo 11.30-24.00
    • Terassi avoinna kesäisin sään salliessa klo 11.00-23.00

    Spa Bistro & Cafe
    • sunnuntaisin 12.00-19.00
    • Juomia puistoon voi ostaa Spa Bistro & Cafesta sekä Kartanon ravintoloista, Spasta myös itse koottava picnic-kori


    SÄÄNNÖT KOSKIEN AUTOJA:

    1. Ei ylimääräisiä voimanlähteitä, vain painovoimalla vauhtia.
    Auton kaikkinainen ohjaaminen laskun aikana kielletty.

    2. Venttiilikoppa pitää olla "perinteinen" yhtenäinen ja peltinen tai
    kevytmetallivalua. Nykyautojen rumia, muovisia moottorinsuojuksia ei
    hyväksytä esteettisistä syistä.

    3. Auto ei saa olla kuin 40 mm pitempi kuin itse venttiilikoppa

    4. Autossa pitää olla 4 pyörää, pyörä ei saa olla yli 155mm halkaisijaltaan
    Jousitus sallittu.

    5. Raideleveys ei saa ylittää 200 mm

    6. Auton maksimipaino on 3000 gr

    RATA:

    1. Maailmalla radat ovat yleisesti sitä varten tehtyjä
    lavarakennelmia. Haikon ensimmäinen kisa ajetaan kuitenkin
    asfalttiradalla, joka laskee hotellirakennuksen takapihalta helikopterikentälle
    päin. Radan pituus päätetään paikanpäällä MGCCF:n toimesta.

    2. Radalla on kaksi kaistaa, merkitään esim. liidulla, jaksonauhalla
    tai lippusiimalla tms.

    3. Lähtöä varten on yksinkertainen lähtöteline, josta autot irtautuvat yhtä ai-
    kaa.


    Säännöt koskien kilpailun kulkua:

    1. Kilpailu käydään kaksinkamppailuina Drag race -kiihdytysautojen tapaan.

    2. Auto, jonka etupyörät ylittävät ensimmäisenä maalilinjan on voittaja.
    Mikäli kumpikaan ei pääse maaliin asti, pisimälle päässyt on
    voittaja.Jos auto ajautuu kilpakumpanin radalle, se häviää. Jos
    molemmat eksyvät väärälle kaistalle. Ensiksi eksynyt häviää.

    3. Voittavat autot jatkavat eliminaattorikaaviossa, kunnes finaalissa
    ratkaistaan voittaja. Jos osallistuvia ajoneuvoa on kovin vähän, niin ajaja-
    kokouksessa voidaan sopia, että kaikki kilpailevat kaikkia vastaan. Eniten voittoja eli pisteitä ratkaisee tällöin. Tasapisteissä uusintalähtö(jä).

    4. Kilpailun johto päättää kiistatilanteissa erimielisyydet. Kilpailijoilla ei
    ole valitusoikeutta johdon päätökseen. Tarvittaessa voidaan käyttää maali-
    kameraa. Palkinnot jaetaan kilpailun jälkeen paikanpäällä.

    Rocker cover -kilpurikysymyksiin vastailee Kari V. tarvittaessa.
    Puh. 0500-701644, kysymykset mielellään tekstarilla. Kisaan ilmoittautumiset suoraan Karille tekstiviestillä tai Haikossa klo 12.30 mennessä kisapaikalla olevaan listaan. Tekstaa: Osallistun Haikko Rocker Cover GP 1.6.-14, kilpailijan nimi (ei nimimerkkejä), kilpurin merkki (esim. MGB V8 3.5L -74 tms. kilpuria kuvaava nimi), GSM-numerosi.

    Siviili- tai muulla harrasteautolla kuin MG:llä (tai Rolls Roycella...) paikalle tulevat kilpailijat paikottavat ennen kartanorakennusta vasemmalla olevalle parkkipaikalle. Siitä pääsee kävellen sitten puiston läpi alas rantaan ja y-risteyksestä vasemmalle kohti helikopterikenttää. Mikäli omaat brittiläisen, max 2+2 -paikkaisen sportin, niin sillä voit kurvata rantaan asti kilpurisi kanssa.

    Parkkipaikalla on mahdollisuus ajaa myös Reception-kylttejä seuraten kylpylähotellin vastaanoton lähelle, josta kävellen respan sisäänkäynnin ohi oikealle ja hotelli vastapäivään kiertäen pääset takapihalle, josta Rocker Cover -rata alkaa.

    Tuolla englannin poikien artikkeli aiheesta. Otsikon kuva on lainattu ko. jutusta, kiitokset maukkaan kilpurin tehneelle Bill Young:ille ja http://www.britishv8.org:lle! Huomioi kansalliset mitat ja painot, jotka poikkeavat englannin poikien viritelmistä.

    http://www.britishv8.org/articles/2008- ... racing.htm
     
  2. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Kuppia...ei kun uppia... :)

    Nissan Roadrunner muotoutuu pikkuhiljaa tallissa Cherry -82:n venakopasta. Kyseessä epäsymmetrinen OHC-koppa, joka aiheuttaa hiukan haastetta akselien sijoituksille...

    Putsasin ensin kopan manuaalisesti ja sitten peli vaimon astianpesukoneeseen...Meni kele ihan mataksi, mutta ajattelin maalata sen jo alunperin...

    Jousitus pistää vielä päätä mietintämyssyyn ja huomisen ylioppilasjuhlat keski-Suomessa vie lähes koko päivän, joten tiukoille vetää...

    Kaikki lähiseudun venttiilinkoppa-auton omistavat vaan Haikkoon kisaamaan! Veikkaisin, että yksinkertaisimman laitoksen väsää alle neljän tunnin, jos koppa on olemassa ja miljoonalaatikossa riittää tavaraa...Renkaat ja akselit kannattaa hankkia ensimmäiseksi, niin ei jää yön pimeinä tunteina siitä kiinni...
     

Kerro tästä muillekin!