Rodi jenkeistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja impala-63, 27.11.2012.

  1. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Ei sillä ole mitään merkitystä, mikä kone oli nokalla auton maahantullessa, remmiahdettuja isolohkoja ne olis muuten kaikki :rotfl:
    Vain sillä, mitä on uutena tehtaalta ollut saatavilla ko. mallisarjan autoon on väliä ja sitä käytetään verrokkina vaihdettuun/vaihdettavaan moottoriin.
    Nykyään AKE:lla/Trafilla on ollut lupakäytännön nyrkkisääntönä, ettei yli 100 Kw:n koneita voi kolkytluvun vehkeisiin laittaa jos käytetään alkuperäistyyppistä jäykkää etuakselia. Jos käytössä on IFS ja ehkäpä myös jopa IRS, niin sitten tilanne onkin jo ihan toinen.
     
  2. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    ostaa vanhan kuorkin ja tekee siitä rodin, silloin kukaan ei puutu siihen minkälaisen motin siihen laittaa. sillä moottorin tehon pitää olla riittävä :)
     
  3. B 50

    B 50 Gearhead

    Ei ole. "Ei vallitsevan käytännön mukainen", tms, en muista tarkkaa sanamuotoa. IFS, IRS, 4xlevyt, jne, vähintäänkin keskiverto urheiluautoa vastaava alusta.
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Vaatii oikeusjutun, mikä tosin saattais mennä läpi. Virkamies ohjeistanut että kuorma-autojen katsastuksessa voidaan käyttää henkilö- ja pakettiautojen sääntöjä soveltuvilta osin. Vaikka tämän pykälän nojalla isomoottorisia vanhoja kuorkkeja on leimattukin, hyvä niin. Lisäksi kuorkkeja ei (lain mukaan) koske %-säännöt. Eiköö?.. :poff:
     
  5. B 50

    B 50 Gearhead

    Vielä jokin aika sitten tilanne olikin näin onnellinen. Sitten eräs rodialan vaikuttaja (todellakin vaikuttaja) keksi paukuttaa lehdessä henkseleitään isolohkolle leimaamallaan rodilla ja uhosi vielä ahtavansa, tms, sen. Virkamies luki lehden ja ohjeisti konttorit nykyiseen käytäntöön. Tieto perustuu huhuun jota en itse ymmärrä epäillä perättömäksi, ts, vastuu lukijalla.
     
  6. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Niin, koska kuorma-autot ovat autoverovapaita ja tämä muutos%-käytäntö on tarkoitettu nimenomaan autoveron uudelleenperinnän mahdollistamiseksi.
     
  7. pas2

    pas2 Gearhead

    Runko ja hytti on yli 50% nii itentitteetti säilyy.
    PS. tontin nurkalla on n. '35 4wd rotke kuorkin runko ja hytti. 800€.
     
  8. STW2

    STW2 1st gear

    B50, taidat olla huhumies tai huhuuuu -mies?
    Eikö jokainen tee itse omat ratkaisut ja onhan suomessa katsastettu monta rodia Ahtimella läpi niin että ahdin lukee papereissakin eikä niille ole mitään lupia haettu.

    Minäkin olen nähnyt monta autoa ja lukenut monta juttua. Asiallista menoa ja asiallisia vehkeitä. Olisi aika ankea jos kaikilla olisi vale 305cid saastekone tai huohottava sivuventtiili. Trafilta voi tarkistaa kaikkien tiedot ja huhutkin, mutta sinne varmaan pitää soittaa omalla nimellään.

    Rane
     
  9. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Lukenut ja jopa nähnyt monta laitetta...hieno homma, että lukemisen katseleminen on mennyt hilseeseen. Huhuu... montako omistat itse ja montako ko.keksintöä olet omin kätösin rek.katsastanut?
    B50 on muutaman vessan nyplännyt kasaan, ja jonkun painetun sanankin näistä hommista kai juurruttanut jakajaansa.
     
  10. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Trollit tänne nykyään kirjottelee vaan!

    Koirat haukkuu mutta karavaani kulkee!
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    Me trollarit. Trollers virtual cc. :lol: Ja kuten od:n hyviin perinteisiin kuuluu 4:lle sivulle tultaessa ollaan jo kaukana aiheesta. No.. nii. Eli jatketaan. Voi sanoa huhumieheks tai mikskävaan huuhaaks, kaikki on saamee mulle, kuten kuningas sanoi. Pointti kuitenkaan ei ollu siinä kuka teki, eikä täältä nouse syyttävää sormea. Kyse on enemmänkin siitä että kovimmassakin onnistumisen hurmoksessa huomioitais virkamiehen pikkusieluisuus. Kaikki muistaa miten kävi ilokaasujen ja minkä tapauksen jälkeen konttorit ohjeistettiin lokareiden suhteen uudelleen. Tuntuu se itestäkin tyhmältä että pitäis kuiskia kyykyssä kuin Kummelin kiinteistönvälittäjät, mutta jos se on se tapa jolla karavaani pysyy liikkeessä niin ok. Aikasemminkin purnannut tosta erään julkaisun tavasta kirjoittaa vailla minkäänlaista suodatinta ja jos auton rakentajalla/omistajallakin suodatin on hyvin harva niin virkamiehen silmin katsottuna saattaa herätä negatiivistä huomiota. Sillä vaan ei oo ollu harrastusta edistävää vaikutusta, päinvastoin. Mikä uittu siinä on että aina pitää preussilaisella tarkkuudella toitottaa ne sentit, kuutiot, hevosvoimat, ja mistä mikäkin nippeli on kotoisin, sun muu epäolennainen. Lähestyttäessä tätä harmaata virkamiehen huomion raja-aluetta vois julkisuudessa ihan yhtä hyvin pysyä enempi fiilistely & fiktio osastolla. Ja tämä noin niinku vastasen varalle kun täällä vielä saa rakentaa. Päätäntävallan rakenne kun nykyisin on hyvin pitkälle niin että jos virkamies päättää että ajoneuvojen rakentelu ei edistä liikenteen turvallisuutta niin se loppuu.
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Hyvä Hyvä!
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Moro taas.. Kyllä se on ihme että 4 sivua keskustelua on saatu aikaiseksi, mutta ei juurikaan muuta kun toisille vittuilua! :argue:
    Melkein kaikki menee aiheen vierestä tai helvetin kaukana siitä. :cry:

    Muutama hyvä kommentti on tullut ja kiitos varsinkin silverallolle kun valaisit minua yv:llä ja asiallisilla tiedoilla! :D

    Tämä rodi keskustelu tuntuu olevan aina sellainen pyhä lehmä mihin ei saa sorkkia pitkällä tikullakaan tai udella siihen liittyvää. :poff:
     
  14. lake ender

    lake ender Gearhead

    uudessa kasissa oli asiallinen juttu tähän aiheeseen liittyen. kannataa lukea ajatuksella.
     
  15. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Laitetaas nyt tähän topikkiin, itsellä jonkinlainen haju on asiasta, mutta jos jollain ensikäden tietoa.
    eli rodi ruotsista ja Status MUUTTOAUTO.
    siinä käsityksessä olisin jotta saisi suomenrekisteriin sellaisenaan jos on ollut ruottin kilvissä.
    ja mites ,jos tuo muuttoautona ,mutta ei käytä veroetua ,vaan ainoastaan muuttoautostatusta eli tuo varsinaisen muuttoauton lisäksi.
    tuossa vaan voisin käyttää kaveria "bulvaanina" auton tuomiseen niin aukeaako siitä autuus :)
     
  16. Letku

    Letku 3rd gear

    Jos kerran jimin maasta löytyy hyvä ja valmiiksi kasi koneelle, mustangin etuakselille muutettu Chevy, nin eikös se kannata roudata tänne. Ja täält pohjolastahan saa salkku kutosia tai ostaa jenkkilästä jo mukaan. Vaihtaa sen kutosen leimaa varten ja sit miettii mitä tekee myöhemmin. Mut ois kaikki valmiina siihen kasin leimaukseen... Eikös noi chevyn sb ja kutoset käy samoille korville?
    Ja eikös hyvin tehty ja katsurin leimaama auto ole silloin tieliikenne kelpoinen ja laillinen Suomessakin...
     

Kerro tästä muillekin!