RodKupla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 15.2.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    [​IMG] [​IMG]
    Pystyisikö tälläisen rakentamaan katulailliseksi suomessa?
    Kysymys saataa olla hieman tyhmä, mutta en tiedä kaikkia suomen loistavia lakeja.
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    näyttäis siltä, että ei saa lailliseksi ilman erikoislupaa akelta.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistäs tulis sanomista?
     
  4. Lassi

    Lassi Gearhead

    Varmaan lokasuojista tulis sanomista?
    Eikös niisäkin ole jotain sääntöjä että missä ne saa olla ja missä ei?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Lassi 2003-02-15 21:50 ]</font>
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    lokasuojat, etupyörien ripustus, pakoputki, choppauskin ehkä. Ja varmaan on muutakin mitä tossa on muutettu mikä ei menis läpi. Vitun ruma huussi toi on mun mielestä, mutta ei tarvitse huomioida mun mielipiteitä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: RockHQ 2003-02-15 22:03 ]</font>
     
  6. Lassi

    Lassi Gearhead

    Tuo olisi tosi siisti erilaisella eturipustuksella ja "rodimaisemmalla"keulalla.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    En aiokkaan :smile:
     
  8. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Mä kyl tykkään tosta. Rolls&Pleats´ssa oli muistaakseni joku aika sitten esittelyn tynkää tuosta laitteesta.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaikkea ne keksii joo mutta vähän on ruma jotain pitäis tehdä että tuolla kehtais ajaa
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pitääkö Ford 32´ Hiboy roadsteriin hankkia poikkeuslupa, kun siinä ei ole lokasuojia?
    Mietin vaan tota lokasuoja juttua.
     
  12. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Mä olen kans ihmetelly vähän noita lokasuojajuttuja lähinnä rodeissa.Ku mun mielestä meidän maan tyhmä laki sanoo et lokasuojat pitäis olla ja mä olen kuullut kaverikaverikaverilta et esim.tällä oman kylän miehellä,Korhosen Jorkilla olis ihan "laillinen" peli se sen rodi..vaik siin ei olekaan lokareita!

    Mut sit kuitennnii ku kasissa oli esittelyssä se vaal.sini/harmaa suomalainen "rottarodi",niin siinä jutussa sanottiin et tarvittiin lokasuojat,jotta katsastusmies hyväksyi auton...:???:

    Ottaa tuosta nyt sit selvää..
     
  13. 46Juippi

    46Juippi 1st gear

    Käsittääkseni EU:n direktiivien myötä myös tuo suomalainen lokaripakko on poistunut vanhoilta prätkiltä ja autoilta. Samoin kylkiputket saa nykyään toimia molemmilla puolilla.
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hei, lukeeko tuo lokaripakon poistuminen jossain???!!! Nyt alkoi tapahtumaan (jos pitää paikkansa)!!!
     
  15. MoparHullu

    MoparHullu 1st gear

    Minun käsitykseni mukaan toi lokasuoja juttu on auki. Ainakin tuolta tallilta kun ajelivat rodeilla viimekesänä katsastukseen nii kyllä ne ruuvasivat lokasuojat kiinni..
     
  16. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

  17. pas2

    pas2 Gearhead

  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu, suomen laki sanoo, että renkaan pystyakselista pitää eteenpäin olla 30 astetta ja taakse 50 astetta lokasuojaa. Katsastuksessa ne pitää olla.
     
  19. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu siis esim. '34 ford (roadster?) saa olla ilman loksuja, koska sitä on valmistettu niin. Kuplassa lokarit pitää olla kun ei sitä ole ilman niitä tehty.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No entä se huhu Eu:n yhteisestä lokaripakon poistumisesta? Kuka tietää? Mistä faktaa?

    Edit: Moottoripyörissä ja mönkijöissä ei ole lokaripakkoa enää. Autoista laitoin kysymyksen katsastajat.com:iin. Katotaan nyt koska vastaavat.
    Koska nuo linkit tuolla edellä ei toimi ainakaan mulla enää, niin tässä rodkupla: http://www.mooneyes.co.jp/english/photo/scn02/009.jpg
    ja joku bajabughotrodristeytys: http://www.mooneyes.co.jp/english/photo/scn02/112.jpg

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2003-03-05 16:02 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!