Roverin v8 MGA:han

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja Timo123, 17.3.2016.

  1. Timo123

    Timo123 1st gear

    Onko kokemuksia onko mahdillista asentaa 3,5 litrainen v8 MGA:han? Helppoahan se ei varmaan ole, mutta onko edes mahdollista, ja jos jotenkin niin miten Trafilta tai katsastuskonttorilta voisi onnistua luvan saamaan?
     
  2. Maulah

    Maulah Gearhead

    Ei pitäisi mitenkään onnistua nykypäivänä, koska MGAn suurin kone on 1,6l niin siihen kun plussaa 25% lisää tilavuutta ni ollaan edelleen erittäin kaukana 3,5l:sta. Saati sitten tehot. Toki aina voi koittaa poikkeusluvalla, mutta kyllä siinä saa olla aika lakimiesinsinööri, että sen perustelet. MGA kun ei ole samaa mallisarjaa MGB:n kanssa. MGB:n saa siksi 3,5l rv8:lla koska tehtaalta on tullut ko. yhdistelmää, ja aikoinaan suomen "maahantuoja" on antanut lausunnon että MGB v8 on samaa mallisarjaa tavan MGB GT:n kanssa.
     
  3. Timo123

    Timo123 1st gear

    Kiitoksia kommenteista.
    Olen kauan ihmetellyt sitä että tämä keskustelupalsta on niin aneeminen. Onko harrastajia vain vähän, onko harrastajat laiskoja vastaamaan, onko kommentit tylsiä, vai onko sivusto liian vaikeakäyttöinen.
    Sitten asiaan. Taidat olla oikeassa. Kyseessä ei varmaankaan ole läpihuutojuttu. Mutta mitä jos päivittäisi samalla muita ominaisuuksia. Jarrut, tukivarret, jousituksia jne????
    Onhan tässä myös toinen näkökulma. Kannattaako hyvää MGA:ta tuhota moiseen rakenteluun?
     
  4. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Jokainen tekee omallaan kuin haluaa. Suomessa varmasti entisöity MGA on arvokkaampi kuin muuteltu. Mutta poikkeuslupaan: tuskin irtoaa vaikka millä perustelet. Jos sulla olisi 30- tai 40-luvun rungollinen auto niin siihen voisi lupa vielä irrota koska eräs Trafi:n edustaja on asiaa näin keväällä 2016 muotoillut:

    Poikkeuksia rakennemuutosmääräyksen sallimasta iskutilavuuden ja tehon muutosmäärästä on myönnetty lähtökohtaisesti vain hyvin vanhojen erillisrungollisten autojen tapauksessa, koska ne ovat tyypillisesti varustettu hyvin matalatehoisilla moottoreilla, jolloin niillä voi olla hankala pysyä nykyisen yleisen tieliikennevirran ja -rytmin mukana. Tällaisiin lähtökohtaisesti 1930-1950-luvun autoihin on sallittu suhteessa auton alkuperäiseen hyvin matalatehoiseen moottoriin nähden hieman suurempia poikkeuksia vaihdettavan moottorin iskutilavuuteen ja tehoon, kun auton runkorakennetta, ohjauslaitteita, jarrujärjestelmää ja akselistoja on muutettu vastaamaan vaihdettavan moottorin kasvanutta tehoa ja iskutilavuutta.

    Käytännössä em. tarkoittaa rodeja. Konttoreilla ei ole valtaa päättää tämmöisestä, asiointi aina Trafin kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!