Ruiskua kaasarin tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rotten, 10.11.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Parempi kai sekin?

    Oon ottanu tavaksi etten heti sotke ja vittuile mitään aihetta, tääkin lähti sivuraiteille ja sivuja tuli niin mikäs siinä enää.

    Kunhan ois ees 3% asiaa, niin sekin jo enemmän mitä sä oot tänne rustaillut.
     
  2. stealth

    stealth Gearhead

    Edelleen kerron asioista joista on omakohtaista kokemusta ja näkemystä, josset kerran oo osannu korjata tbi pakettia se ei tarkoita että tbi olis paska vai, ootko sitä mieltä että esim. rochester kehitti ruiskujärjestelmät ihan vaan sun kiusaksi. jos siltä tuntuu niin vika ei varmaan kumminkaan oo ruiskussa?? opettele korjaamaan ainakin ruiskuja;)
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Et nyt tainnut sisäistää pointtia?

    Yritän tässä nyt sanoa ihan aloittajankin avuksi, että hyöty mikä ruiskusta saadaan on niin vähäinen että siihen ei kannata sotkeutua. Hankintahinta on korkea, vaatii säätöä ja sitten jos j kun mallista riippuen tulee anturijumppaa tms.

    En tiedä millanen jumpattava joku holleyn sniper on, vai meneekö sitten uusiksi puoli laitetta jos jotain kärähtää.



    Sillä ei tässä asiayhteydessä ole väliä etten saanut sitä kuntoon.


    Kulutusero edelleen ja käyttö, niin pienet hyödyt.


    Kuten toveri sdfsd sanoi ettei kivikautista tekniikkaa toisen tilalle. Onhan nykyään ja tovin ollut autoissa monipisteruiskuja ym millä päästään eri taloudellisuuteen kuin yksipisteellä. Eikä nyt sotketa tpin tapaisia tähän mitkä taitaa olla aika holoja syömään.
     
    Jussi289 ja Rotten tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Enkä mä luovuttanut kun eka häiriö tuli. Vaihdoin omaan tbihin jakajan, kannen, icm, puola, bensapumppu, lämpöanturi, tps, ecm ym.


    Kun oli joku 300e mennyt, ja maadotuksia ja johtoja uusittu metritolkulla, syksy tulossa niin päätin että nyt loppuu. Sain osista hyvän hinnan ja tilalle kaasarisetin.


    Olisin 50 lisähevosvoiman tai 5litraa satasella pienemmän kulutuksen takia vielä voinut jatkaa, mutta kun kumpikaan ei ollut se hyöty.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ehdottomasti jos rotten löytää hyvän ja toimivan ruiskun, mikä tiputtaa vielä reilusti kulutusta toimivaan ja säädöissään olevaan kaasariin nähden, niin tottakai sellanen! ​
     
  6. stealth

    stealth Gearhead

    Nähtävästi kumminkin, asioihin kannattaa perehtyä,tämä tästä.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En nyt riitaa haasta, mutta sun argumentit on kovin kevyitä. Esim opettele korjaamaan ruisku. Joku syvällisempi pohdinta tai edes käytännön kokemus varmaan auttais alottajaa. Kun eikai kukaan nyt munaa vaihda munaan?
     
    Jussi289 ja Rotten tykkäävät tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Fjöösaan vaihtasin. Heti.
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Kyllä senkin ropaamiseen kyllästys, jos sellainen ois omasta takaa..... :odwink:
     
    Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Noinkohan :p

    On kuitenkin paljon enempi objekteja joita työntää sisään kuin niitä joihin voi työntyä sisään :poff:
     
    Rotten, Karpov ja Inlinee tykkäävät tästä.
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

    Löydän vain 2 syytä miksi kaasarin vaihdossa ruiskuun on jotain järkeä.
    1. E85.
    Syystä, että E85 kaasarin hinta on lähempänä ruiskun hintaa kuin bensakaasarilla ja ruiskulla polttoaineen vaihtuessa säätö on helppoa esim. vaihtamalla kojelaudan katkaisija eri asentoon eri polttoaineelle.
    2. Ahtaminen polttoaineen annostelun tapahtuessa painepuolella.
    Perustelut oikeastaan sama kuin edellisessä, eli pieni hintaero kaasariin ja säädön helppous (ahtopaineen mukaan).

    Ai juu, vielä 3. syy: Molemmat edellämainitut samassa tapauksessa :)

    Tavallisesa vaparissa hyöty ruiskusta on niin minimaalinen, ettei kannata vaivautua.
    Varsin yleisen kiinalaislaatuisten elektroniikkakomponentien häiriöherkkyyden lisäksi kannattaa huomioida mm. seuraavat seikat:

    Autotehtaat siirtyivät rullanokkaan, koska lambda-anturit eivät sietäneet sinkkiä ja laahurinokka vaatii sinkkiä.
    Leviääkö lambda sitten 10t vai 100t mailin välein ei liene kovin merkityksellistä, kunhan ei vain 1t mailin välein.

    2-taso imusarjalla ruiskulla ei saa yhtään lisätehoa, eli lisätehosta haaveillessa imusarjaksi 1-tasoinen.
    Esim. tuossa yksi lukuista jutuista aiheesta dynolistoineen: http://www.superchevy.com/how-to/engines-drivetrain/1703-efi-versus-carb-dyno-test/

    Lisäksi on yksittäisille ihmisille tärkeitä asioita, esim. näkö- ja äänimaailma: Itse sain kyllä piilotetuksi Powerjection III:n silmää miellyttävästi, mutta joku ilmavirtamittarin tms. lyijykynän paksuinen ilmareikä pitää tyhjäkäynnillä sellaista suhinaa, että siinä on yksi syy miksi laite on tällä hetkellä hyllytettynä. En tiedä onko muissa vastaavia sivuääniä?
    Tarkoitus on laittaa kyllä se vielä toiseen autoon, että saan MPI:n johtohelvetteineen heivatuksi siitä :)
     
    Rotten ja Karpov tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rotten kuulunee vielä meidän kanssa siihen rus bensa kerhoon joten e85 jäänee asemalle? :)
     
    Rotten tykkää tästä.
  14. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Joo voi olla, mie en siihen kerhoon kuulu, mie käyn E-kasifemmaa pahimmillaan 5 kertaa kauempaa kuin mitä olisi matkaa rajalle.
    Mutta ideologiat (mm. ekologia, kotimaisen valmisteen suosiminen ja ryssäviha) maksaa aina :D
     
    Rotten tykkää tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onko siinä e85 kaasarissa mitään muuta eroa kuin säädöt?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aijaa. No perse. :D
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tiivistemateriaalit ainakin
     
  18. stealth

    stealth Gearhead

    Kuinka painavia argumenttejä sitte kaipaisit, nyt ollaan sillä tasolla että, kun vittuilu poistetaan sun teksteistä, ei jäljelle jää enää mitään:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl: Mitäs tästä sanot, menikö kaasari tukkoon. Aika miehekäs paketti vai mitä.[​IMG]
     
  19. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä säädin juuttuvakurkkuisen strömpän E85 ja turbolle hyvin on toiminu jo monta vuotta ja koneen alkuperänen pumppukin on kestäny viinaa.
    Se kaasarin kalvo vaikuttaa jopa paremmin voivalta viinan kanssa kun taas bensalla enemmän kuivuneen näköinen.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Osaatko muutakin kuin linkitellä kuvia? Vertaa vastaustasi esimerkiksi MudMaxin äskeiseen pohdiskeluun....
     

Kerro tästä muillekin!