Rullanokka-akseli ja dynaamiset puristukset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 79delta, 15.4.2018.

  1. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    no paljonko se kulkee suoralla vaihteella?

    meinaan vain, että paineet on ihan ok. ei vielä tapissa, mutta käyttiksen ylärajalla ellei sitten painemittarissa ole jotain fuulaa...
     
  2. 401

    401 2nd gear

    Pohjaan mittarin ja se ol 200 viimenen luku.ei tullu millonkaa katottua millää geepeeässällä.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joko sun pappatunan kaasari suli vai onko vieläkin jäässä?
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hahaha joku muistaa vieläkin, en oo käyny käyttääs nyt sitä. Kattoaan kun lämpenee... ehkä sitten kun on +20 niin kaasari ei jäädä. Sitä kylmemmällä en kaasari vehkeitä käytä kun ne ei pelaa kunnolla.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos pistäsit sen kaasuttimen mikroon niin sulais nopeemmin?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Ei siinä jos ei osaa.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  7. 79delta

    79delta Gearhead

    Takaisin aiheeseen ;)

    Nyt kannet vaihtunut 63cc malleihin, joiden kanssa tuo quenchi on hiukan järkevämpi.


    laskin tällaisella laskurilla: http://www.csgnetwork.com/compcalc.html , ja sain staattisten puristuksien tulokseksi 10.4:1

    Osina:
    -63cc kannet
    -0.055 / 4.180 tiiviste
    -Tasapää männät 5.0cc venttiilikoloilla, 0.001 yli dekin
    -Poraus sen 4.060
    -ja Isku 3.58

    Minkä verran olisi se Dynaaminen puristus, jos käyttäisi joko XR268HR-10 http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=645&sb=2 ,tai vaihtoehtoisesti XR274HR-10 http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=646&sb=2 nokkaa?o_O
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Järkevämpi quench? Eikös tossa menty nyt huonompaan suuntaan?
    http://www.hotrod.com/articles/ideal-quench-height/
     
  9. 79delta

    79delta Gearhead

    Nyt rakoa jää 0.055" tiivisteellä 1.15mm, ennen oli 0.039" tiivisteellä 2.25mm ja tiivisteen vaihdolla rako olisi vielä kasvanut..

    65cc Edeleissä on palotilan reunoilla 1.5mm Syvennykset "männille", kun taas 63cc alue palotilan reunalla on tasainen.
     
    Muokattu: 21.4.2018
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Oisit jättäny ton .039, sehä ois ollu bueno tohon.
     
  11. 79delta

    79delta Gearhead

    No jaa..o_O
    Nyt nuo Staattiset sen 10.4 ja mäntä/kansi-välys kohtuullinen.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Kaiken ois voinu etanolilla korjata :)
     
    79delta tykkää tästä.
  13. 79delta

    79delta Gearhead

    Totta turiset.:)
     
  14. 79delta

    79delta Gearhead

    Edelleenkin nuo dynaamiset puristukset olisi mukava saada selville, ennen nokan hankintaa.
    Nokaksi olen kaavaillut joko XR268HR-10 http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=645&sb=2 ,tai vaihtoehtoisesti XR274HR-10 http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=646&sb=2 .

    Osina koneessa:
    -63cc kannet
    -0.055 / 4.180 tiiviste
    -Tasapää männät 5.0cc venttiilikoloilla, 0.001 yli dekin
    -Poraus sen 4.060
    -ja Isku 3.58

    Osaisiko/ viitsisikö joku viisaampi laskea minkä verran se dynaaminen puristus olisi
    ko.tapauksessa, noilla vaihtoehdoilla? o_O
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    XR268HR = 8.65
    XR274HR = 8.46
     
  16. 79delta

    79delta Gearhead

    Thanks a lot!
     
  17. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Toivottavasti tää keskustelu ei nyt taas päädy takaisin puristuspaineisiin ja pappatunturin kaasariin, mutta ihan uteliaisuuttani kysyn, että miksi päädyit rullanokkaan jos haluat noin miedon nokan? Ja miksi hydraulinostajilla?
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Ei noi nyt ihan kauheen mietoja oo tommoseen koneeseen?
     
  19. 79delta

    79delta Gearhead

    Hauskahan noita hieman aiheesta "karkaavia" keskusteluja on lukea:D

    No mutta joo, rullanokan valkkasin hankintalistalle, välttääkseni mahdolliset laahurinokkien ennenaikaiset kulumiset yms.
    Ja tuollaista hydyrullaa ei minulla ole aiemmin ollut, eikä koneesta ollut tarkoituskaan tehdä kisakonetta, vaan hieman tehokkaampi harraste-auton käyttömoottori.:)

    Ei siinä sen kummempaa, jos saisi rullalla hieman enempi... tiedä siitä sitten...
     
    Muokattu: 22.4.2018
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Miksi ei?
     

Kerro tästä muillekin!