rumin tuning auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja hillo-, 8.11.2010.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Mäkään en ole koskaan ymmärtänyt miksi ohuella makkan kuorella varustetut kuorma-auton vanteet pitää laittaa henkilöautoon. Kait se on sitä isottelua. :poff:
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Enkä minä ymmärrä sitä, miten joku vielä väittää niitä hyvännäköisiksi. :eek:
     
  3. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

  4. unknown

    unknown 3rd gear

    Ei sitä näekkään "noin pienestä kuvasta", mutta huomasitko noi vanteet?

    Heittäkään lisää kuvia noista 55:sta erillaisilla vanteilla, niin päätetään mitkä vanteet sopii.
     
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ylipäätänsä kaikki "tuning" millä tuhotaan auton käytännöllisyys/mukavuus on mun mielestä aivan turhaa puuhaa. Alustaa voi tietenkin madaltaa/koventaa mut jos se meinaa sitä, että pitää laskea reitti joka kerta kun menet lähikauppaa pitemmälle, koska matkalla saattaa olla kanttikivi tai hidaste töyssy niin?? Ja vanteethan pitää olla prkl leveät huulivanteet, mihin ei tietenkään sovi laittaa oikean kokosta rengasta koska muuten ei renkaat käänny vaikka vähän kiinni ottaakin. Ja takapenkille on ihan turha ottaa kyytiläisiä :D Olen jopa kuullut kun kysytään painoa, että sopiiko ottaa kyytiin?!? Rata-autot erikseen ja katu autot erikseen. Tosin kulmia muuttamalla saa vielä vähän leveemmät renkaat ja renkaathan voi aina kääntää kun toiselta puolelta kuvio loppuu. Tätäkin nähty.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Makuja on tietysti monia ja joillakin on jopa maku sormessa ja somi perseessä. :wink:
     
  7. max

    max Double Gearhead

    X-runko.
    "Neljä-viis-nelonen"
    15-tuuman mustat peltivanteet.


    Enempää eikä vähempää tarvita,sillä nämä kolme ovat menneen ja nykyisen autotekniikan kulmakiviä.
     
  8. jan13

    jan13 2nd gear

    Onneks mulle tulee kesäks vaniin ylileveät huuulivanteet liian kapeilla renkailla. Pääsee naureskelee tiukkapipojen kommenteilla :D niin ja täytyyhän se vielä madaltaa ajokelvottomaks
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onko käynyt ikinä mielessä että noissa "ylisuurilla" vanteilla varustetuissa härveleissä saattaa olla hieman paranneltu jarruja? Jonkun 13-tuumaisen järeällä satulalla varustetun jarrun päälle ei oikein 15-tuumainen peltivanne mene... Ja 75-profiilinen rengas sortuu alle jos haetaan vähän suurempia kaarrenopeuksia.
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Muut löytyy paitsi 454... :D
     
    MadMike tykkää tästä.
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Parannus on eri asia kuin että tungetaan väkisin matalarohviilia vanhaan paskaan. ja ei se silti ole hyvä että renkaat ottaa kiinni vaikka olis kuinka hyvät jarrut vai?
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Juu ei, kiinni ei sais raapia. Tosin mun kokemusteni mukaan vaikka Capriceen kun ängetään 235/75-suokumit ja vähän väärän offsetin vanteet niin raapii oikein iloisesti edestä kiinni, tämmösiä mä olen nähnyt/ajanut useampia... Entäs se kun johonkin vanhaan Vanin paskaan ängetään eteenkin ne 10 tuumaa leveet vanteet ja 295 kumit, ai kun tuli helvetin hyvä ajaa ja niveliä menee kun näkkileipää... Noitakin on nähty monesti.
     
  13. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    "pussihousumeinikiä"?
    "mä oonkin vielä nuori"?

    ei nuo kuvat liity mielestäni pussihousmeininkiin.
    Eikä nuoruus ja tyylitajun puute välttämättä liity toisiinsa.

    Valitsin kuvat tarkoituksella, koska kumpikaan auto EI ole alkuperäisasussaan,
    - molemmat on madallettu,
    - toisaalta molemmat maalattu tehtaan värikartan sävyillä
    - alempaa koristeltu aikakauden tyylisillä killuttimilla
    - ylemmän koristeet varmaankin maksoivat paljon enemmän

    ...mutta... aikaa kestävä tyylikkyys ei synny pelkällä käteisellä ostamalla.
    ...varsinkaan, jollei itse ymmärrä estetiikkaa...
    ...luottaa siihen kun ne muut 10 000 000 kärpästä jotka ostaa samaa paskaa...

    muuten en halua provosoida.
     
  14. passerby

    passerby Gearhead

    kakkaa. sanoinkuvaamatonta kakkaa.

    [​IMG]
     
  15. jknR

    jknR Gearhead

    olvoon
    Vakio Volvoon verrattuna näyttää hyvältä.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En ole tosiharrastaja, mutta kun nyt Autoista alettiin puhua, tarkemmin sanoen viis-vitosista ja niiden pyöristä, ja mikä niihin sopii, niin tässä paras lookki mitä olen nähnyt sekä auton että pyörien osalta. Hyvänä kakkosena olis aito Gasser.

    Kuvat piratoitu eräästä myynti-ilmosta, minkä kanssa tuskailen kun ei olis oikeen katetta shekkivihossa just nyt.

    Tuammooset pullahiiri ja teko-coolit mauttomat ja munattomat versiot kuin yllä ei ole mistään kotoisin, kunnon Roadkill meininki päälle ja tolla paanalle. Tästä on tuninki, ja siten topikin aihekin, kaukana.

    Tuninki ja stylinki (mitä se sit onkaan, kuulostaa pahalta, saiskohan siitäkin topikin?) ilmeisesti sentään keskittyy jonninjoutaviin autoihin joten siitä ei ole pysyvää haittaa.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  17. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...elikkä nyt on isketty lippaan kiinni...
    Pitääköhän mun antaa lisää siimaa vai lisätä jarrua?
    Itellä oli viimeksi jenkki mikä oli melkein "museokunnossa"(liian iso kone ja alustassa tuninkia) ja ei vaan oikein kolahtannut.
    Nää rakennetut ja "raiskatut", nää on hienoja vehkeitä.
    -30 -50 luvun jenkit vaan choppaukseen ja madallukseen ja siitä eteenpäin viritystä ja muuta visuaalista veivausta.

    ...ja oon jo "vanha äijä"... :wink:
     
  18. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    http://www.autoevolution.com/news/chevy-camaro-on-26-inch-floaters-video-59267.html
    Tsek aut mai tvenysiks yo!Dem iz da shit man,dat iz doup yo!!!

    Mikähän näitä tummaihoisia herrasmiehiä oikein vaivaa?Saadaan ihan hienoistakin autoista aivan järkyttäviä.Pitäskö noille kertoo rantakirpusta,siinä kun ei ole turhia lokareita tiellä ni vois laittaa vaikka 70 tuumaset valssit :poff:
     
  19. passerby

    passerby Gearhead

    Naumasto, hyvä kysymys, what the hell is wrong with those piipl? .....[​IMG]
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

    fifty inch :poff:
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!