Rungon jatkaminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja toyopet, 20.11.2019.

  1. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Kuten myös Dodgessa, Mulla on vm. -90 tehtaan manuaali missä on taulukko rungon mitoista. Kun akseliväli pitenee, niin materiaalivahvuus ja C-palkin ylä- ja alalaippojen leveys lisääntyy ja isomman kantavuuden malleissa myös palkin korkeus. Veikkaan että jotain laskelmia ja vahvistuksia vaaditaan jos aikoo muutoskatsastaa pidemmälle akselivälille.
     
    juko7 tykkää tästä.
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Offi puolella kuullostaa et lyhentäminen on leimalle näytöstä kiinni, mut pidentäminen pitkän ostamisesta kiinni

    Jos joku keksii miten runkoa saa jatkettua saa kyllä kertoa mullekkin
     
    juko7 tykkää tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Lähinnä meinasin, et aika pienikin pituuslisä järeyttää runkoa jo tehtaallakin.
     
    Gary Grand, juko7, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Taitaa ne lyhennykset pääosin tapahtua taka-akselin takaa, akseliväliä ei muuteta.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eiku kyllä ne pätkii runkoja lyhyemmän akselivälin mittoihin, jostain olikohan bj kun on ollut lyhyt ja pitkä sit joku malli siinä välissä mikä on vähä sama ku pickupit niillä lapsipenkeillä poikittain
     
  6. kuutio

    kuutio Gearhead

    Muuta en aiheesta tiedä, kuin että ainakin takavuosina raskaassa kalustossa muuteltiin ihan valmistajatehtaan ohjeilla, ja tietty kelpas muutoskatsastuksissa.

    Kai kaikki muutokset on nykyään vaikeempaa..
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Akselivälimuutokset on kelvanneet kevyessä kalustossa, jos on muutettu olemassaolevan saman mallisarjan eri akseliväliä vastaamaan. Ainakin lyhentäminen.. Pidentäminen voi olla hankalampaa.o_O

    Raskaalle kalustolle(kok. paino yli 7500kg), on vaadittu ajoneuvon valmistajan ohjeet runkomuutoksille vuoden 1980 alusta eteenpäin.
     
    Nikuzai tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!