Runkolaakeri studien momentti, SBC 4-bolt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Volvo_5.7, 21.5.2008.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Vakio pulttiloille löysin momentit 70ft-lbs sisemmät ja 65ft-lbs ulommat, mutta kuinkas studit. Vois hyvinkin olla eri kun jengakin on tiuhempi.

    Onk tietoo?!
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onks ARPpii? Ja kaikki 7/16"?
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Näin mä veikkaisin, mutta se on vaan veikkaus. Ne on ollu siinä niin kauan ku motti on ollu mulla, eli jotain 12-13vuotta, joten mitään valmistajan lippusia ja lappusia ei enää oo tallella. Kerran vedetty momenttiin joten ajattelin käyttää viel toisenkin kerran! :rotfl:
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Laittaisin 60-65 ft-lb ARPpi rasvalla. ARPissa yleensä lukee studin päässä, jos on sitä, ja monissa muissakin. Sit on jotain mr gaskettia, mtiä joskus myytiin missä ei lukenut, mut ei niissä momentit olleet just pienempiä.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Pitää kattoo jos lukee. Ainakin osa on lyhennetty joten ei lue mitään, koska niissä oli mahdollisuus jonku windage trayn kiinnitykseen, jota ei tietenkään laitettu ton vakio öljypohjan kanssa.
     
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    ARP:n nettisivuilla omat tiukkuudet eri halkaisija pulteille ja studeille eri voiteluaineille.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Myös eri kovuuksille eri arvoja; arvo sitte niistä. Ja eri valmistajilla on eri arvoja. Mut väittäisin silti, et tolla 60-65:llä pärjää.
     

Kerro tästä muillekin!