Ruohonleikkurin moottorin muutos vaaka-akseliseksi?

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja f34, 5.5.2020.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Piti toisella hakukoneella koittaa ni nyt näky. Tommosia mikunin kopioita ne on vissiin laitellu kans enemmänkin siellä ameriikois.
     
  2. fsvaasam

    fsvaasam 3rd gear

  3. fsvaasam

    fsvaasam 3rd gear

    Kai noissa muissakin nelarikaasareissa joku seoksen säätöruuvi löytyy. Jos laittaa isomman kaasarin pienempään koneeseen mihin tarkoitettu niin toden näköisesti säätöalue löytyy sadasosa kierroksen verran auki kiinni asennosta niin kuin itselle kävi. Ei vaan meinannut uskoa ensin että se säätö pitää olla niin pienellä. Alussa oli hakemista sen kanssa.
     
  4. fsvaasam

    fsvaasam 3rd gear

    Säätöohjeet on sellaiset että rengas ilmaan ja tupesta hanat kaakkoon. Säätöruuvi on kohdillaan silloin kun kiertää parhaiten. Ainakin täällä se oli toimiva ohje yksinkertaisuudessaan. Ei siis mitään huudatusta vaan nollilta maksimiin nousua kun käy puhtaasti.
     
    Muokattu: 15.10.2020
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tuli tossa kokeiltua yks päivä sitä kierroslukumittaria niin että käärii lisää anturin johtoa tulpanjohdon ympärille. Paskat se siitä muutu mihinkään se näyttö. Jotenkin tuntuu kuitenkin ettei voi pitää paikkaansa. Käyvä just nippa nappa hörpöttää mutta mittari näyttää 1600-1700rpm. Sitte sillä sirometer mittarilla vertasin lukemaa tajusin että olen tulkinnu sitä väärin. Silloin kun se väpättää eniten on se kierrosluku oikeasti mikä näkyy osoittimen kohdalla eikä silloin kun se näyttäs pysyvän paikoillaan optisesti.

    pitää mitata uudestaan kun sen saa nippuun. Otin nimittäin konetta auki kun kaasutin vuotaa tankin ja kait kaasuttimen välistä. Hain carb overhaul kitin, bensan imuputken tankkiin ja kansipahvin ym tilpehööriä liikkeestä. Samalla aattelin säätää venttiilit kun on tankki edestä. Siitä se sitten lähti. Kannen kun irrottaa niin venttiilit saa irti ja säädettyä. No sitte otin vingun kanssa valupurseet pois kanavista ja tein ne ”shaved eyebrowns” siihen lohkon tasoon virtauksien parantamiseksi niinku opetuselokuvissa neuvotaan. Läppäsin vielä venttiilit ja putsasin ja kiillotin palotilan. Katotaan josko huomenna sais nippuun ja tapahtuko mitään muuta muutosta muuta kuin että aikaa meni....
     
  6. f34

    f34 Gearhead

    En muista onko tästä ollut juttua, mutta jossain näissä kierroslukumittareissa pitää valita moniko sylinteriseen ja tahtiseen se kytketään.
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    on, käyttö ja asennusohjeissa jotka tulevat mukana. Jotka harvinaista minulle kyllä luin.

    siitäkin on ollu juttua ns. käyttäjäkokemusten kautta etteivät ole mitenkään tarkkoja. Siksi se anturin johdon kieppiminen joko vähennys tai lisäys riippuen mihin suuntaan heitto on. Sanovat käyttäjät vaan ettei vaikuta.....

    niin ja kaikissa ainakin vanhemmissa sähköisissä mittareissa on ymmärtääkseni tuo valinta ellei se ole tarkoitettu vain ja ainoastaan tietylle moottorityypille.
     
  8. f34

    f34 Gearhead

    Nehän mittaa vain montako kipinäpulssia tulee minuutin aikana tulpanjohtoon.
    Se miten monta kierrosta kierretään tulpanjohdon ympärille anturilankaa, ei säädä kipinän määrää minuutin aikana.
    Vaikuttanee siihen saako tunnistettua yleensäkään eristeen läpi jännitteen aiheuttamaa magneettikenttää.
    Tilasin kiinasta kahdet muutaman euron digitaalimittarit, testailin moottoripyörään, toinen näyttää samaa kuin pyörän oma mittari, toinen näyttää mitä sattuu.
    Toimivan laitoin pulpettiveneeseen, että sain perämoottorin potkurin lavat säädettyä sopivaksi.
     
    Muokattu: 21.11.2020 klo 12:54

Kerro tästä muillekin!