Ruuttaa pukkaa=> isompaa konetta pukkaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja arskatehtaalla, 23.12.2013.

  1. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Ainakin lapun mukaan on käytetty DIN 70020-korjausta, eli konetehoa lienee tuo lukema.
     
  2. HT

    HT Gearhead

    Onpa mukavan laakea vääntökäyrä! On varmaan miellyttävä ajelumoottori.
     
  3. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Pitää paikkansa. eirittäin miellyttävä käytöksinen auto siitä tuli. Ainu vika on kaasuvivuston geometriassa. Siinä on semmonen "olkapää" alussa niin tahtoo tulla aika räväköitä lähtöjä vielä kun turbiini päästää jenkat heti tuonne maksimi väännön alueelle.. :eek:
     
  4. LPV

    LPV 3rd gear

    Olipa tosiaan alhaalla tuo maksimivääntö! Mutta komiasti vääntää!
    Piti oikein katsoa noiden LT1 koneiden väännöt, ne on 440Nm - 460Nm paikkeilla versiosta eli nokasta riippuen. Sitä en saanut selville, millä kierroksilla nuo huippuväännöt oli. Ihan hyvin niillä "paskoilla kansilla"... ;)
    Muuten, kuinka kävi kun dynossa takana räjähti? Tuliko raita? :wc:
    Sori, oli ihan pakko... :rotfl:
     
  5. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Semmoista pukkas mieleen, kun katteli tuota dynolauppua, että renkailta mitatessa näissä automaatti vehkeissä toi turbiini "sotkee" ton vääntökäyrän ja tulee liian optimistisia vääntötuloksia tuonne turbiinin luiston alueelle. Todellisempi max vääntö lienee tuolla 3000-3500 paikkeilla, mutta eihän sekään ihan tuhnu tulos ole, jos tota käyrää kattoo (~450Nm).

    Niin tarkoitus ei ole dissata ja mielenkiintoinen projekti on ollut seurata ja mielestäni suhteellisen linjassa teho noihin kansiin nähden, mut tuli vaan mieleen.. :poff:
     
  6. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Seisoin vieressä kun räjähti. Kyllä tuli ruikut housuun.. :odroll:

    Aika ruman äänen kyllä piti :eek:
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Kumpi?
    Kumi nyt ainakin ku pamahti, noita on joskus juutuupista tullu vahdattua... Meni rumaksi Chevyn takakylki, ainakin se lista siellä alhaalla. Paska homma!
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyvä että räjähti dynossa eikä kadulla. :odroll:
    Kadulla ois saattanu tulla rumempaa jälkeä...
     

Kerro tästä muillekin!