RVS uusi elämä autollesi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 251265, 18.10.2008.

  1. Toope

    Toope 2nd gear

    Olikos tällä RVS:ällä testipenkissä sit mitään vaikutusta? Mielenkiintoista ois kyl kokeilla itse sotkea tuota mömmöä,eli mitä siihen sit tulee sekotella,josko kokeilis,ja mistä niitä sit sais?
     
  2. ido59

    ido59 Gearhead


    Tuli kaverin tuomista rvs-puteleista yksi 'for 4-stroke engines' purkki kaadettua 6.2 dieseliin. about sadan kilsan jälkeen lämpimän tyhjäkäyntikierrokset olivat nousseet hieman, korvakuulolta vajaa sata rpm. öljynpaineet samat kuin ennen, enkä nyt ehkä 500km myöhemmin perstuntumalla huomaa muuta eroa entiseen. ehkä sisäinen kitka on kuitenkin hieman sitten pienentynyt koska tyhjäkäynti. ainakaan mitään ei ole mennyt rikki :lol:
     
  3. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Mulla ainankin moniventtiiliNissanissa(skyline) nousi ö-paineet ja nostajat hiljeni Rvs.llä. Tohon vinkkeliBemariin tarttis kans kokeilla kyseist mömmöä..
     
  4. karra

    karra Double Gearhead

    Itse ajattelen näistä että suuret öljy-yhtiöt ja auton/moottorinvalmistajat eivät välttämättä halua että koneet kestää/toimii hyvin pitempään, bisnes bisnes. Etenkin nykyisenä kertakäyttökulutushyödykkeiden aikana... Saattaapi olla että nuo mömmöt ei tee hyvää katalysaattoreillekaan ja voivat aiheuttaa jotain epäterveellisiä hiukkaspäästöjäkin.

    Tein tänä keväänä kokeen. 1992 MB500E jolla ajettu 340 tkm. Muuten hyvä auto mutta kuluttaa öljyä, oisko mennyt vajaa litra tuhannella, en tosin mitannut mutta arviona about. Edellisen omistajan mukaan ei kuluttanut öljyä mutta oli laittanut koneeseen Castrol Edge Titanium 10W-60 öljt kun helteellä öljynpaineet meni alas, en tiedä mihin asti. Minulla ne oli vaihde päällä noin 1,5 bar paikkeilla kuumanakin.

    Käynnistyksen jälkeen joskus tuprautti ihan vienosti sinistä, ei läheskään aina. Auto on ollut uutena Saksassa joten varmaan sillä on ajettui baanalla lämä tiskissä pitkiäkin matkoja, ei tuollaista autoa köröttelyyn osteta.

    Pistin moottoriin (tilavuus reilut 8 litraa) Valvoline Max Life semisynteettiset (olikohan 10W-40) ja kolme purkkia Resurssia (Viipurista). Stadin reissulla millä tuli 500+ km niin oljyn pinta laski ehkä pari milliä, vaikea edes sanoa. Nyt ajanut muutama sata km kaupungissa ja öljynpinta samassa. Kohta lähdetään Jokimaan rompetorille Lahteen niin tulee reilu 300 km ja mielenkiintoista tarkkailla öljynpinnan kehitystä. Kuumana ajosta Pukaron tauolla vaihde päällä paineet oli 1,4 bar mutta silloin ei ollut mikään helteinen keli... tosin tuo pata käy aina tosi kuumana.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo, ei käyny just mitenkään. Vuosi sitten tein käsittelyn ohjeen mukaan. Nyt tullu vajaa 20tkm sen jälkeen. Mitään välittömiä vaikutuksia en voi sanoa huomanneeni.
     
  6. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Rämpylässä ujelsi perä ~80 vauhdissa, laitoin RVS:ää sinne joskus... 2009 vai 2010. Hiljeni muutaman sadan kilsan aikana täysin ja on ollut siitä lähtien hiljainen.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  7. Weijari

    Weijari Gearhead

    GM:n 305:nen hukkasi öljyä n. 1 - 1,5 dl / 1000 km, sen verran että tikusta pystyy ao. asian näkemään. Laitoin RVS:sät koneeseen ohjeen mukaan ja tämä loppui. Muuta vaikutusta en ole huomannut. Lämmöt ovat edelleen korkeat kun konehuone on aika ahdas ja tehon lisäys, jos sellaista edes tuli, on niin pieni ettei sitä ainakaan persdynolla huomaa. Koneessa on Uudet kannet kaluineen ja alakertaankin (kuulemma) vaihdettu uutta osaa kitkapintoihin n 20k km sitten.
     
  8. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    on olemassa pillerilääkäreitä ja on olemassa kirurgeja....

    kirurgit pyrkivät fyysisesti fiksaamaan ongelman ja pillerilääkärit kemiallisesti

    ts. kirurgi vaihtaa männänrenkaat ja hoonaa pytyt ja pillerilääkäri kaataa öljytilaan jotain kokkuspokkuslientä ja lausuu rukouksen...
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Onhan niitä matolääkkeitäkin jotka saa elimistöön kuulumattomat jutut liikkeelle. On myös moottoritököttejä jotka saa karstan pois männänrengas urista. Mut ei ole lääkettä löysille öljyrenkaille,lie löysälle peräsuolen sulkijalihaksellekkaan.
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Ymmärrän pointin.

    Joku hörhö on jopa saattanut kaataa litkua just rempattuun koneeseen, ajellut 400 - 500 kilsaa ja pannut sit vasta moottorin varsinaiseen rääkkiin.

    Analyyttisenä ihmisenä, mitä olet tosta Puskurin testistä mieltä?

     
  11. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    normijuttu. 160km köykäistä ajoa ei ole millekään ehjälle mitään oli ööliä tahi ei.
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Rohkenen epäillä...
     
    Ana67 ja urho3 tykkäävät tästä.
  13. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    hanki tonnin ritsa. laske öljyt pois. kaada motiin 4 litraa peräöljyä ja käytä lämpöiseksi. laske öölit pois. aja tampereelta turkuun.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Mistä tuota RVS saa sitten? Mätänet?
     
  15. plagu

    plagu Gearhead

    Escortilla pääs reilu 2km sen jälkeen ku öljypohja moikkas kiveä.
     
  16. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Sieltähän sitä.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Joo........ Mä luulen, että vaikka kuinka varovaisesti ajelisi ilman öljyjä, niin viimeistään parin kilsan kohdalla olisi kiertokangen luiskat päällekäin.
     
    Ana67 tykkää tästä.
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Oisit ajanut peräöljyillä niin et ois huomannu koko asiaa.
     
    Ana67 tykkää tästä.
  19. DX

    DX Double Gearhead

    todnäk olis menny pidemmälle, tyypillinen peräööli sisältää satakertaisen määrän niitä kattia rääkkääviä tuhkakomponentteja joita virinokkaukot kippaa klassikoöljyissä koneisiinsa.
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vai että peräöljyä koneeseen, laittakaa mieluummin omaan peräänne niin ei tee niin kipeetä jos vaikka joku helvetikatti yrittää toteuttaa lääkärileikkejään...:D.


    Avasin aikoinaan yhden koneen johon oli pari vuotta aiemmin tehty täysremontti, kampura hiottu ja pytyt porattu.
    No jossain vaiheessa koneeseen oli vahingossa kaadettu ainakin jonkin verran peräöljyä ja niillä oli ajettu ehkä muutama tuhat kilometriä.
    Avatessa koneen kaikki laakerit oli loppu, akseli kulunut ja pytyissä jo raput!

    Muistaakseni nokka ja nostajat oli kuitenkin kunnossa, joten siellä on eri komponenteilla ja materiaaleilla vähän erilaiset voitelu- ja lisäainevaatimukset. Vai pitäiskö sanoa sietokyky.
     
    Ana67, xarper ja Powerstroke tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!