Ryslerin mystinen starttivika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Newport68, 11.4.2023.

  1. Newport68

    Newport68 1st gear

    Neuvoja kaivataan - 68 Newportiin. Vika siis seuraava: moottori käynnistyy normaalisti, mutta kun avaimesta hellittää, ja moottorin pitäisi jäädä käymään, niin se saatana sammuu. Saa pysymään käynnissä kun pitää avainta "viittä vaille startilla" niin ettei startti hyppää mukaan.
    Virtalukon pohja vaihdettu. Ei apua. Johtoja pöyhitty, ei havaittavia vikoja. Ainoa hämä löytyi tulipellin johtosarjaliittimen keskimmäisestä liittimestä, jonka mustan johdon liittimet oli kärtsänneet. Käsittääkseni ne kuitenkin liittyisi ampeerimittariin,(korjatkaa jos olen väärässä), joka ei ole ollut toiminnassa enää aikoihin. Mitähän sitten kokeilisi?
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Puolan etuvastus kyrvähtänyt poikki? Eli se valkoinen keraaminen palikka konehuoneessa. Startatessa puolalle menee täys jännite ja sit käynti asennossa jännite tippuu vastuksella, että puola ja jakajan kärjet kestää pidempään.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Newport68

    Newport68 1st gear

    Vikaa en siitä löytänyt, mut en uuttakaan ole vielä kokeillut. Sitä varmaan sitten seuraavaks.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se voi kokeilla ohittaa väliaikaisesti.
     
  5. Newport68

    Newport68 1st gear

    Haen uuden nyt kuitenkin ja katotaas kuin käy. Kiitoksia tästä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    akulta hyppy johto puolan plussaan niin starttaa ja pysyy käynnissä jos hätätapaus
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kiertääkö mopsissa virta puolalle startin kautta? Eli just kuten yllä epäilty, startatessa puola saa virtaa startin kautta mutta kun starttimoottori ei pyöri enää katkeaa virta puolalta.
     
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Ei kierrä. Tämä vika on etuvastuksessa, tai siihen liittyvässä johdotuksessa.
     
  9. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Se puolan etuvastus voi olla sellainen 2-osainen josta startatessa kulkee virta suoraan ja kun helläät avaimen virta jää kulkemaan sen vastuksen kautta. Tutki ne johdot kulkee rintapellin liittimen kautta virtalukolle ja mittaristoon .
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Newport68

    Newport68 1st gear

    Vika oli kuin olikin siinä etuvastuksessa. Ulkonäkö petti taas kerran. Vastus ihan ok näköinen, mutta kun pikkaisen sormella hipaisi niin lanka mureni täysin. Elikkäs tarkkuutta. Uusi paikalla ja hyvin pelaa. Jonkin verran vastus lämpiää koneen käydessä, mut taitaa kuulua asiaan.
     
    LehtinenA, isalmela ja Fuselage tykkäävät tästä.
  11. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Vastuksia nyt on vähän vaikee silmämääräisesti tarkistaa ainakaan luotettavasti vaan yleismittarilla
     

Kerro tästä muillekin!