S10:n herkistelyä elävien kirjoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 19.11.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, perkule tuli tämmönen S10 tänään haettua. S10 on aina jostain syystä kiehtonut ja ainoina kriteereinä oli lyhyt lava ja lyhyt koppi. Eli mahdollisimman epäkäytännöllinen :D Näitähän ei nyt ihan kauheesti enää ainakaan myynnissä liiku, ja sattui lähiseudulta löytymään, pikkutinkauksen jälkeen sopivalla hinnalla, niin tarttihan se sitten hakea.

    [​IMG]

    Vähän apean näköinenhän tuo on, ja lava ei ole kopassa millään kiinni. Takarunko 3sta kohtaa tosi kurjassa kunnossa, ne hännät on vaihdettava ja kuskin puolelta siinä tankin lähellä on ihan kivan kokonen reikä. Oliskin hyvä saada tosta rungon hitsauksesta vähän debaattia, miten kantsii suorittaa. Ainakin noi hännät luulis saavan kohtuu kivasti jostain u- profiilista.

    Tekniikkahan tässä on 2.5 Iron Duke kuningasmoottori ja viis vaihteinen manuaali. Lukkoperää tuskin on mut en oo ehtinyt tarkistaa. Edellinen omistaja tän osti siten että ei käynyt. Kuulemma vaihtanut hirveän kasan tunnistimia että sai käyntiin. Laturikin on uudehkon näköinen.

    Ja vähän ostoilmoituksen tynkää tähän kohtaan. Jos jollain on tuommonen purussa ja takarunko on hyvässä kunnossa, et kantsii ottaa korjauspaloja, niin kiinnostaa, sitten se välirauta millä noi takarunkojen aisat tulee yhteen, sen tarttisin, siihen samaan rautaan tulee myös varapyörä kiinni. Orkkismankka, vasen etuvilkku, mahdollisesti maski ja noi umpioiden ympärykset tarttee kans, akkukotelon tarttisin myös.

    Mutta ei tässä sen kummempia, tää nyt on tämmönen sivuprokkis, tehään tätä kun intoa ei esimerkiksi oldsiin löydy, en tiedä edes mitä tällä autolla teen, kai tää joku käyttiksen ja harrasteen risteytys on tämäkin. Villeimmissä suunnitelmissa tietysti kasitusta mutta ei nyt mennä vielä siihen :) Olikos 4.3 samat jarrut ja alusta, tais olla?
     
    Muokattu: 30.7.2017
    DX tykkää tästä.
  2. DX

    DX Double Gearhead

    huvituin,
    meinaan et äskymppi on itelläkin aina ollut ns. hankintalistalla, enkä minäkään tietäisi mitä tuollaisella tekisin, varsinkaan niin kauan kun öl camalan saa pidettyä hengissä, mutta silti... heh.

    jos paikallaan oleva mosa ja loota pelittää niin itteeni tollanen saattas kiihottaa jonkinlaisena turboprojektina.

    kenelläs oli se valkone yksilö rojektina ja joka olevinaan tuli valmiiksikin, siitähän poistettiin alustan droppisetti, onkohan jo hukattu, että jos haluaa lavan alas.
     
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Hieno nähdä että muitakin S10 Pickuppeja palautuu takaisin tienpäälle! Mulla on juurikin toi kyseinen valkoinen ympärivuotisena käyttöpelinä ja hyvin tuntuu toimivan. Kaikki madalluspalikat katkaistuja etujousia lukuunottamatta on löytäneet jo uusille omistajille...

    Ihan ryhdikkään näköinen pelihän tuo on noin päällepäin. Vielä kun sais pari kuvaa lisää, ainakin takaa ja sisältä kiinnostaisi nähdä lisää...;)
     
  4. musta78

    musta78 Gearhead

    Komia,itelläkin s10 -93 2.8v6 manuaali työn alla.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    [​IMG]
    Kun herkistelee vähän enemmän niin voi äkkiä olla tämmönen..o_O
     
    12345678910 tykkää tästä.
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Minäpä pistän kun joudan. Lava on jo irti ja rupesin purkamaan vähän hitsuu hommia varten. Sisusta on siistin oloinen, korin hytin lattia näytti oikein hyvältä.

    Vasen runkoaisa oli kyllä lähinnä pyhällä hengellä kasassa.

    Voiko noi niitatut rungon kappaleet, esim iskarin kiinnike, laikata niitit pois ja pultata kiinni? Ei oo oikein taitoa tohon niittaukseen.
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Eikö lie pulttiliitos vahvempi ku niittiliitos?Tai vähintään yhtä vahva
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin mä kans kuvittelen mutten oo tämmösiä ennen korjannut niin haluisin varmistuksen. Joutuu ihan ehjiäkin ottaa pois, että saa kunnolla kerralla korjattua.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kuvassa ainakin ihan siivon näköinen S-10, laitahan kuvaa ruostehommista! Tämmönen voisi olla ihan hauska laite, ovat tosiaan Suomessa vähemmän yleisiä, ja pirteällä pikkulohkolla voisi olla hauska ajaa...
     
  10. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Varmasti. mutta ei oo ihan hauska (m)asentaa edes veekuutosella, joten pikkulohkolla kädet on varmasti ruhjeilla jo ihan perushuolloissa :mad:
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo kyl se tossa kuvassa on ihan. Kori muutenkin ihan ok, pari paikkaa siellä täällä, takarunko vaan on hävinnyt maailmasta. Huomenna laittelen kuvatusta.

    Ei tässä nyt ensimmäisenä ruveta tekniikkaa vaihtaa :D DX:ltä mielenkiintoinen idea toi ahdin, joutuis varmaan kyl nykyistä moottorinohjausta päivittämään.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jos jollain on tai löytää jostain kuvan/kuvia takarunkoaisoista, niin jeesais pirusti, siis ehjistä sellaisista, vois vähän kattoo missä on jäykkäriä ja missä ei
     
  13. musta78

    musta78 Gearhead

    Mä voin ottaa kuvia rungosta,laita sähköpostiosote vaikka yv:nä ni lähetän kuvat.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jos jollain on tälläseeseen koko krominen maski (en tiedä onko niitä edes tullut suomeen) niin ostan pois. Vai onko sitten joku aftermarket juttu...
     
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Onkos tossa 90 luvun vaihteessa näihin vaihtunut pelkkä kori, vai myös runko? Vanhempi koppaisen Scottarin ehjä takarunko olis tossa ylimääräisenä jos sellaselle jotain käyttöä on.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tollanen lyhyt S-10 on hieno peli, onnittelut löydöstä ;) Aina ollut yksi suosikki pikkareista ja mieli tekisi kanssa hommata tollanen.
    "Iron Duke" lienee käyttiksessä ihan hyvä ja toimiva pannu, mutta harrasteena saisi omasta mielestä olla kyllä vähintäin 4.3V6, mieluummin SBC joku 305 - 350(383)...mitenkä lienee onnistuu enää nykyään koneen vaihdot tollaseen ?
    Olisihan tuohon paljon muitakin kiinnostavia koneita, Buick GN:n 3.8 SFI Turbo, Cadillac North Star:t jne.

    Ite tykkään tuosta vanhemmasta maskista enemmän, mutta makuasia...aika tyylikäs väritys ja hienot orkkis vanteet.

    [​IMG]

    Jos olis minun, niin lähtisin ehkä hakemaan ulkoasuun jotain tollasta S-10 Cameo:n vähän sporttisempaa tyyliä ja kun auto on jo valmiiksi punenen, niin kirkas punanen ja musta maski jne toimii hyvin.

    Tuossa valkoinen...vähän aika korkealta näyttää vakio alustalla.
    [​IMG]

    Jos olisi uudempi, niin S-10 "Hugger" Concept Truck leveine takalokareineen olisi tosi porno...missäköhän tuokin on nykyään, jossain GM:n museossa ?
    Käsittääkseni noita tehtiin vain yksi tai mahdollisesti kaksi kappaletta...sitten erinäinen määrä klooneja harrastajien toimesta.

    [​IMG]

    Rungon voi purkaa niittauksista ja kasata pulteilla, niin tein omaankin 1991 C1500:n kun kävin läpi ruosteisen takarungon.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Luulis että Scottsdalessa on helvetisti isompi runkokin kyllä.

    Pitää pohtia tuota mihin suuntaan tätä rupeaa tekemään, hommaa on nyt kuitenkin ensin että saa esimerkiksi siihen kuntoon että voi katsastusviranomaiselle esitellä luomustaan :) Kyllähän tuota joutuu vähän alemmas väkisin laittamaan ainakin.
     
  18. mukko

    mukko 2nd gear

    Bbc+2*ahti = hyvä konehuoneen täyte :)
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ai tämäkö rungoltaan ruosteinen? Ei pidä paikkaansa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vähän mä jotain jo turasin... Olis pitäny viistää vähän reunoja, kun teki vähän turhan korkeen palon, kun tosta Kempomat 180 tms koneesta taitaa vähän voima loppua kesken. Molemmin puolin sauma kuitenkin, niin varmasti pysyy.

    Huomenna pitää hakea varmaan vähän u-kourua noihin palkkeihin :D Ajatuksena oli myös, että pitää ostaa jotain vähän kevyempää kamaa, josta tekee jonkinnäkösen jigin noihin iskarin, ja lavan kiinnikkeisiin. On sitten jonkinlaiset tsäänssit saada kohtuu suora runko. Pukkeja säädin jo se verran että runko on vaaterissa sivusuunnassaan.
     
    Muokattu: 30.7.2017
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mahtaisko jäädä jotain jäljelle hiekkapuhalluksen jäljiltä??
     

Kerro tästä muillekin!