S10:n herkistelyä elävien kirjoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 19.11.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mä en ajatellut asiaa noin pitkälle,mä meinaan tein pohjaamlyöntikumit semmosista yleismallisista ruuvattavista, ovat orkkiksia jäykemmän oloiset ainakin.

    Toki siihen halutessaan jälkikäteen voi kohtuu helposti toteuttaa orkkiskumit jos haluaa. Laikkakoneella vaan avaa siihen suorakaiteen oloisen johon se kumi sitten passaa, eli suurta vahinkoa ei oo käynyt
     
    Muokattu: 11.3.2017
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Olin eilen oikeen toimelias vielä.

    Roiskin etuvakaaajan kiinni, vetelin vähän pultteja kiinni, laittelin tankkilaitteen maadotuksia, lorottelin perään öljyt, kaikkee pientä mihin kuitenkin tuhraantuu aikaa jonkinverran. Sen lisäksi tuli tehtyä pakoputkisto aika kattavasti loppuun!

    [​IMG]

    Motonetistä saa nykyään tommosia tosi laadukkaan olosia akselinylityksiä, mä oon ennen bongannut vaan niitä loivia. Oli suorastaan ilo tehdä tuommosesta ja sitten sain änkänkin tuettua takaa vielä niin virallisesti ettei (mun mielestä) paremmasta väliä.

    Mä mielestäni jo kerran kysyin mut kysytään uudestaan, tietääkö kukaan onko näissä releistetty ajovalot orkkiksena jo?
     
    Muokattu: 30.7.2017
  3. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ei ole.
     
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko kellään mitään haisua missä saisin tehtyä tai teetettyä jonkinnäkösen pressun tohon lavaan? Tossa lavan ulkoreunassa on jtn. 6-8mm reikiä, johon vois kuvitella kuuluvan jotain kiinnikkeitä. Saisko siihen jostain semmosia neppareita mitä takissakin on ja sit teettäis(?) jollain semmosen paksun pressun mis olis niitä vastapelureita. Jossain pikupeissa mun mielestä semmonen orkkiksena. En tiiä ymmärsikö kukaan mut vinkatkaa vähän jos mun sisäinen visiönäärini heräisi koomastaan.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ainakin sportsideissa on ollu ku vasta oli yks semmonen työn alla ni siinä oli :cool:

    Että kaippa noita jostain löytyy ja kaipa sen keinoeläimestäkin pystys tekemään ku neppareitahan saa ihan mistä vaan :D
     
  6. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Mulla on Caminossa sellainen pressukate joka on neppareilla kiinni. Taisin löytää niitä neppareita suutarilta. Ainakin mulla on sellainen sarja missä on lyöntityökalu mukana. Se lavassa oleva osa on kiinni pienellä ruuvilla joten reiät on n.3-4mm. Sun autossa on isommat reiät, mutta itse yrittäisin laittaa niihin niittimutterit, jolloin todennäköisesti voi käyttää 4mm uppokanta ruuveja.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mul on ainakin semmonen tuntuma et ne reiät on isompia, pitää tutkailla. Kiitti vinkistä, pitänee käydä kyselee jossain suutarilassa. Tuskin se pressun tekeminen itekkään on kummempi prokkis, ainut jos reunoja meinaa jotenkin saada pääteltyä tai sillattis niin tarttee varmaan olla joku teollisuus ompelukone kun se pressu taitaa olla aika paksua.

    Hmm. Pitää suunnitella. Onhan tohon lavapressun tekoon vielä hetki aikaa.
     
  8. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Käytettävyydeltään pressu on aika kehno. Kiristys niitteihin on hankalaa. Mä olen laittanut pari kaarta sinne alle ettei vesi jäisi makaamaan pressun päälle ja estää samalla tuulen vaikutusta. Pressu painuu takaosasta alaspäin kun vauhti kasvaa. Toimivamman sais varmaankin kun tekis katteelle oman rungon joka nousisi ylös kaasujousien avustamana. Sääli ettei se kate voi olla kova.
     
  9. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Venepressuja tekevät yritykset pystynevät auttamaan, jos vaan innostuvat autoaiheisesta projektista :odroll:
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onks kovakate kielletty suolen lainsäädännössä?

    Tota kaasujousihommaa oon fundeerannut kyllä
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kovakate on toki täällä nou-nou. Kovin vaarallista ja jää veroja saamatta...
    Pressun ongelma on vesi ja lumi. Se painaa sen aina pussille. Painaa melko hyvin, vaikka on kaks poikittaista ja kaks pitkittäistä tukilautaa alla.
     
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Camino'79 tykkää tästä.
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Eihän se kielletty ole, mutta ainakin ennen piti rekisteriotteessa olla maininta siitä.
    En tiedä mitä toi uusi tieliikennelaki vaikuttaa kun noita karavaanari koppejakin saa kai alkaa asentelemaan pick-uppeihin.
     
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pitääkin kysyä muina miehinä joskus kun leimaa vaikka asiakkaan hylsyä. Jos kovakatteesta pitää olla merkintä, niin tarkottaako se sitä et se on ihan tehtävissä ja muutoskatsastettavissa vai pitääkö olla joku tehtaan tekele?

    Eilen laittelin etu- ja takaiskarit kiinni, vaihdoin pääsylinterin, maalailin pakoputkiston hitsattuja paikkoja, asentelin etuputket ja letkut paikalleen(sitten kun auton saa ajettua vaikka rampeille niin vois vielä kattoa tartteeko putket lisää tuentaa) kuskin puolelle vielä satula kiinni niin voi aloittaa raivokkaan ilmaamisen. Semmonen olis huomisen marssijärkkä.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  17. fennia

    fennia Gearhead

    Se mikä tossa todennäköisesti tulee vastaan jos ei halua sitä perinteistä muovi koiran koppi ratkaisua lavalle on toi pakettiautoihin vaadittava tavaratilan korkeus. Ehkä joku avattava ratkaisu jossa lavanmyötäisen kovakatteen sais käännettyä esim lavan lisälaidoiksi saattais mennä läpi. Tai sit odottelee uutta tieliikennelakia.
     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    saa laittaa jos autosta on maksettu henkilöautovero, muuten on turha kuvitellakaan.
     
  19. fennia

    fennia Gearhead

    Siis minkään näköistä kovakatetta ei saa jälkikäteen lappuihin vai?
     
  20. fennia

    fennia Gearhead

    2 pakettiautoksi rekistöröityä Pick uppia on ollut joissa kovakate on mainittu otteessa, mutta se on toki olllut varmasti niissä jo rekisteröinti katsastusta tehdessä.
     

Kerro tästä muillekin!