Saabel Garage; #FinnTyphoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Keme, 27.2.2023.

  1. Keme

    Keme Gearhead

    Ja käyntiin lähti alle kahden viikon puuhastelulla. Jes.

    https://youtube.com/shorts/ms6scuHUuN8
     
    Ftw- tykkää tästä.
  2. Keme

    Keme Gearhead

    Sehän liikkuu taas omin voimin. Ehkä ensi viikolle voisi miettiä jo katsastustakin. Se olisikin tosi jees.

    [​IMG]
     
    Kustom STW, JarskiV ja Visa tykkäävät tästä.
  3. Keme

    Keme Gearhead

  4. Keme

    Keme Gearhead

    Noin vaa. Sit tarviski pyöränkulmien säädön, vähä ajelemista ja sen jälkee vois pyörähtää dynossa katselee säädöt kondikseen.
    [​IMG]
     
    Kustom STW, Visa, JarskiV ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Keme

    Keme Gearhead

    Hetki tos tuli ihmeteltyä moottorinlämpöjä. Kaupungissa suht nätisti 90c, mut maantiellä tippu sit johonki 73c korville. Tänään tuli otettua termarikotelo auki ja todettua ettei siellä oo ketään kotona. 91c termari reikään ja ny lämmöt pysyy maantiellä 87c korvilla ja muuten sit tos 91 tietämillä. Kivan helppo korjaus.

    [​IMG]
     
    Kustom STW, Visa, kerkko ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hienoa että tämäkin on taas liikenteessä :odcool:

    Alkuperäinen GMC-maski piristäisi keulaa huomattavasti tuon verkon sijaan, muutenhan tuo on nätti peli :odwink:
     
    Isamu ja Keme tykkäävät tästä.
  7. Keme

    Keme Gearhead

    Olen 100% samaa mieltä maskista. Jotenkin toi kromattu kertakäyttögrillin ritilä ei oikein natsaa lookkiin. Melkein voisi kokeilla ostoilmoa, jos tohon löytäisi orggistyyppisen maskin.
     
  8. Keme

    Keme Gearhead

    Tulipa poikettua Typhoonilla Ahveniston Historic Grand Racessakin. Auto toimi ja tapahtuma oli varsin jeppis.

     
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Todistettavasti tuli käytyä Ahvenistolla :)

    [​IMG]
     
    BB_MOPAR tykkää tästä.
  10. BB_MOPAR

    BB_MOPAR 1st gear

    Mukavia tapahtimia kyllä. kerran kävin tänäkesänä. jos jatkuu ens kesänä niin varmasti paikalla
     
    Keme tykkää tästä.
  11. Keme

    Keme Gearhead

    Nojoo, tulihan sillä kuukauden verran ajettua kaikki ajot. Lepposa peli. Sit vaihdoin öljyt ja öljyjen mukana tuli astian pohjalle jotain harmaata materiaa, laakeriglitteriä ja sit vähä jotai vesikuplan näkösiä juttuja. IGstoryssä o klippi vaskoolin tutkimisesta. Sit tippu yhtäkkiä tyhjäkäyntikierrokset noin 200rpm. Jännä nähä mitä sieltä moottorin sisältä ny sit o rikki. Joku laakeri siellä varmaan o ainakin paskana. Alunperin meinasin alottaa talvikauden jonkun muun projektin parissa, mut saa ny sit nähä kerkeekö talvella tekee mitää muuta. Vielä ku tähä löytäis ilmastoinnin osat ja vaihtais turbon, ni ois iha kiva.
     
  12. Keme

    Keme Gearhead

    Tallissa taas ja sentään ajamalla. Moottorissa on ainakin jotain laakerivammaa ja mitälie bonusta. Selvitetään ja korjataan. Toimintasuunnitelma on korjata moottori, asentaa isompi turbo ja lisätä konehuoneeseen takaisin poistetut ilmastoinnin osat. Kyl täl ens kesänä taas ajetaan.
    [​IMG]
     
    JarskiV, Kustom STW, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Keme

    Keme Gearhead

    Talven askartelujen aloittelua.
    [​IMG]
     
    JarskiV tykkää tästä.
  14. Keme

    Keme Gearhead

    Ei uskaltanut olla irtoamatta. Seuraavaksi sit pata muttereiksi.
    [​IMG]
     
    Isamu tykkää tästä.
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Ei sit löytynytkään mitään sopivaa dampperin ulosvedintä tallista, joten ihan kokonaan ei saanut tänään moottoria muttereiksi. Noooo, viikonloppuna sit.
    [​IMG]
     
    Isamu tykkää tästä.
  16. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    siellä on näemmä ollut H-profiilia ja takomäntää?
     
  17. Keme

    Keme Gearhead

    Juu. En oo ikinä tämmöstä moottoria avannu, ni vähä säikähdin noita mäntiä. Mäntien päällä on avolouhoksen kokoiset montut ja palotilojen tilavuus on Saimaan luokkaa, joten aattelin et puristukset on jossain kutosen tai seiskan korvilla. Positiivisehko yllätys, et internettietojen mukaan laskeskeltuna purkat on sentään edes 8.0. Vähä siinä ja täs, et pitäskö noi puristukset vielä oikein mitata, kun se kerran on mahdollista. Toisaalta, tieto lisää tuskaa ja ei sille puristussuhteelle voi näillä olemassa olevilla osilla tehdä yhtään mitään, ni voi olla vaa et pyyhkäsen partaterällä pinnat puhtaiks ja osat nippuun.

    Ei jää tehonkesto kiinni männistä ja kangista. Lasista tehty 4L60 sen tehonkeston taitaa tässä laitteessa rajata.
     

Kerro tästä muillekin!