saabista kustomi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja u2, 6.9.2006.

  1. u2

    u2 1st gear

    voiko vm. 80 saab ysikuutosesta rakentaa oikeaoppisen kustomin joutumatta naurunalaiseksi? :D Jatkan aiheesta lisää ,jos tulee keskustelua!
     
  2. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :D No totta perkales saa. Onhan noita chopattujakin kylillä pyöriny. Sepi varmaan vois valaista enemmän jahka sattuu nyt voorumilla pyörimään. Olikos se vihreä avo saabi ruotsalainen joka aikoinaan käväisi suomessakin näyttelyissä. Oli voortin veekutosta ym. Peggy Sue tais olla tekeleen nimi. Se on hieno! :wink:
     
  3. u2

    u2 1st gear

    itsellä on ollut vajaa vuoden työn alla 96 .Olen laskenut jousitusta n. 8 cm,vaihtanut maskin pyöreälamppuiseen,lamput upotettu,lokasuojavilkunreijät hitsattu umpeen.Kuussatasen ns.bullet vilkut sijoitettu maskin alle,korin alaosaa jatkettu n.6-7 cm. chopattu n.10 cm tehty helmat(jota autossa ei ole alunperin) .Kone onfordin 2,6 v6 (tosin ei ole nyt taas tällä hetkellä paikallaan)Tura teki konepellin täyteen louvereita :D Rättienkaat alla ym. Voin laittaa kuvia jos jotain kiinnostaa.
     
  4. pee5

    pee5 3rd gear

    Spinnerissä vuosi pari sitten oli juttua asiallisesta ysikutosesta. Muuten, saako turvapuskureita poistaa tai muuttaa? Kannattaa kysyä konttorilta ennenkuin customoi vm. 76-80.
     
  5. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  6. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Majaileeko "u2" jossain Lahden ja Tampereen välisen tien lähistöllä? Muistan vain jossain pihalla nähneeni vilaukselta asiallisen näköisen "sukellusveneprojektin", vai olikohan Saappeja kaksikin...?
     
  7. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Oon nähny täällä OD:lla vilauksen jossain rodi-keskustelussa (Chevy53:n linkittämä kuva) 96 Saabista, josta oli tehty ihan rodi. oli katkottu rintapellin eestä poikki ja siihen ihan "oikeaoppinen" rodi-keula ja takaosa on jo melkeen valmiiksi (ilman kattoa) muodoiltaan roadster-amme.
     
  8. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    jossain kans olen nähnyt sellaisen "ammeen"..se oli maukas met.hohto sininen ja muodot istui aika hyvin rodi-ilmeeseen..

    mulle tuli mieleen tämänkaltainen dirt-track peli hyödyntäen 96 saabin koria(,hätäinen piirros tuossa):

    http://i42.photobucket.com/albums/e345/ ... aab-DT.jpg

    yks tyhjä hyvä suht ruosteeton kori makaa tos pihamaalla..siitä sais tehtyä vaik mitä kivaa..onhan noita ruotsinmaalla jotain ihan hienoja esiintynyt.. :odroll:
     
  9. Esco

    Esco 1st gear

  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Raumalla pyöri muinoin hieno kustompuikko, kaverikin alkoi sitten myöhemmin sellaista rakentamaan mutta se päätyi keskeneräisenä paaliin. Olen ihmetellyt miksi noita rakennetaan niin vähän verrattuna esim Amazoneihin. Voisi olla aika härski jos kuupan toteuttaisi samalla tavalla kuin ne ratrodkupla-rakennelmat, jäykkä etuakseli siirrettynä eteenpäin jne...
     
  11. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    sitä mäkin olen ihmetellyt..
    kuitenkin siinä on hyvät lähtökohdat kustompuikulamuotoihin..tai rodimielessäkin,vaikka jonkun 30-lukulaisen rungolle heitettynä..makee flake päälle ja isot sliksit taakse.. :odroll:
     
  12. Sepi

    Sepi Gearhead

    Tuollapa niitä on kuvia siitä minun entisestä sukkulasta: http://www.students.tut.fi/~jokelaij/saab%2096.html
    Kattoa puotin muistaakseni 7cm, perää levitin 8cm ja volgan takalamppua yms. siihen tuli touhuiltua... :lol:

    edit:tämä linkki olikin näköjään jo lisätty.
     
  13. Nasu Peetu

    Nasu Peetu 1st gear


    Miten sää teet etuvetoseen jäykän etuakselin? :eek:






    Heh!
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Onhan nelivetotraktoreissakin jäykkä ja vetävä etuakseli!


    (HEH - itelles) 8)
     
  15. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Totta hitossa, anna palaa vain. Kuupassa on muodot kohtalaisen kohdallaan ja pienellä muokkauksella saa hyvännäköisestä vekottimesta vielä katseita kääntävämmän. ;)

    www.saabclub.fi lienee tuttu osoite...

    -Janne-
     
  16. kopterix

    kopterix 1st gear

  17. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Komee peli :)
     
  18. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    U.P.E.A.
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    Tuo lamppujen siirto etusiipien päihin muuttaa auton ilmettä aika lailla. :p


    ´96 Saabin kori Hudson tyyliin keskeltä 30cm levennettynä Capricen lyhennetyllä rungolla voisi näyttää jo joltain. Tehkää joku Photoshopilla luonnos! :odroll:

    - Jani -
     
  20. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Jäis liian lyhyeks verrattuna leveyteen, 30 cm on kuitenkin paljon :eek:
     

Kerro tästä muillekin!