saabista kustomi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja u2, 6.9.2006.

  1. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    jos jotakuta saabin rakentelijaa kiinnostaa niin multa voi kysellä yv:llä tälläistä keulapalaa ja maskia:

    maski
     
  2. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Tullu tota omaa kajakkia taas vähän kötösteltyä

    http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1184869960

    Ei ole tota pellin taivuttelua vielä tarpeeksi harjoteltua ni pitää tehdä ensin lippa muovista.
    http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1184870079
    http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1184870103

    Seuraavana ton lipan jälkeen olis puskureiden laitto vuorossa. Eteen tulee kiinnikeraudat väärinpäin, että tulee puskuri vähän alemmas ja taakaa pistetään raudat vaan vähän alemmas kiinni.
     
  3. janio89

    janio89 3rd gear

    Puskureita se jo vähän kaipaileekin... Näyttää ainakin omaan silmään vähä orvolta tollai... :)
     
  4. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Olis kyllä paremman näkönen ilman tota lippaa. :soosoo:
     
  5. bootsi

    bootsi Gearhead

    Vilkut ekana vaihtoon! :-?
     
  6. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Samaa mieltä. Ja ehkäpä se ei tota lippaa kaipaa...
     
  7. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Kokoajan on tahtari saabin pikkuvilkut hakusessa, heti ku sellaset löytyy ni lähtee noi isot vilkut kävelemään.

    Omastamielestäni toi etuikkunan yläosa on kajakin kattolinjassa se rumin kohta ni sen takia tota lippaa tohon suunnittelen.
     
  8. El kamina

    El kamina 3rd gear

    Pitkälti meikäläinen samaa mieltä!! Ei muuta kuin lippa ja jos tulee tohon tyyliin niin kuin tässä! niin TOIMII! 8)
    http://www.stc.cx/~mankelius/saab/wst20 ... _0199.html

    Kyllähän tossa kajakissa nuo takavalot on :mad: :eek:

    :pinup:
     
  9. u2

    u2 1st gear

    Minkä vuoksi ne vilkut täytyy olla juuri 2-tahti saabista Juha K??? Sullahan on nyt kahdet vilkut tällähetkellä autossasi!
     
  10. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Olis vaan mukava jos olis ehyet vilkut / pohjat, ku on noissa omissa pohjat ihan... ja toisessa lasi halki, jos jollaki vielä löytyy sellaset uudet niin vielä parempi.
     
  11. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Voi v...u joku mume jätti sitte käyntikorttinsa maskin kromilistoihin. Oikeen mukavasti ovat lommolla. Saiskohan noita jotenki oijottua?
     
  12. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    onko siinä käyntikortissa osoite, lähetä lasku sinne!

    -Olli
     
  13. u2

    u2 1st gear

    mulla voi olla noita ylimääräisinä, omasta maskista ainakin poistin ne etta tulisi kliinimmän näköinen.
     
  14. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Ku porukka on noita kajakkeja chopannu, ni ootteko kallistanut tolppia sisään päin, leventäny kattoo vai tehny katon kahdesta katosta vai mitä? ja miten olis paras/helpoin, niin ja sitten toi takaikkunan seudun muokkaus? miten sen olette toteuttaneet sulavasti?

    Lähinnä sillä tässä kyselen ku olis tossa pihalla vielä toi 96 raato että ottasko siitä katon talteen. Ku vois EHKÄ harkita jossain vaiheessa tota katon madallusta. Takaikkunasta haluaisin sellasen saab 93tyylisen pikkuikkunan.
     
  15. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    olisi jouten tollainen peltikeulapala pyöreille umpioille..kohtuukuntoinen..
    Keulapala

    löytyy myös kohtuu kovapeltinen 96sen kori kustomointihommiin,katossa pieni vekki ja konepelti rutussa,konetta en anna,muuten rullaavana kyllä,sisusta puuttuu.. :odroll:
     
  16. shark

    shark 3rd gear

  17. JanneK

    JanneK 3rd gear


    Tää on kyllä huomiota herättävä laite, itse näin sen Old Style Weekendissä. Olis jääny varmaan arvoitukseksi ellei auton mukana olisi ollut lehtijuttua.
     
  18. Sepi

    Sepi Gearhead

    Kun aikanaan itse choppasin (edestä 7cm) niin taivutin etutolpat vaan kohdalleen ja takatolppiin tein viillon sisäpuolelle alas(irrotin katon tolppien yläreunasta) ja taivutin ne kohdalleen, sitä en muista paljon takatolpista otin pois. Takaikkunaksi laitoin vanhan pakettivolkkarin pienen takalasin ja taivuttelin pellit entisen takaikkunan aukon muotoon. Kattoa jatkoin muistaakseni 8,5 cm...Leventää ei ainakaan itsellä tarvinnut.
     
  19. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Ei sattus löytymään kuvamateriaalia rakenteluvaiheesta? Tai no miksi ei valmiistakin yksilöstä.
     
  20. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    "Takaikkunaksi laitoin vanhan pakettivolkkarin pienen takalasin"

    Hyvä tieto että tuokin käy. Mitä muita hyvin saatavilla olevia takalaseja tuohon käy? Fiat 600:n takalasin on kuulemma joku asentanut. Itselläkin olisi halua tuollaiseen helppoon takalasin pienennykseen, olisi siis tarkoitus rälläköidä jostain katiskasta lasi kaikkine tiivisteineen, kehyksineen ja ympäryspelteineen ja sovitella paikalleen. Saabin perän ulkonäkö sitä vaatisi, toisaalta ei viitsisi kun Saabista näkyy niin hyvin ulos, katsoi sitten eteen tai taakse. Tuossa näkyvyysasiassa on tosiaan autojen kehitys mennyt huonoon suuntaan. Lasien pilarit ovat paksuja ja konepeitto on jätetty puolittain auton sisäpuolelle, niin että parkkiin käännellessä on arvioitava paljonko nokkaa siellä lasinpyyhkimien etupuolella on. Ja entäs kun auton lasi joskus jäätää sisäpuolelta? Siinäpä sitten yrität kurotella lasin etureunaa metrin päähän ratista skraballa.
     

Kerro tästä muillekin!