Saako kallistuksenvakaimet poistaa??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 454SS, 13.2.2006.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    Kyseessä maastohenkilöauto vuosimallia 1988. Tarviiko tuollaiset turhat varusteet tosiaan olla katsatuksessa? Jos tietoa millä keinolla ne saa muutoskatsastettua pois, niin kertokaa pikaisesti.
     
  2. dart69

    dart69 Gearhead

    Pois vaan ilman sen kummempia katsastuksia.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Eipä noita vakaajia kukaan koskaan kaivannut silloin kun katsastelin Wagoneeria
     
  4. makke

    makke 1st gear

    Miksi poistaa vakaajat kun ne nyt kuitenkin parantaa ajo-ominaisuuksia? Niin loppumätä et ei enää ole paikkaa jossa olis kiinni? Miettii hän mikä homman pointti?!....
     
  5. napa

    napa 3rd gear

    maasturissa ja maastohenkilöautossa vakaajista ei ole kuin haittaa (jos ajatellaan sitä maastoajoa :D )
     
  6. Harri

    Harri 1st gear

    Itse poistiin Cherokeesta takavakaajan ja hommasin siihen vielä hyväksyntäpaperin Aro-yhtymästä, edessä on vakaaja kytkettynä pikalinkeillä jotka saa tarpeen vaatiessa nopeesti auki ja eikun nauttimaan jumalattomasta joustosta 8)
     
  7. make80

    make80 1st gear

    Jos on vittumainen katsuri, ni se hylkää jos edestä ottaa vakaajan pois, (jos huomaa) mutta takana ei tarvi olla. Ellei otteessa lue (moottorin vaihdon yhteydessä asennettu yleensä lukee) :D ei muuta kun pois vaan, jos siltä tuntuu mut elä hävitä jos vittumainen katsuri ni laita leiman ajaks takas
     
  8. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ei se katsurista saa olla kiinni, oli vittumainen tai ei sama laki sitäkin koskee.

    Vakainhan luetaan etu/taka-akselistoon kuuluvaksi osaksi ja laki tuntee oikeastaan vain akselistomuutokset.
    Niissä ei puhuta kuin mallisarjan sisällä tapahtuvista muutoksista tai vastaavista.

    Luulisin, että vaatisi ainakin muutoskatsastuksen.
    (olipa taas MuTu tietoa....)
     
  9. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Tee vakaajan "deaktivointi", eli pistä vakaaja keskeltä poikki ja laita pikkasen väljä putki päälle. Vakaaja on ehjän näköinen, muttei toimi. Tuolla systeemiä on kokeiltu ainakin Escorteissa.
     

Kerro tästä muillekin!