Saako kv auton mr kilpiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Anonymous, 1.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin jos auto vastaa täysin alkuperäistä, mutta rekisteriotteessa on eri nimi mitä merkeissä lukee kuinka museokatsastajat asiaan suhtautuvat ?
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Ei ainakaan oulussa oteta edes tarkastukseen.... ,eihän se ole alkuperäinen auto
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onhan KV-auto toisaalta ajankuva ja siksi ajoneuvohistoriallisesti arvokas laitos, kekkos-ja koivistolaislandian "ohjaavan" verotuksen monumentti. Ja voipi muuten jotkut kv-autot olla esikuvansa mukaan alkuperäisempiä, kun oikeet museoautot, luki siellä otteessa sitten mitä luki.

    Ehkä tossa olisi paikka pienelle katsannon avartamiselle, että lakattaisiin tuijottamasta pelkkään paperiin ja katsottaisiin vaan itse autoa ja verrattaisiin sitä esikuvaansa.

    Entäs ne ammoisten aikojen vehkeet, niissähän vissiin muutokset katosi otteesta ja mallikin saattoi vaihtua, jos halusi sen papereihin muuttaa. Vai muistanko väärin?
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Niinpä... On monta muutakin asiaa, missä olisi paikka avartaa katsantoa, mutta elämme kuitenkin Suomessa, eli odotellaan ensin helvetin jäätymistä...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs hiton tekemistä sillä nimellä siinä rekisteriotteessa on ? Autoahan tässä kysymyksessä oltiin museokatsastamassa eikä merkkiä ihmettelemässä. Jos auto on 100% sellainen kun se on tehtaalta lähtiessä ollut pitäisi kait se nyt mr-kilpiin hyväksyä luki siellä otteessa sitten mitä tahaansa :soosoo:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko korinvaihto sun mielestä tehtaalta lähtösin,jostain pihanperä pajalta ehkä.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    samaan kategoriaan kysyn että miten noi pakuksi rekisteröidyt farkut? jos siihen laittaa pehmeen penkin taakse niin tulee isot verot. mutta muuttaako museo katsastus sen johonkin suuntaan?
    ymmärsikö kukaan?
     
  8. Aako

    Aako 1st gear

    Olen asian käsittänyt niin että jos se muutoskin on yli 25v vanha(nykysääntö) silloin kelpaa mv rekisteriin oikaiskaa jos olen metsässä
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    30 vuotta vanha on nykyään museoauto :eek: eli sellainen kun auto oli 30 vuotta sitten !!! Jenkkifarkku nissanin diiselillä hyväksytään , jos moottori oli 30 vuotta sitten sillä leimattu :mad: ( en hyväksy tuota) :mad:
     
  10. Aako

    Aako 1st gear

    eikös se 30 vuoden ikäraja astu voimaan vuonna 2008 muistelen??
    Aika karmee mielikuva kyllä museo stw ja setrikin mylly :mad: :mad:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tässä maassa on sellaisia kv-autoja joissa on enemmän alkuperäistä kun useassa muussa uustuonti tai saati sitten nk. suomiautoissa joihin Kekkosen aikaan vaihdettiin moottorit ja vaihteistot sun muut.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Chevy Caprise on Chevy Caprise penkeillä tai ilman, samoin on Audi 100 suksiboksi katolla tai ilman on siltikin Audi 100, mutta Dodge Coronet ei ole Dodge Charger korinvaihdon jälkeen.
     
  13. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Lukekaa tosta: http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm#maaritelma Toi on aika hyvä: "sellaisena kuin se valmistuslinjalta tullessaan on ollut" eli ei pitäisi kelvata KV:t, suksipoksit, kovapenkit, pikuppikamarot, yms veronkiertovehkeet? Miksi moiset veronkiertovehkeet pitäisikään hyväksyä MR:ään ja antaa niille vielä vakuutusmaksuhelpotuksia?
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mites sitten semmoset autot/moottoripyorat jotka on tehty suomessa 40ja50- luvuilla? Ukko sano etta 50 luvun puolella sai viela omatekoisen auton tai pyoran kilpiin. Vanhat eltsu kilpurit ja jaarata-autot.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllähän se on sillon Charger jos siinä on Chargerin kori, se mikä se siellä papereissa lukee on vain suomalaisen veronkierron aiheuttama vääristymä.
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    no niin no joo

    kyllähän se mätä kraunikin täytys saada ac cobran replika korilla museoautoksi ja otteeseen ac cobra. ÄLKÄÄ NYT VIITTIKÖ ISOT MIEHET
    ALKUPERÄINEN ON ALKUPERÄINEN eikä mikään rakennelma. :argue:
     
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Onko pellehermannilla luetun ymmartamisessa vikaa? Koitappas lukea toi edellinen viesti uudelleen. Eika ole pakko vastata. :soosoo:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kukaan ei ole vieläkään perustellut, miksi korinvaihto, tms. VERONKIERTO-vehkeet pitäisi hyväksyä mr:ään?
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    No tässä olis yksi perustelu:

    Eikö se ole sama asia kuin monesta metsälöytöharsosta kasaan parsittu kanttiauto? Se ei ole enää yksi autoyksilö vaan monesta autosta tehty näköiskappale. Eipä taida niissäkään prosentit oikeasti riittää, mutta prossia ei oteta ilmeisesti entisöintiprojekteissä niin tarkkaan syyniin. Eli jos korinvaihto on tehty tehtaanmallin mukaiseksi ja oikeanikäisillä osilla, ei museokatsastukselle pitäisi estettä olla. Eihän museoauton tarvi olla Suomi-auto ja varustelun, maalin ja tekniikan saa valita tehtaan listoilta oman maun mukaan.
     

Kerro tästä muillekin!