Saako peräöljyllä vaimennettua ääntä ? Redline 75W90 Shockpr

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Futurage, 11.5.2011.

  1. Futurage

    Futurage Gearhead

    Tein ja asensin kaverin Mustangiin 8" murikan.Kaikki uutta. Tehty ja säädetty aikas hyvällä kokemuksella..Laitoin öljyksi Redlinen 75W90 Shockproofit ja purkin kitkanmuuntolisäainetta levylukon takia.
    Kaikki hyvin mutta perä pitää pientä "vinkunaa/ulinaa" tietyissä nopeuksissa ihan pintakaasulla.Saiskohan tätä eri öljyllä talttumaan? Onko muilla kokemuksia tästä Redlinen öljystä ? Tämähän on uuden sukupolven synteettinen ja todella lirua kun sen pullosta ulos kaataa.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onko minkä valmistajan välitys? Joskus kuullut perä experttien puhuvan että tarvike välityksiä joskus mahdoton saada hiljaiseksi ja suosivat orkkiskamaa.

    Mutta voihan sitä öljyä kokeilla, paksua mineraalijytkyä vaan sisään ja kokeilemaan. Ei oo kallis kokeilu.
     
  3. Wesku

    Wesku Gearhead

    Mulle ainakin sanottiin Richmond Gearin välityksestä, et ei tule olemaan hiljainen. Ja sanojana oli pitkän linjan ammattilainen.
     
  4. Razorass

    Razorass 1st gear

    Ei ole käytännön merkitystä öljyllä vaikkei uskoisi. Jos se hammaskosketus on pielessä niin se välitys huutaa vaikka mitä öljyä sinne pistäisi.

    btdt ja kaikkea paitsi vaseliiniä ja sahanpurua ynnä muuta paskaa on tullut kokeiltua.
     
  5. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Banaania olivat lapualaaset hevosmiehet käyttäneet rancidiin hyvällä menestyksellä.
     
  6. Aako

    Aako 1st gear

    Mulla voortissa ulvoi perä, syylliseksi paljastui kartaanin takaristikko...
     
  7. coronet-65

    coronet-65 3rd gear

    Mulla kanssa ujeltava Moparin 8 3/4. Syy on kulunut välitys, hammaskosketus on kohdallaan eikä laakereissa vikaa. Onko kellään kokemuksia RVS-Tech aineesta perissä, hiljeneekö?
     
  8. NymiS

    NymiS Gearhead

    Ainakin muutama vaihdelaatikko hiljentynyt RVS:llä...
    Ei ainakaan huonommaksi voi mennä :)
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Sama täällä, laakerivikainen takapotku-Skodan loota hiljeni siedettäväksi ja pykälätkin rupesi löytymään paremmin.
     
  10. Futurage

    Futurage Gearhead

    Mulla on hyviä kokemuksia Motive Gearista ja tämäkin on siis sellainen.
    Koeajoin Mussea eilen aamulla ja alussa ei kuulunut minkäänlaista ääntä. 15 km ajon jälkeen ( kun öljy on lämmennyt ) taas matalissa cruisilunopeuksissa kuuluu pieni vieno kimeä ujellus. Vois kuvitella että tämä hiljenis paksummalla ölkyllä. Aikanaan ( en tiedä vaikka vieläkin ) Currie Enterprises suositteli (omien murikoidensa kanssa?) vain tosi paksua, tais olla 85W140 mineraaliöljyä. Tää kama ei tahtonut tulla ulos pullosta.
     
  11. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Myös Strangen perän mukana tuli tota 75w140 raskaan kaluston öljyä,se on niiden suositus ja nekin käyttää motive gearin välityksiä kuten curriekin,laatu vaan laskenu ku lehmän häntä :mad: :odroll:
     
  12. starcraft

    starcraft Gearhead

    Myöskin meillä camarossa richmondin perävälitys joka siihen pari vuotta sitten laitettiin. Jo ennen asennusta asentaja kertoi ettei se sitten ole äänetön eikä kyllä olekkaan. Tosin sen verran hiljainen ettei ole häirinnyt.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Minulla Ritsmondin välitys ulisi ja jäpikkä teki pari kertaa uusiksi eikä saanu hiljaiseksi, kyllästyin ja annoin ulista mutta se hiljeni itsestään useiden tkm jälkeen.
     
  14. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Mullakin piti Richmondin välitys uutena aavistuksenomaista ujellusta, eniten noin 40-50kmh alueella ja vasta öljyjen lämmittyä. Pari viime kesää perässä ollu MAG1 85W140 öljyt motonetistä, enää en oo huomannut ulinoita. En tiedä johtuuko öljyn paksuudesta, muun mökän lisääntymisestä, vai siitä että että nuo tarvikevälitykset tarvii hampaitten kosketuspintojen hioutumisen. Ite olen viimeisen vaihtoehdon kannalla.
     
  15. laakkius

    laakkius Gearhead

    Kokeilkaa Motulin PA90, toimii erittäin hyvin kitkalukollisissa perissä, eikä tartte mitään lisäaineita laitella.
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Redlinen litkut on kylla yleensa parhaita mita loytyy. Tota shock prooffia loytyy lite ja heavy weightina. Kumpaahan sulla siella on?
     
  17. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Re: Saako peräöljyllä vaimennettua ääntä ? Redline 75W90 Sho

    Olen käyttänyt useammissa autoissa, mutta lirua?

    Mulla ollut aina tota Shockproof Heavyä ja hyvä että purkista pois tulee, sellasta punaisen vispipuuron näköistä litkua, tarttuvuus pinnoille aivan jäätävä.

    Ja mitä varsinaiseen kysymykseen tulee niin en itse ainakaan ole huomannut eroa vislaamisen suhteen tuolla tai jollain "normaaliöljyllä"
     
  18. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Näissä tekniikan ääntely tapauksissa on oltava tarkkana ettei vahingossa korjata suoraan sitä todellista syytä, sen sijaan apua onkin haettava pienellä fiksauksella, tai esim. väärillä aineilla parannusta asiaan. Tylpillä esineillä vian ulos iskeminen ja kaikenlainen rasittaminen on myös suosittu vaihtoehto. Mitä enemmän tunteja kuluu sitä parempi. Ja jos jotain lisävahinkoa prosessissa syntyy, niin sehän vain kertoo siitä, että on yritetty tosissaan.
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllähän noista aftermarket välityksistä on ollut juttua että äänekkäämpiä kuin vakiot. Ja niin on omassakin, ja Richmond kyseessä. Orkkisvälitykset on kyllä olleet aina hiljaisia rempan jälkeen joten uskoisin että niissä välityksissä on tosiaan eroja eikä vaan siitä kyse ettei kosketuskuvion/välyksen passaus sillä kertaa onnistunut. Hampaat nykyään kevyesti kiillottuneet ja marjapuurot puhtaat, luokkaa 10tkm ajettuna.

    Ja eikös se vähän niin mene että harvat välitykset menee tavallaan monella hampaalla yhtäaikaa kun tiheet enempi yhdellä, voisko sillä selittää osaksi eroa että ääntä voi tulla ellei ole selkeesti veto päällä? Olisko myös se ero orkkiksen ja aftermarketin välillä että hampaitten suunnittelu on hieman erilaista eli orkkiksessa tapahtuu "laahaamista" enempi kuin aftermarketeissa? Noin siis ihan silmällä katsoen, en tiedä onko oikeesti noin?

    Eikös just tuossa Redlinen marjapuuropurkissa sanota että luokituksen pitäis olla tavallaan 75W250 koska öljy pitää niin hyvin sen kuuman pään viskositeetin? Eli ei kai se luirua ole ensimmäiseks?
     

Kerro tästä muillekin!