Saastelaitteet kuuhun

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ply, 10.7.2006.

  1. ply

    ply 1st gear

    Eli miten käy oikea oppinen saastelaitteiden poisto vm:82 capricesta?Onko jakaja vaihdettava.Kaasaria en vielä ole vaihtamassa.Jos vielä sais tietoon missä ne kaikki vimpaimet suurin piirtein siaitsee nii tietää mitä purkaa 8)
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Minkäs takia ne pitää purkaa? :eek:
     
    Screaming Tree tykkää tästä.
  3. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Jos siinä on CCC-järjestelmä menee kyllä kaasarikin vaihtoon sen jakajan lisäksi. Miksi ne muuten pitää poistaa? Ei tule yhtään lisää tehoa tai sen pienempää kulutusta kuin ehjällä ECM-järjestelmällä. "Oikeaoppinen" poistaminen kun tuntuu tarkoittavan letkujen päätöntä repimistä ja sitten ihmettelyä, miksi ei toimi kunnolla.
     
  4. itse en ainakaan aikonut muuta karsia kuin ilmpumpun pois... toimii milloin toimii ja pitää hirveän jurinan... egr ei tulppaus paranti käyntiä joten sekin saa luvan olla ylimääräisten osien listalla, kaikki muut hilpeet meinasin kyllä pitää

    katti on revitty pois jo edellisen omistajan toimesta
     
  5. montego

    montego 1st gear

    Kannattaahan ne tottakai poistaa,kaikki saastelaitteet on turhia,ja sitte maalataan läjä vielä mattamustaksi ja kohta kaupataan kasaa osina tai vaihdetaan mihin vaan :poff:
     
  6. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    joo, anna olla purkamatta :soosoo: onhan noita jo nähty, ihan riesaksi asti..
    eikä se teho siitä mainittavasti nouse.
    ongelmia toki tulee lisää!
     
  7. ply

    ply 1st gear

    Kysyin miten ne poistetaan en miksi.Mulle on yks paskan maku paljonko tommonen mattamusta lintta bensaa vie :poff: Rupee noi saastelaitteetkin oleen jo aikasa eläneitä ja tajuaa tien päällä sitte paremmin paikallistaa vika kun ei ole ylimääräisiä himmeleitä jos niin käy 8) :wc:
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Mulla on tällä hetkellä ´53:ssa 82-Caminon 305 "väliaikaisesti". Kaikki "saastelaitteet" poistettu, EGR tukittu mutta orkkis imusarja, Carterin uusi kaasutin, vanhempi perusmallin kärkijakaja, pukinsarvet pakosarjoina. Niinhän se toimii kuin mikä tahansa vanhempikin perusveekasi.
     
  9. ply

    ply 1st gear

    NO NII tätä mä tarkotin.Eli jakaja ja kaasari vaihtoon nii saa sen "tietokoneenkin" ampua kuuhun.Jos viitit vielä kertoa minkä kokonen kaasari sulla on paikallaan :D
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Oliskohan se ollut 650 cfm, en muista varmasti.
     
  11. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Kaasarin ei tarvii vakiokoneessa olla yli 500cfm, esim 390cfm toimii ihan hyvin.
     
  12. tw

    tw 1st gear

    Kyllä noissa jutuissa on puolensa molemmissa. Mun Caprice oli älykoneineen tosi kiva niin kauan kun kaikki toimi ja kun alko temppuileen niin ei ollut kivaa enää kellään. Vaihdeltiin kalliita pikkuosia ja skannailtiin mahd. vikoja kunnes annoin periks ja vaihdoin alipainekellollisen Hei:n ja sähköttömän version rokkesterista. Taas on 307 vuoden pelannut kun junanvessa.
    Samalla hävis temppuilu ja viive lattiaan polkaistessa. Saataa kuluttaa litran pari enemmän nyt mutta kulkee paremmin.

    T/A:n kanssa sama kaava ja hyvin tuloksin. Kaikki jäljellä olevat (osa oli jo poistettu mulle tullessa) ilmaputki ja letkuhässäkät ulos. Uutta jakajaa, imusarjaa ja Carteria tilalle. Vetää niinkun pitää ja syö 11/100km. Eikä muuten mene kaverin saman ikänen Camaro alkuperäisillä kilkkeillä sen pienemmällä. Kuluttashan noi varmasti vähemmän jos olis alkuperäset osat uudenveroisessa iskussa mut kun nää alkaa oleen yli 20 vuotta vanhoja kapineita.
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    Saastelaitteet kuuhun???

    ottamalla yhteyttä N.A.S.A:n saattaa auttaa ja onhan niitä kuulentoja järjestetty nykyään jo yksityisillekkin Neuvostoliitossa :poff:
     
  14. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Tuosta nyt voi olla niin montaa mieltä, että toimiiko saastevehkeiden kanssa yhtä hyvin kuin ilmankin... Ainakin itse olen sitä mieltä, että kun se saastelaitteiden poisto tehdään oikein (eli ei siis revitä niitä letkuja ja johtoja vaan ihan summassa pois) Niin toimii huomattavasti paremmin kuin niiden hilppeitten kanssa.

    Toki, jos jollakulla vielä nuo orggis saastelaitteet todellakin toimivat niin kuin pitääkin, niin ei niitä toki välttämättä silloin kannata lähteä pois repimään, mutta kun tuppaavat vaan järestään tuon ikäiset laitteet jo temppuilevan.
     
  15. minulle on jäänyt se käsitys että kun katin poistaa niin tuo ilmapumppukin jää turhaksi ja tuo egr on myöskin ns. turhia laitteita... muiden antaisin kyllä hillpeiden olla paikallaan... koska tuon laitteen toiminta perustuu kaiken maailman antureiden toimintaan..... ja otetaan esimerkiksi tuo katti jos se sanoo työ ehto sopimuksensa irti ja sitä ei autossa vaadita niin en nää mitään järkeä uuden ostamisessa. itseä on kyllä himottanut vaihtaa normi kaasutin mutta tuplien kanssa pelaamisen jälkeen on jäänyt pieni kammo noitten kaasuttimen säätelyiden kanssa, tosin kun käytti paljon aikaa ja hermoja niin kyllä siperian ihme toimi mainiosti
     
  16. ply

    ply 1st gear

    T/A:n kanssa sama kaava ja hyvin tuloksin. Kaikki jäljellä olevat (osa oli jo poistettu mulle tullessa) ilmaputki ja letkuhässäkät ulos. Uutta jakajaa, imusarjaa ja Carteria tilalle. Vetää niinkun pitää ja syö 11/100km.



    :eek: No nii just meikäläinen ei kyllä millään pääse tommosiin lukemiin ja en vielä muuta ole tehny kun ryypyn ottanu pois toiminnasta.Helvetti ois pitäny pysyä 60 lukulaisessa :pinup:
     
  17. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ennemmin kuuskytlukulaisessa naisessa kuin autossa? Eeei...
     
  18. rakkare

    rakkare Gearhead

    itellä myös -83:sta stw:stä poistettu saastelaitteet ja vaihettu alipaine kellolla oleva jakaja ja 650cfm kaasari manuaali ryypyllä ja hyvin toimii.
     
  19. ply

    ply 1st gear

    Mistäs tunnistaa onko toi rokkiorkesteri sähköohjattu vai tavallinen. :eek:
     
  20. PauliP

    PauliP 1st gear

    asiaosuus: Jos siihen tulee sähköjohdot kanteen ja/tai kuskinpuolen etukulmaan, niin on sähköohjattu. Jos jakajaan menee viisinapainen sähköjohto, niin se on tietokoneohjattu. Jos kaasuttimeen ja jakajaan menee alipaineletkut, niin ne on alipaineohjattuja.

    epäasiaosuus:

    Sähköjohto on se ohut minkä sisällä on kuparia ja alipaineletku paksumpi ja ontto.

    Maalikaupasta saa halvalla peltikattomaalia, sillä kun maalaa auton niin ei tarvi tehdä pohjatöitäkään niin huolella, se pysyy kiinni hyvin. Joskaan ei kestä kulutusta. Maalattiin näin maarata-auto.

    Samoin kun poistaa sähköikkunoista johdot niin että ne jää kiinni-asentoon, niin ei tule vikoja niihin enää. Ja kun verhoilut poistaa, niin ne ei ole epäsiistejä ja tekee lattiaan reikiä, niin roskat putoaa vauhdista eikä tarvi siivota.

    Itse ajelin aikoinaan vm 70 Tojota Korollalla, siinä ei ollut paljon sähkövikoja, paitsi katkojankärkien kanssa ja matotkin oli kumia ja ovet peltiä, pysyivät helposti siisteinä.

    Leikkileikkinä, Good Luck...
     

Kerro tästä muillekin!