Tänne saa tulla selittämään uskoansa ne aivopestyt käyttäjät, sekä järkevämmätkin. Itseäni ihmetyttää ne, jotka selittävät sen olevan taloudellisempi? Millä mittakaavalla ja perusteilla? Jos vertaa vanhaan vähän kuluttavaan käyttikseen. Seuraavaksi omaan näkemykseeni sisältäviä seikkoja: (ei siis faktaa) Sähköauto: hankinta kallis. käyttö halpa. Huollot/korjaus kallis. arvonlasku ISO. (tekniikka kehittyy jatkuvasti, ja noilla tänhetkisillä ei ole hetken päästä edes romutusarvoa, koska akut on ongelmajätettä. Vanha käyttis: hankinta halpa. käyttö Suht halpa. huolto/korjaus halpa. arvonlasku olematon, jopa +merkkinen. Lisätään vielä yksi aspekti, jota sähköautouskovaiset käyttävät mielestäni virheellisesti. Eli luonto/ilmastonmuunnos/ yms... Eli mielestäni sähköauton valmistus kuluttaa luonnonvaroja paljon ja edistää kaikkine valmistusprosseineen ilmaston lämpeämistä PALJON enemmän, kun sillä samalla vanhalla autolla ajavat.
intiaaneja ja muita alkoholisoituneita vähemmistöjä kuten eskimoita ei saa solvata, mutta suomalaisia työttömiä ja persuja saa sillä he eivät ole ihmisiä eivätkä näin ollen voi muodostaa kansanryhmää.
Halpa käyttis aiheuttaa usein sen, että siitä tulee harrasteauto. Ts. kynnenaluset mustana päivin öin myös tallikauden ulkopuolella. Syö aikaa harrastuksilta ja muulta elämältä, suhde omistajan ja auton välillä usein tunnepitoinen, hyvässä ja pahassa. Pula-ajan varustuksella ja eilispäivän suorituskyvyllä, saa kuraa tuulilasiin oikeata ja vasemmalta kun työsuhde Skodat pyyhkii ohi. Kyttien silmätikku tuolla tienpäällä. Koskee sekä sähkö-, diesel- että bensamalleja.
Sopiva vanha yksinkertainen auto halpa pitää. Missä ei liikaa sähköä. Sähkö laitteet ongelma täällä Suomessa. Itse säästän luontoa paljon. Kun olen ostamatta uutta autoa. Valmistus saastuttaa
Se on kaupungissa meno ku formuloissa,ei pärjää ku uudella autolla.ja vanhalla saa vissiin joka päivä sakot.
Jokin verran akut on kehittyneet vajaassa 50 vuodessa. Aikanaan Yhdysvaltain avaruusohjelmassa, viimeisillä kuulennoilla jenkit ajelivat kuussa sähköautolla, taisi toimintasäde olla hyvin lyhyt, kun akut sippasivat ja ongelmajäte jäi kuuhun.
Hiukan olen ihmetellyt kun ei työpaikan parkkikselle ole pesiytynyt isoa määrää sähköautoja. Kuitenkin uusiutuvan energian tuotteiden kanssa ollaan tekemisissä ja kaikenmaailman uutta/uudehkoa autoa näkyy parkissa seisovan. Teknologia-uskovia talossa kuitenkin on jonkin verran..
Jos ylipäätään uuden/ uudehkon auton ostaminen olisi jotenkin relevanttia, voisin ihan hyvin ostaa sähkiksen. Se tosin aiheuttaisi kierteen jossa yhden auton sijaan pitäisi olla kaksi, 200km range ei oikein mahdollista esim. lomareissuja. Myös vetokoukun puute on paha miinus.
Eikö työsuhde skodaa koske nopeusrajoitukset? Mä haluun kans sellasen.... Mun käyttis on muuten ollut melko edullinen...ei maksanut mitään kun hain sen kaverin pellolta konevikaisena...koneen hain toiselta kaverilta....se ei maksanut mitään...ja oli muuten peltoautosta kotoisin...jakoremmin vaihdoin ja öljyt ja putsarin...autolle jäi siis hintaa muutama kymppi...ja parasta oli kun toissa syksynä kaveri soitti ja kysyi tarvitko talvirenkaita...jäi ylimääräiset...ei maksanut mittään.... Enkä ole huomannu että olis skodat menny ohi...
Muna ja kana -syndrooma. Mulla on osakkeita talliyhtiössä. Nykyisin tallit ovat 80% harrasteautokätköjä eivätkä mene oikein hyvin jälkimarkkinoilla kaupaksi. Ollaan haviteltu rakentavamme sähköauton latausmahdollisuuksia per autopaikka siihen pisteeseen asti, että kukin tallin haltija saa tilattua liittymän koska tarpeeksi iso kiinteistöliittymä ja keskus. Se kun tulee valmiiksi, niin tallit pompsahtaa arvossa. Kalliimmat sähköautot on muutenkin mukava ottaa talvella lämpöisestä sulina ja kuivina ajoon.
Eilen luin jostakin jutun että, S-ryhmän sähköautojen latauspisteet muuttuu maksullisiksi. 0,20€/ min. halpaa kuin mikä! Ja maailma pelastuu, eikä me ehditä meidän elinaikana nähdä kilpikonnia ylittämässä Esplanadin puistoa..
Järkevämpää varmaan olisi vertailla samassa hintaluokassa olevia sähköautoja ja bensa/diesel/hybridi autoja. Tuskin kenellekään ovat vanha halpa käyttis ja kallis sähköauto relevantteja vaihtoehtoja toisilleen. Muuten samaa mieltä, sähköautot saavat kehittyä vielä muutaman vuoden ennen kuin alan perehtymään tarkemmin ostomielessä.
Muuten en halua ottaa kantaa, mutta tämä ei kyllä pidä paikkaansa, vaan on pelkkä mielikuva ihmisillä. Ikinä ei pysäytetty, vaikka edellinen käyttis oli sprayattu kauttaaltaan. Tageja, pääkalloja, yms. Takapuskurissa luki isolla ”Mitä väliä?”. Katto, konepelti ja kyljet potkittu lyttyyn. Lisähoukuttimena vielä omistajan rikosrekisteri.
Unohdit etanolin kokonaan yhtälöstä. Ei paljoo jää näillä hinnoilla kiisseleille ja bensa autoille sijaa enään, 55snt oli 95 vs e85 hintaero Pmk maanantaina.
Omia aatoksia sähköautoiluun liittyen. Niillä ei pelasteta palloa. Niistä on tullut elitistinen tapa osoittaa "ympäristötietoutta". Sähkis on kiva perheen kolmos tai nelosauto, jolla voi joskus käydä kaupassa. Voi sitten kehua omaa valintaansa. Markkinoiden lobbaus on saanut myös suurissa kaupungeissa asuvat päättäjämme arvelemaan, että tämä on ainoa ratkaisu. No sitten mukaan saadaan yhtä ympäristötietoiset auton valmistajat, kauppakeskukset ja kauppaketjut. Mitä luulette, tekeekö ne tämän ympäristön vai talouden vuoksi? Suomessa taitaa olla kymmenisen kaupunkia, joissa elävä ihminen oikeasti voi pärjätä pelkän sähköauton turvin. Näissä kaupungeissa asuu alle puolet kokonaisväestöstämme. Ahdistuisin elämästä, jossa kaikki pyörisi sähköauton kantaman säteellä. Ei voisi lähteä yllättäin käymään missään. Aamulla töihin, latausaseman kautta kotiin ja Netflix auki, välillä vilkuillen appsista mitä sautolle kuuluu. En vastusta sautoilua, pidän sitä suurissa kaupungeissa hyvänä ratkaisuna. Muistaen että saaste siirretään muualle, kuten kaivoksille ja energiantuotantoon. Siitä vain ei ole avuksi muualla liikkuville eikä pelastamaan yksistään meidän palloa. Mua vituttaa niin tämän ja kuin muidenkin uskontojen myynti ainoana oikeana. Viitisentoista vuotta taaksepäin sähkölämmitteisestä talosta tehtiin rikollinen ja nyt luodaan paineita, että kaikilla pitäisi olla vastaavia kuormia talojensa pihoilla. Missä kohtaa suunta kääntyi? Lobbaajat saavat rahaa eri taskusta. Herättääpä tunteita, onneksi näpyttelen luurilla niin jäi pintaraapaisuksi.