Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuossa meidän ainoassa alinomaa itsestään sammuvassa on startstopille nappinsa, jos niin haluaa. Mut kyllä sillä sammutuslogiikallakin ajaa, kun vaan tekee manööverinsä juuri niin, kuin ne on VAG konsernissa päättäneet olla hyvä. Toki pitää silläkin ajaessa olla yöunet nukuttu hyvin ja käydä lähtiessä ja tankatessa OD plus FB ja mitä niitä onkaan läpi, jottei kuski itse aiheuta liikennevirran hidastelua.

    Satku me ollaan tuolla ajeltu ilman startin vaihtoa. Kyllä se varmaan kaupungissa on jotakin säästänyt. En tiedä, mutta kun semmoinen on, niin olkoon. Se unohtaa joka startissa sen nappulasta sammutetun toiminnon ja aloittaa uudelleen temppunsa.

    Ihan kun olisin joskus lukenut jostakin autoarvostelusta, ettei jossakin autossa vihreitä valoja vahtiva automatiikka toiminut kaikissa tilanteissa oikein. Mä en ole moista autoa nähnyt koskaan ja voi olla että olen tuon automatiikkajutun keksinyt itse. Mut siis jos autolle on laitettu homma vahtia liikennevalot "alhaalta ylöspäin", jotta kuskille jää aikaa kurkata lompsassa olevan nuorikon valokuvaa sillai positiivisessa mielessä, niin, kyllä nykii liikenne. Auto siis ilmaisisi jollakin, että nyt syttyi vihreät, kokoa itsesi ja mene.

    Muuten noi nykykipot, harvoilla kokemuksillani, ovat ihan mukavia ajella. Joku assistentti vilkutteli eilenkin mittarissa, että liukkautta on havaittu. Se huomaa sen nopeammin kuin kuski ja kuskilla jäi eilenkin aikaa laskea suolausauton tekemät poikkeukset ja ilmoitella niistä Pirkanmaan ely-keskukseen matkan lopussa.

    Tienpitäjän edustaja oli laittanut suolausta 58 tielle 200 m kohdalle kasoina. Tiedä, miten oli osannut sen tehdäkin noin. Muu taival pölisi puuterilunta, mutta noin välein autosta oli pudotettu jotakin ja tie oli niistä kohdin märkänä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. mpower

    mpower Double Gearhead

    Nooh, mää silleen ehkä turhan kriittisesti kirjoitin!? Mutku toi Ässä tollain oudosti käyttäytyi ja osannu alussa varautua! Nyt mää sen vihreen napin jo ymmärrän ja tsekkaan heti ajoon lähtiessä!:)
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joskus täytyy kärjistää saadakseen sanomaansa painotuksia!
     
    mpower tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Start Stop on perseestä. Varsinkin liukkaalla ylämäkeen. Mennään, ei mennä kun on luikasta, mutta start stop just käynnisty, no ei käynnisty yms....
    Kesällä toimii firman Skodassa ihan hyvin, talvella on välillä vähän nikotteluita.
    Itse ottaisin sähköauton kakkoskassiksi ihan heti jos olisivat halvempia. Mutta 700-900€ A4,Octavia,Passat vs Sähkövatkain, ei tarvii miettiä kumman ottaa kakkos autoksi.
     
  5. mcmies

    mcmies Gearhead

    Eijeijei, kerettiläistä! Kyllä Oikea Harrastaja louhii sen malminkin ite, josta lohkot valaa.
     
    Concarne tykkää tästä.
  6. mpower

    mpower Double Gearhead

    Slant on mielestäni ihan jees äijä! Huumorintajuinen, ei mikään turha nipottaja!
    Eikös sitä Startstoppii saa sitten pois?:eek:
     
  7. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    C4vettester tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meillä nyt kolmas start- stop auto, enkä keksi kyllä yhtään syytä, miten se vaikuttaa ylämäkeen ajamista, eikä tuo pikkumese edes taida aiheuttaa liikenneruuhkia, nyt 4 vuoden kokemusta k.o aparaatista.
     
  9. mpower

    mpower Double Gearhead

    Ei kyllä pystyisi takaapäin katsomaan ajoon lähtiessä! Tuota mustaa muovia kammoksun ja varsinkin noin kalliissa autossa!

    Onhan tuo aika hirvee takaapäin, mihin on tyylitaju kadonnut!?
    Halpaan mustaan muoviin!!?:eek:
     
    faikku66 tykkää tästä.
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joskus työautona oli focus 1.0 ecoboost, tietenkin startstopilla.
    Hiekkatie, jossa melko pehmeää hiekkaa, ylämäki, yrität lähteä liikkeelle ja pyörä lyö tyhjää, luistonesto lyö tehot pois sammuu, kytkintä pohjaan starttaa, sammuu yrität luistattaa se startstop ei tiedä mitä tehdä, starttaa ei starttaa...
    No sai ne onneksi pois pienen etsiskelyn jälkeen ja auton liikkeelle.
    Ei se varsinaisesti ole sen startstopin vika tuossa tilanteessa mutta se tuo tilanteeseen oman ärsyttävän lisänsä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos se diffusori on pitänyt valita muusta kuin lakasta ja metallihohtoväristä koostuvaksi? 300+ vauhdissa tieltä nostettu pöly on kai aika lähellä hiekkapuhallusta ominaisuuksiltaan.

    Iätön malli. Jo ainakin 10 vuotta ollut tuotannossa tuo S.
     
  12. mpower

    mpower Double Gearhead

    Juu juu! Mutta musta halpismuovi ottaa niin mun silmään!
    Siis väitän, tyyli katoaa mustan muovin muodossa autossa kuin autossa, oli sitten diffuusorit tai ei! Mutta mää oonkin herkkuperse ja mielestäni omaan eettisen näkemyksen! Höh,mää vieläkään mitään rillei tarvi.Toisaalta, on aivan selvää, makuasioita on musta muovikin,tai ei sitten vissiin oo, mustaa se on kummiskin! :)
     
    Muokattu: 28.12.2022
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Se menee niin kauhean lujaa edeltä pois, ettei kärsimys ole pientä vihlaisua suurempi!

    Teslat ei vissiin ole joutaneet ihan samanlaisen porukan käsiin kuin muutamat tunnetut saksalaiset premiummerkit. En muista nähneeni koskaan Teslaa ojassa tai ojasta metsään päin. Mahtaako sitä ajamalla katolleen saadakaan, kun painopiste on kovin alhaalla.
     
  14. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Eläpä hättäile. Vertaillaan mitä saisit samaan rahaan:


    Corvetten kanssa ei tarvitse spekuloida onko autosi jenkkiauto vai ei. Corvetten C1-malli on lisäksi erittäin uniikki. Niitä ei tule liikenteessä joka päivä kymmenittäin vastaan toisin kuin Tesla-merkkisiä kansanautoja.
     
    Muokattu: 28.12.2022
    Seevu tykkää tästä.
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ahtaan olonen takapenkki tossa vettessä ja mitenhän noi talviominaisuudet mm etälämmitys toimii ..
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Pidän hyvin mahdollisen, jopa todennäköisenä, että tuollaisen Corvetten ostajan tallista löytyy myös Tesla. Joku C4 Corvetten ostaja voi laittaa kaikki rahansa yhteen autoon, mutta tuollaisen sijoitusauton ostaja luultavasti ei.
     
    Volvo_5.7, isalmela, Stang_81 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    Tässä ketjussa aiemmin kerroin työkaverista joka on tilannut itselleen maata mullistavan sähkö BMW:n jossa on 550 hp ja neliveto ja hintaa yli 80ke.Tarkkaa hintaa ei suostunut kertomaan.Ei kuitenkaan kuulemma ole tarvetta todistella mitään vaikka kuulemma kiihtyy nollasta sataan 3,5 sekkaa.

    Tänään sitten aikani kuunneltuani akselivallan ihmelaitteesta kehotin häntä menemään ensi kesänä Hyvinkään Street Slideen kokeilemaan vartin kyvykkyyttä.Totesin että varttimaili on yllättävän pitkä matka,ja sanoin että sieltä kyllä vastusta löytyy.
    Sanoin että älä sitten pety jos joku Novan tai Valiantin rähjä sut siellä rökittää.
    Ei ole kuulemma mahdollista,että kilvissä olevat em.kaltaiset jenkkirassit preppaamattomalla radalla Bemarin kukistavat.Tälle Bemulle luvataan matalia 11 sek.aikoja.Minä siihen että totuus on tarua ihmeellisempi.
     
    Volvo_5.7 ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mitä sitä kesään saakka odottamaan. Jäätien suoralle heti kokeilemaan varttimailia em laitteiden kanssa. Käyttökiesin pitää kiihtyä alustalla kuin alustalla.

    Nopeimmilla tehdasvakiolla sähköautoilla, joita vielä myydään kymmenittäin Suomessakin, ei edes pääse osallistumaan näihin kadunmiehen karkeloihin. Säännöt riemastuttavasti sulkee ne pois koska kuka haluaa jokapäiväiseen perheautoonsa turvakehikon + muut rensselit vaikka autolla saa sellaisenaan ajaa päivittäisessä liikenteessä.
     
    Muokattu: 28.12.2022
    Concarne tykkää tästä.
  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Jokaisen automerkin osalta en osaa sanoa, mutta omassani A-kohdan osalta pitää olla joko matkapuhelinverkko tai WLAN verkko auton saatavilla. Tämä toteutuu kotonani molempien osalta.
    B- kaikki on mahdollista mutta vaikea nähdä tarvetta sellaiselle. Moni eri apuohjelma käyttää noita API rajapintoja ja ne on luotu juurikin kolmansienosapuolten palveluja varten, autovalmistajan kännykkäappi ei tarvitse avoita rajapintaa. Eli, miksi edes tarjota avoin rajapinta jos haluaisi sotkea sen käytettävyyttä?

    Tuota Gridio appia käytetään vain koti tms latauksessa. Jos auton sijainti poikkeaa asetetusto kodin sijainnista, Gridio ei puutu lataukseen millään tavoin. Joten, jos kotonasi auto saa verkkoyhteyden, homma toimii hyvin. Jos ei, ajasta manuaalisesti yöajalle, sekin on parempi vaihtoehto kuin ladata päivällä jos siihen ei ole tarvetta. Satunnaisesti voi auton apista laittaa latauksen milloin sitten tarvitseekin.

    Ja tuosta virittämisestä. Sitä harrastetaan jo sähköautojenkin osalta. Helpoimmillaan kuten polttiksissa, ohjelmistomuutoksin, mutta myös vaihtamalla tehokkaampaa invertteriä, moottoria jne.
     
    budweiser tykkää tästä.
  20. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Muotoilu on kyllä aika hanurista,mutta tuo kojelauta on kyllä ihan uskomaton:D.Ihan kuin joku "teeseitsemies" olis asentanut ison telkkarin keskelle kojelautaa.
     
    Swinger tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!