Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    saatanallista idiotismia yleensäkkin ajaa bmwllä ;-) itse olen tyytynyt istumaan viimeksi M5n trakapenkillä...tosin e28n mutta kuitenkaan en ratin takana. Hahaaa...@stahlville
    Mutta asiaan, miettinyt tossa kun kolleega rahtitollo vetaisi Teslalla parkkiin kesällä ja totesi ettei ikinä aja enään polttiksella että mahtaako sillä ikinä muuta jenkkiä tai harrastepeliä olleen? Noh anyways itsellä työmatka autoina halpikset V70t D5 02 manuaali menee 5.4-5.6 kulutuksella ja 07 D5 auto päähänlyötynä kaikilla herkuilla vie sen 6.7-7.4 työmatkaajoa joka pääasiassa maantietä. 34km suunta. Hankintahinnat 800 ja 2500 egeä. Tuulilasit molempiin normihuoltoa ja aina laakista läpi leimasta. 07 vielä NOx takos 0.00 lukemat ja 562th mittarissa. 02 1.16 kun tissutellut ja 374th mittarissa. En ihan heti näe motivaatiota sijoittaa välttämättömään pahaan paljon enempiä. Raja itsellä pyöri absoluuttisesti noin 20th nurkissa käyttiksenä muutenkin mitä katselen. Jos vielä romutuskorvaukset tulee taas nousuun niin mähän jumalauta teen jopa nollatappiot. Juuh on talossa 25kWp aurinkopanelit katolla ja nehän jauhaa parhaiten kun sähkö kallista ja mä töissä. Vkl sitten oon kotona enemmän. Pitiskö kaiken järjen mukaan itse sitten ajaa sähkiksellä ja kun tulen vkl kotiin lataan sitä koko vkl liikkumatta mihinkään ja katsoa arvonalennusta joka ulosmittaa sen säästöt ja elämän laadun... Ai niin mutta ohan tossa noita saastuttavia jolla nautiskella vapailla jonka arvot nousee toistaiseksi.
     
    Muokattu: 16.9.2023
  2. Concarne

    Concarne Gearhead

    Totta. Pääosin kuitenkin vain niiden mielestä jotka sellaista ei ole omistaneet tai edes ajaneet. Iso joukko tästä on myös sellaisia joilla ei siihen olisi edes varaa. Melko sama periaate kuin sähköautoissa noin yleisesti.
     
    Muokattu: 16.9.2023
    kerkko ja MadMike tykkäävät tästä.
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin jos on sitä mieltä että ajaminen on iloa, hymyssä suin liikkumista hipstermäisellä kikatuksella eikä vahvahermoisille miehille tarkoitettua WildCatin taltuttamista, Cuore Sportivoa taikka ei vaan ole ajanut Autoja A. Ammatikseen B. oikeasti hyviä niin so be it. Mä olen tehnyt tuota kaikkea ja Bemariakin, kieli poskessa mä ton kirjoitin ja tämänkin mutta sivallus sattuu aina jollekkin vähän kuin portsarina apinan taluttaminen metallikarmien kautta "vahingossa".
     
    Muokattu: 16.9.2023
  4. mpower

    mpower Double Gearhead

    No juu, ja onhan se niinkin kyllä, juu! Kyllä itsekin:p markkinataloutta kannatan, ei siin mittään! Parempi markkinatalous on kuin entisen Neuvostoliiton säännelty
    kommarisysteemi!

    Mutkun mutku, ei sähkön kulutus voi satoja prosentteja heitellä!?
    Itse ajattelisin silleen, sähkö ja sen saatavuus on kehittyneen yhteiskunnan perushyödyke ja jonkinlainen tae tulevaisuuteen.:rolleyes:

    Ajateltais nyt vaikka vettä, tänään se on pari euroa kuutio ja huomenna 20 euroa kuutio! Kyllä siinä joutuu pikkasen peräsuoli tiukalla olemaan ja ehkä potan ostamaan jätökset sitten säilöten ja sitten edullisen veden aikana vessan vetämään!:mad::p

    Höh, no kunhan mietin!:p
     
    3964 tykkää tästä.
  5. Concarne

    Concarne Gearhead

    Juu, ei minua henkilökohtaisesti haittaa yhtään. Tuollaista kuulee jatkuvasti enemmän tai vähemmän vakavissaan heitettynä ja huvittavaahan se on. Samoin on jopa duunipaikan parkkipaikalla auton hinnan päivittelijöitä. Niille voi aina vastata että emmekös me ole samassa paikassa töissä.

    Itse ajan noilla molemmilla. Enkä tarkoita täsmälleen juuri noita mutta periaate on sama. En kylläkään ole tuota mieltä siitä ajamisesta. Ajatellaan nyt vaikka tätä viimeistä käyttöautoa niin hipsterien kikatus loppuu viimeistään siinä vaiheessa kun sähköautossa lyö lapun lattiaan. Ei ole 1st gen Camarolla 572 isolohkolla mitään palaa ja se toimisi käyttöautona melko huonosti. Molemmilla on kuitenkin tarkoituksensa.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä 572 Camarolla on jotain pahasti vialla jos ei pärjää kun 4.3 V6 ahdetutkin kengittää jopa Plaidit... Mutta jos Sähkis susta tuntuu nopealle etc. niin point proven.
     
  7. mpower

    mpower Double Gearhead

    Kyllä BMW on ihan hyvä auto, mukava ajettava ja aika hiljaisia melultaan. Mutta niin kuin muillakin merkeillä, jo suunnittelupöydältä lähtiessä tietyt moottorit huonoja, noin niinkuin maalaisjärjellä ajatellen.

    Valvetronic hieno toimiessaan, paljon ongelmia ollut. Samoin se veekasi missä turbot lohkojen välissä. Mutta insinööri kun isotissinen kaunis sihteerikkö polvella istuen oli moottoria suunnitellessa, niin tissejä katsellen sitten päätti turbot laittaa kuumaan veekasi lohkon keskelle!:D
     
  8. Concarne

    Concarne Gearhead

    Miksei voisi, tietysti voi. Ei sellaista heittelvää sähköä ole pakko ostaa. Eikä etenkään seurata sitä heitteleyä jos sellaista ei edes osta ja jos se alkaa stressaamaan. Voi ottaa vakaamman mutta kalliimman sopimuksen jos niin haluaa. Vakaampaa ja halvempaa ei yleensä ole tarjolla. Poikkeustilanteet on toinen juttu mutta ei ehkä kannata pitkällä tähtäimellä niiden varaan laskea.
     
  9. Concarne

    Concarne Gearhead

    Mielellään kuulisin mikä siinä on vikana. Ei pärjää alkuunkaan i4M50 Bemarille. Tai riippuu lajista. Mikäli kilpaillaan kumpi huutaa kovempaa niin sitten pärjää. Kaikki mökä yhdistettynä voiman tunteeseen antaa vaikutelman että nopea on mutta kun katsotaan numeroista miten se etenee niin pataan tulee. Pitovaikeuksia toki on paljon mikä sen pitkälti selittää. Voihan se vika olla penkin selkänojan ja ratin välissä.

    Johan tuolla sähkiksellä on useampi kuukausi ajettu joten ei se miltään nopealta enää tunnu. Voiman puute vaivaa, toivottavasti tulee tykimpiä tarjolle ja rahat riittää niihin. On se alle 3.7 s. 0-100 km/h ihan o.k. lukema kuitenkin. Jokapäiväinen käyttöauto vuoden ympäri. Alle euron polttoainekustannuksilla satasella. Ei ole kokemusta itsellä miten sellainen ahdettu 4.3 Plaidin pesevä menee Suomen talvessa.
     
    Muokattu: 16.9.2023
    isalmela tykkää tästä.
  10. mpower

    mpower Double Gearhead

    Niin,teoriassa voi sähkön kulutus heitellä satoja prosentteja.
    Muta ajatellaanpa vaikkapa teollisuutta joka merkittävä kuluttaja kuitenkin. Tehtaat sitten seisoo kuin teinipojan pippeli ensitreffeillä kauniin neidin tavatessaan, vai!?:D
     
    MadMike tykkää tästä.
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Taitaa niillä bemarin inssien sihteereillä olla nykyään isot munatkin...taasen 80 luvulla inssit oli osittain munattomia kun ajamisen ilona pidettiin jtn missä rumpujarrut takana jota esim Alfalla ei ollut enään vastaavan kokoisissa vuoden 1962 jälkeen. Kun nyt alettiin kehumaan bemareita kautta linjan hyviksi niin väitän että kommentoijat eivät mutkaratoja juurikaan ole tahkoneet saatikka ajaneet aidosti hyvillä ajaa merkkisillä kilpailijoilla. Sama koskee sähkiksiä...kyllähän ne kerran tai kaksi yllättää stoplight gpssä älypuhelinta pläräävän mutta kun leikki otetaan tosissaan eipä niillä mitään tee eikä tarkoitettukaan, jos haluaa suorituyskykyä hankkii sellaisen eikä yritä etsiä aidasta reikää. Tuli juuri mieleen ennnen BurnoutPartya kaverini joka ajeli BBodylla ympäri katuja slickseillä tänä kesänä eikä Teslatkaan hyppineet silmille...
     
    Muokattu: 16.9.2023
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jos mittaat vaan 0-100 lukemia anna olla. Laitteet joista puhun herää vasta sen jälkeen eloon. Mistä vitusta mä tiedän mitä sä olet tehnyt Camarolla mutta kyllä 630hv Cratepatti 1gen kopassa omaa saman tehopainosuhteen kuin sähkikset ellei nyt ihan 600 vacuumi ole kaasarina. Dominaattorin se vaatii..mulla ois 1150/1250 malleja tossa jos tarviit ja vähän jotain pitäis tehdä siten alustalle ja painaa se kaasu pohjaan joskus eikä vaan hymyillä matkalla cars and coffeeseen kauramaidolla.
     
    Concarne tykkää tästä.
  13. Concarne

    Concarne Gearhead

    No niillä tuskin on kuluttajille myytävä tuntipohjainen pörssisähkö käytössä jos eivät ole aivan daijuja.
     
  14. Concarne

    Concarne Gearhead

    En pelkästään, se oli vain esimerkki. Häviää se Camaro myös varttimailin tai 0-200 km/h kun ei siinä edes välitykset riitä siihen nopeuteen. Herää varmasti paljon alle 100 km/h. Ei ole viivalta irtoaminen heräämisestä kiinni, päinvastoin. Kyllä siinä enemmmän on kuin 630 hv dynomittauksen mukaan ja tehopainosuhde huomattavasti parempi kuin sähköbemarissa. Painaa n. 700 kg vähemmän mutta kun se voima pelkästään ei riitä jos se ei siirry tiehen. Jäykkä taka-akseli nelilinkeillä vs. nykytekniikalla tehty sähköinen neliveto launch controlilla. Edelleen otettava huomioon että se toinen on jokapäiväinen käyttöauto.
     
    MadMike tykkää tästä.
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    itseasiassa voit miettiä miksi SSAB Raahe etsii ulospääsyä dilemmastaan...ja vastaat itse itsellesi samalla...
     
  16. mpower

    mpower Double Gearhead

    Vaikka OT onkin, niin Alfa Romeosta tuli mieleen alfa-uros! Siis heimon määräävässä asemassa oleva uros jota kaikki kunnioittavat. Höh, no sitten Milanossa päättivät ,nyt on äijälle puoliso saatava, ja siitä se Romeon vaimo, Giulia (Julia) sitten lähti!

    Vuosisadan rakkaustarina Romeo&Julia onkin siis autoteollisuuden takana!:p
     
    Muokattu: 16.9.2023
    MadMike tykkää tästä.
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jos alla on nelilinkki ja silti ei pitoa niin kannattaa alkaa sitten kertaamaan peruskoulun fysiikkaa...tai vaan katsoa peiliin. Tätä keskustelua on turha jatkaa Uskovaisuutesi tuli ilmi, pidä siitä kiinni mutta turha tulla mun luo livenä keskustelemnaan edesharrastuksista. Ei meillä ole mitään yhteistä jutuntynkää, taidat olla kissaihmisiäkin eli sun pitäisi ajaa Fordilla harrasteenakin.
     
  18. Concarne

    Concarne Gearhead

    On siinä Camarosssa myös se pikku miinus, että bensaa holahtaa helposti päälle 50 litraa satasella jos vähän reippaammin läppiä raottelee. En kylläkään ole tarkemmin mitannut kun ei sitä oikein pysty mittaamaakaan, riippuu erittäin paljon nilkan asennosta.
     
  19. Concarne

    Concarne Gearhead

    Voi hyvin olla noin. Tai sitten se Camaro ei vain pärjää sille sähköbemarille mikä sekin on täysin mahdollista ja täytyy pystyä myöntämään. Minulla kuitenkin on omakohtaista käytännön kokemusta molemmista. Omassa tallissa kumpikin.

    Mikä siinä uskovaisuudessa nyt ilmi tuli? Minulla on yksi sähkäri ja useampi bensa-auto. Kaikilla ajan ja kaikille on tarkoituksensa. En palvo näistä jumalana mitään. Uskon asiaa en saa tästä millään, kerron vain omia kokemuksiani, turha siitä on herneitä nenään vetää.

    Ei tämän nyt ihan noin vakavaa pitäisi olla. Peltilaatikoita ne vaan on.
     
    Catiska, Lowry ja Isamu tykkäävät tästä.
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kaatuuko sun kukkaro muka ajatusmallina tuohon 50l/100km ja siksi ostit käyttikseksi tollasen tamagotchin? Mulle samanverran matkanopeutta paatilla tunnissa @40 solmua on edukasta...sitten kun lapsettaa x5... mutta harrastepelit kaikki noh se hetki kun lapsettaa ei ole jatkuvaa niin en mä sitä noin laske..smiles per gallon on mun yksikkö.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!