Sähköflekti ei toimi(releestä kysymys)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja -nikke-, 21.5.2010.

  1. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Noniin, ei enää lämpimämpiä kelejä Camaron flekti malttanu odottaa vaan päätti lakata toimimasta nyt. Eli missä lienee vika kun ei lähde pyörimään? Flektin virtajohdon kun lyö suoraan akkuun, niin pyörii kyllä eli flektinmoottori on suljettu pois. ECU:n kauttako näissä kytkeytyy tuo päälle?

    Itse tässä epäilin relettä, ja olisinkin kokeillu uutta mutta en täsmälleen vastaavaa löytänyt kaupasta. Pari kuvaa kaaviosta: http://www.proquip.com.au/Images/Auto Electrical Products/Relays/P1412RA copy.gif
    http://www.aijaa.com/v.php?i=6225042.jpg

    Motonetissä oli muuten samanlainen 12V 40A rele, mutta erona oli se että siinä ei ollut tuossa kuvassa vasemmalla näkyvää "ohitusta" jossa on tuo sahalaita kuvio. Mitä tuo tarkoittaa ja käykö sama rele vanhan tilalle?

    Muita ehdotuksia? Auto on siis -86 Camaron 305Tpi+TH700. Koneen lämmöt jotenkin pysyy hallinnassa mutta laatikon puolesta pelottaa ajaa. :(
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Onko se aikaisemmin toiminu?
    Esimerkiksi tpi-koneisessa corvetessa ei flektin kuulu käynnistyä ennenkuin 108c asteessa.
     
  3. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Mittari on käyny selvästi yli 220 fahrenheitissa joka on jotain 104 celssiusta. Ei oo lähteny siinä lämmössä käyntii jossa aiemmin on lähtenyt. Varmaan aika lähelle tota 108c:ta se on ennen lähteny. Ellei sitten mittari kerro ihan omiaan.
     
  4. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Näköjään vastusta tarkoittaa tuo siksak symboli tuossa releen kaaviossa. Mikähän merkitys vastuksella tuossa on?
     
  5. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Rele

    Avaa se rele, kotelon muovikuoren kynnet saa yleensä kahdella pienellä ruuvitaltalla sen verran rakoselleen että saa suojakuoren pois. Kärkipintoja voi kunnostaa hiomapaperilla. Jospa on vain pientä hapettumaa talviseisonnan jäljiltä.
    Varo katkomasta kelan ohuita kuparijohtoja.
     

Kerro tästä muillekin!