Sähköisen bensapumpun turvakytkin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Morbidelli, 2.2.2015.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Jenkkihemmot suosittelee sähköisen bensapumpun asennusohjeissa asentamaan sähköpiiriin turvakytkimen. Elikkä asennetaan ylimääräinen moottorin öljynpaineanturi. Virta bensapumpun releelle kiertää öljynpaineanturin kautta. Startatessa bensapumppu saa virtaa ja kun kone käy (öljynpainetta on riittävästi) niin bensapumppu toimii.
    Kysymys kuuluu, tarvitaanko kyseistä hässäkkää? Varmaan löytyy hyviä ja huonoja puolia asiassa. Olen asentamassa sähköjä harrasteautoon, niin samallahan ne ylimääräiset sähköpiuhat laittais anturille, jos sen turvahässäkän asentaisin. Antureita näyttäis olevan Tepolla.
     
  2. starsky

    starsky 1st gear

  3. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Noita kytkimiähän voi käydä repimässä ruisku foordeista. Sijaitsee kuskin puoleisen jalkapaneelin takana tai sielläpäin. Ei oo tarvinny näperöidä..
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kerran ihmeteltiin yht sierraa, et mikä sille tuli kun lakkasi hitsauksen yhteydessä käymästä, sit tuli mieleen, et hienosäätö työkalulla asensin helman korjauspeltiin sopivaksi :oops:


    Mites ne yleensä on kiinni kun ei ole tullut kateltua eikä talteen älyttyä ottaa :(
     
  5. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    No mun mielestä toi öljynpaine anturi viritys etenkin bensapumpulle on huono jos järjellä miettii..

    Etenkin kaasarikoneessa jossa kohokammio täynnä bensaa, moottori käy vielä varmasti pahimmillaan 10s ja sitten vetää seoksen laihalle ja polttaa myös männät tai jotain. Ruiskukoneessa toi on mielestäni varmempi kun paine notkahtaa heti, niin moottori sammuu.

    Jos tollasen virityksen haluaa laittaa. Itse ohjaisin sillä sytytyspuolaa. kun kipinä katoaa, sammuu moottori heti.
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    En oo ikuna noita virityksiä laitellut, enkä varmaan laitakaan.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Suurin tarkoitus noissa on se, että jos ajaa sellaisen onnettomuuden jossa bensalinja rikkoutuu, niin mahdollinen bensan hillitön suihkuaminen autoon tai sen ympärille loppuu.
    Kyllä tuo kannattaa viritellä ja öljynpainenaturilla toimiva on ihan yksinkertainenkin, eihän se tarvi kuin sopivan öljynpaineanturin ja sitten viivereleen käynnistämisen ajaksi. Mulla on yksi auto palanut, toiste en halua sitä kokea, silloin ei edes bensaa suihkunnut ympäriinsä.
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    Ei tarvii edes kolaria, ajossa letku poikki/irti konehuoneen puolelta niin se riittää...

    Eikä mitään viivereleitä, hoituu ihan ilmankin. Kytkentäohjeita on netti pullollaan.
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä suunnittelin joskus tälläsen kun joku täällä kyseli vastaavaa hommaa ja niinkuin Rover v8 kirjoitti niin sytytyspuola kans ton pumpun rinnalle.

    http://aijaa.com/oNbz33
     

Kerro tästä muillekin!