Sämpylä Capricen alustan & jarrujen viilaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja coupe, 11.5.2009.

  1. coupe

    coupe Gearhead

    Olisiko kenelläkään jakaa hyviä reseptejä sämpylä Capricen alustan ruuvaukseen ?

    Olisi tarkoitus käydä läpi -96 Police Capricen alusta ja vaihtaa nivelet/puslat. Kaikki. Esim palloniveliä tuntuu olevan tusina eri merkkisiä mutta missä olisi fiksuin hinta/laatusuhde ?

    Osa nettikauppiaista myös merkkaa erikseen mitkä osat sopivat poliisiversioon ja osa vakuuttaa kaikkien sopivan niin vakiosämpylään kuin farmiin, taxiin, impalaan, poliisiin, jne...
    Onkohan noissa osissa oikeasti eroja vai heitetäänkö johonkin osiin vain "heavy duty" lisä ?

    Ja saavuttaako esim näillä osilla mitään extraa vakio police/taxi osiin verrattuna:
    http://www.hotchkis.net/19781996_capric ... d_kit.html

    Myös jarruosissa (levyt/palat) tuntuu olevan jos jonkinlaista reijitetyn levyn kauppiasta. Onko kokemuksia kenen levyt/palat olisivat oikeasti hintansa väärti ?

    Ja mistä olette ostelleet noita parannuspalikoita ?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear



    Nivelissä ei ole mitään eroa vakion tai HD- Poliisi osan välillä.. Tai siis ainut ero on 94> up alapalloissa, jotka vaihdettiin isompiin estämään muutama alapallon särkyminen kovassa takaa-ajovauhdissa törmätessä rotvalliin.. Eli tyhjän paskan merkitys edes alustaa kehitettäessä. Ja jos ovat tiukkoja , miksi vaihtaa?? Hecho en Mexico - vaihto-osa voi olla paskemi kuin orgis?

    Iskunvaimentimissa on eroa , mutta hinnasa ei hirveää eroa, niissä kannattaa ostaa HD/poliisi-osaa.. Samoin jouset ja puslat.. niissä on eroja..
     
  3. coupe

    coupe Gearhead

    No toihan se pointti on, ei haluaisi päivittää alle huonompaa kuin mitä nyt on kiinni. Mutta kun toi runko tossa nyt makaa rullaavana ilman koppaa voisi tehdä elämänsä helpoimman alustarempan.
    Ja jos rungon + tukivarret hiekkapuhaltaa ja maalaa niin alkuperäiset nivelet/puslat voivat irroittelussa ottaa kipeää.

    Eli eiköhän sitä nivelhommiin sitten kuitenkin joudu. Mutta mikä olisi hyvä merkki tai paikka hankkia. Moogia alle vaiko kuinka ?

    Tota jousihommaa mietin myös. Nykyiset (kai ne jotku kyttäjouset on...?) on kivan jämäkät mutta auto ei missään nimessä ole mikään kivireki. Mutta ne on aika korkeat joten madallukset voisi heittää alle. Mutta onkohan ne madallusjouset sitten millaiset ajaa?
     
  4. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Laita taka-aksilan tukivarsiin jämäkämmät puslat, 99$ Summitilla.
    Oman -95 STW:n takapää tuntuu tulevan nopeissa liikkeissä 0,5 sek muun auton perässä.
    Runkohan on sama 77-96, joten palikkaa/kokemuksia luulisi löytyvän.
    Jos ei täältä, niin ameriikan foorumeilta ainakin.
    Hotchkiss tarjoaa käsittääkseni laadukkaita vakaajia.
     
  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    Hyvä pointti ! Alustaremppa (vaikka "tarpeetonkin" ) on pieni rahallinen ja henkinen sijoitus verrattuna aloittamaasi frame-offiin. Jos jätät tekemättä, niin kohta murphymäisesti olet ajoneuvon alla nakuttelemassa jotain niveltä irti purukalusto irveessä ja silmät maantiepölyä täys. Saattaa hiipiä mieleen, miten helppoa olisikaan ollut...
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Omaan laitoin eteen konin iskarit, teki ainakin hyvää ajettavuudelle, astron iskarit (konit) vaikutti ihan samoilta mutta ovat n. 5mm paksummat (=tukevammat?)
     
  7. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Onko noissa esim. alatukivarren puslissa, moogilla ainakin on semmoiset lovet ulkokoolissa, pitääkö ne olla jossain tietyssä asennossa vai voiko olla mitenpäin vain?

    Peruspuslatkin tukevoittaa lullan ihan erilaiseksi. Ei meinaa omaksi autoksi tunnistaa sen jälkeen.
     
  8. telamosse

    telamosse 1st gear

    :) Uretaanipuslia saa Partsilta tai vast. Jousien mdallus tässä tapauksessa ehdottomasti jousipajalla ne saa kiesin haluttuun korkoon sentilleen,eikä ole kallistakaan.[/b]
     
  9. Miuge

    Miuge 1st gear

    eibachin jouset ja bilsteinin iskarit.Polyuretaani puslat pitää pystyä rasvaamaan.Kuivat puslat nitisee ihan pirusti...
     
  10. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    mitäs tommosille puslille tulee suunnilleen hintaa jos kaikki vaihtaa? (Ei siis välttämättä koripuslia)
    Ja mistä niitä kannattas stadista ostaa?
     

Kerro tästä muillekin!