Satelliteen tehostettu ohjaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja xarper, 13.6.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Aspenistako? Vai mistä? Saahan Rockautosta uutta mutta hintakin kyllä sen mukanen sit.
     
  2. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Ostin parivuotta sitten "tehdaskorjatun" simpukan valianttiin, maksoi 300e kotiin tuotuna ebaysta. Nyt tietysti eri kurssit. Mutta tuli kyllä hyvä ajaa ton jälkeen kun ei ollut väljää enään
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Simpukaksi käy melkein mikä vaan moparin simpukka noin 1963-1972 pienellä sektoriakselilla, siis jolle sopii auton alkuperäinen sektorivarsi. Tai mikä vain noin 1973-> isolla sektoriakselilla, jolle sopii uudempi sektorivarsi. Tehostimen pumpun ja telineet vastaavasti jostain vastaavalla moottorilla olevasta.

    Huomioi, että tehostetun ohjauksen rattiakseli on lyhyempi. Eli joudut vaihtamaan rattitolpan. Toisinpäin vaihtoon tehostetusta -> tehostamattomaan löytyy adaptereita.

    Toinen huomio. Pienireikäinen sektoriakseli (korjaus: sektorivarsi) on saatavilla vain Rareparts (korjaus: nyt on tullut muitakin merkkejä tarjolle) tuotteena ja siksi aika sika hintainen.

    Ei noi Rockauton tarjoamat simpukat ole pahan hintaisia (alk. 154€). Ainakaan, jos vertaa kokonaishommaan. Jos purkuosista tekee ja kaikki on kasassa ja huomaa, että simpukka vuotaa kuin seula, niin se 154€+kulut tuntuu pikku rahalta.
     
    Muokattu: 17.1.2018
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Siihen ku vielä sit tehostin ja letkut simpukan päälle ni ei varmaan 500e enää riitä edes, sen verta painaviaki vielä et rahti varmaa tuplaa jo hinnan ja vielä tulli/alv päälle.

    Sen takia mietin vaihtoehtosia ratkasuja. Kun ei kiinnosta laittaa mitään "granny" pyöränkulmiakaan ku vituttaa maantiellä sit, nyt mukava ku kulkee luotisuoraan maantiellä mut ohjaus on aika jäykkä kylillä kun 245 eessä vielä.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mikä isompipoorinen kääntövarsi sopii vanhempaan autoon? Omasta 69 Satellitesta lyhensin ohjauspylvästä, nätti homma kokoonpainuvaan pylvääseen tehdä. Simpukkaan tuleva kuppi ohjausakselin päässä on eri poorilla tehostetussa simpukassa.
    Pikkulohkon tehostimen pumpun raudat riippuu vesipumpusta (vuosimallista) Muuttuu 70 vuonna jolloin tuli alumiinipumppu, vesiletkunlähtö ja tehostimenpumpun kiinnitys eri.
     
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tässä vähän "kirjallisuustutkimusta".

    Pienipoorinen varsi. Soveltuvuuksia 1962-72.
    Summit
    Isopoorinen varsi. Soveltuvuuksia 1973-81.
    Summit Moog
    Kun tiedetään, että B-kopassa ei tapahtunut mitään ihmeellistä muutosta tuolla osastolla 1972/73, niin ne sopii ristiin, kunhan varsi ja akseli vaihtuu kimpassa.
    Tuossa kaverilla on just yks 1972/73 hybridi.
     
    MJF tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!