SBC 2-osainen takastefa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jucccci, 20.4.2020.

  1. jucccci

    jucccci 1st gear

    Pystyykö 2 osaisen takastefan vaihtaamaan moottorin ollessa autossa paikallaan? Ja tarviiko moottoria nostaa ylöspäin että saa öljypohjan irti? Näkyy olevan aika lähellä runkopalkkia. -66 impala kyseessä.
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    -63 joutu kyllä konetta nostamaan, että sai ö-pohjan pois. Virranjakaja pitää huomioida että mahtuuko olemaan paikallaan.
     
  3. zero

    zero 3rd gear

    Teoriassa pitäisi pystyä vaihtamaan jos vaan saa öljypohjan pois. Sit takimmainen runkopukki auki, ja liu'uttaa uuden tiivisteen puolikkaan akselin ja lohkon väliin. Mitään takuuta en anna tälle tavalle, mutta noinkin on tehty.
     
  4. manun

    manun Gearhead

    Muistan kun pitkäkaton korjausoppaassa oli ohje että voi työntää puolikkaan Stefan kampiakselin ollessa paikallaan. Siinä neuvottiin semmonen työkalu tekemään esim. Rakotulkin liukasta että ei riko stefaa.
     
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Nykyisin se asennusliuska tulee sen tiivisteen mukana.
     

Kerro tästä muillekin!