SBC 307 + TH350 Peruskorjaus

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zuinula, 26.11.2018.

  1. zuinula

    zuinula Gearhead

    Eli tuollainen palkitseva remppa olisi alkamassa.
    Lähtökohta on -69 moottori vakiokansilla (70cc 1,5/1,72" venoilla) valunro ****185

    Mosa tulee -69 Chevelleen jossa TH350 toosa ja 3.55:1 välkkäri

    Auto joutuu pussihousutukseen, jää omaan käyttöön, eikä haeta mitään maksimitehoa vaan mukavaa käyttöaluetta perusajoihin.

    Lohko joutuu poraukseen, toivottavasti 0,0030- ylikoko riittää. Tietysti kaikki laakerit, männät, nokka yms. menee vaihtoon.

    Koneen siis pitäisi ainakin näyttää kohtuu alkuperäiseltä, eli rautakannet + matalat venakopat on säilytettävä. Imari joutaa vaihtua nelikurkkuseen.

    Se mihin apua ja vinkkejä kyselen on nuo astmaattiset kannet; onko jotain tehtävissä kohtuudella (porttaus, isommat venat tms.)? Kuka missä ja millä hintaa? Lohkon työstö, onko Häihälä vielä olemassa? Joku muu mikä? Jos saa hiukan kansia avarrettua niin mikä olisi nokka- imari- kaasarisuositus? Kansien lasku rutun fixaamiseksi? Jotain muuta mitä hä?

    Vielä ei ole laitettu rikkaa ristiin mosan eteen, olen erittäin avoin kaikille ideoille ko epätoivonkoneen suhteen..

    Mikään kiire- projekti tämä ei ole, kun biili liikkuu varsin pirtsakalla 350:llä. Mutta laitetaan työnalle pikkuhiljaa.

    Kiitokset jo etukäteen!!
     
  2. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    zuinula tykkää tästä.
  3. zuinula

    zuinula Gearhead

    Oho, mites toi vaikuttaa jopa liian hyvältä!!

    Saa hieman ruttua ja henkeä lisää.
    Onko mitään varmuutta, ettei ala venat raapimaan lohkon kylkeä, kun on noinkin iso venttiili, eikä valmistaja ainakaan kehu sopivuutta muuhun kuin 350:seen?

    Tai onko kellään kokemusta ko kansista/vastaavista?

    Hiukan henkistä varmistusta..

    Tarjoushan on voimassa jopa tämän päivän. Taidan kyllä tilata tuolta parin, jos ei kukaan viisaampi ammu alas näitä
     
  4. Weijari

    Weijari 2nd gear

    zuinula tykkää tästä.
  5. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Niin no, 305:ssa on pienempi sylinterin halkaisija ja sellaiseen mahtuu 1.94 imuventtiili ja 307:ssa on kuitenkin rahtusen isompi poraus eli luulis menevän.

    Edit: Oho! Olin hidas kuin mikäkin!
     
    Tseitsei2 ja zuinula tykkäävät tästä.
  6. zuinula

    zuinula Gearhead

    Mehän sovitaan, että ne sopii!
    Toi linkin kuvakollaasi ja infot oli mahtavat, kiitokset!

    Nosto jää aika reippaasti ton rajan alle..
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Noin äkkiä ajatellen ja laskien kun noitten kansien kanssa laitat flat top männät ja ohuet fel-pron 1094 kansitiivisteet, niin saat 10 puristukset ja tiukan mäntä/kansi välyksen.
    Siis oikein hyvä lähtökohta.

    Käyttötarkoitus huomioon ottaen nokaksi rauhallinen Edelbrockin 2102, jolla dynaaminen puristus asettuu hyvälle mutta turvalliselle tasolle ja vääntöä tulee tyhjäkäynniltä lähtien.
     
    zuinula tykkää tästä.
  8. zuinula

    zuinula Gearhead

    On se hienoa, kun löytyy tietoa ja sitä jaetaan. Täähän on enää alottamista vaille valmis pata!

    Tilasin kannet ja ne saapunee helmikuulla, jos on suotuisat tuulet.

    Täytyy paneutua tarkemmin noihin liikkuviin osiin, kun saan lohkon ja kampuran koneistamolle, edelleen otan vihjeitä vastaan asiallisesta koneistamosta.

    artsiracingin ehdotus otetaan tosissaan ja siihen liittyen jatkokyssäri, että miten ajatusmallisesti sopii joku vanha edelin imari (performer 2101 muistaakseni?) ja saman valmistajan 500cfm kaasari tuohon kombinaatioon? Nuo vaan löytyisi hyllystä..
    Vai olisiko jotain asiallisempaa ehdottaa?
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jos tulee ihan cruisailumotiksi niin varmasti toimii "perusperformerilla" oikein hyvin ja liksei 500cfm kaasarillakin, toki riippuu vähän että millä nokalla ajattelit "kuorruttaa" kakun. Koska purkathan sulla antaa myöden vähän piukemmankin nokan laittamiseen mutta tosiaan jos ajatus on pitää semisti taloudellisena ja cruisailuun soveltuvana ni joku trukki-nokka ja tuo performer plus 500cfm edeli kuulostaa hyvältä kombolta :)
     
    zuinula tykkää tästä.
  10. zuinula

    zuinula Gearhead

    Juu nokka on tarkotus pitää melko mietona, aattelin vaan jos nuita ylimääräisiä kalikoita voisi hyödyntää. Onhan tässä rajotteita mutta jos saisi tuon 307:n toimiin mukavasti retkiajossa/sekalaisessa pyörityksessä

    Kerkeehän se mieli vielä muuttua, imari ja kaasari on helppo vekslata myöhemminkin
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä se Performeri + 500cfm on just hyvä tuohon koneeseen ja käyttöön, ei ne ainakaan tehoa rajoita.
     
    zuinula ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Huomio perus nokista, tekeeköhän joku bulkkina noita..

    Cheapo
    SealPow CS-1014R 278 288 204 214 .420 .443 112 1500-4500
    Melling Mtc1/22110 278 288 204 214 .421 .443 112 1000-4500
    Summit Sum1102 278 288 204 214 .421 .444 112 1500-4000
    Edelbro Edel 2012 278 288 204 214 .420 .442 112 0-5500
     
    zuinula tykkää tästä.
  13. zuinula

    zuinula Gearhead

  14. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Mulla on tommonen Artsin suosittelema uusi Edelin nokkapaketti jouten, jos kiinnostaa. Sanotaan vaikka 25% alle partsin hinnan, kun menis hyvään tarkoitukseen. (edukas näyttää olevan partsissakin, ei tule Summitilta tms. samaan hintaan muuta kun matkalaukussa tuomalla).
     
    artsiracing tykkää tästä.
  15. fenix

    fenix 2nd gear

    10 puristuksella sain 9.6 dcr.
    (abdc 29)
     
    Muokattu: 29.11.2018
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Laskit dynaamiset .050" asteista, kun laskee perusasteista niin tulee oikeat lukemat.
    Imu sulkeutuu 66 abdc ja dcr vajaa 8.

    Tuota samaa nokkaa on tosiaan monen merkkisenä kuten stang tuossa listasikin.
    Edelin paketti on edullinen ja sisältää myös nostajat ja nokkarasvat.
     
  17. fenix

    fenix 2nd gear

    Katos joo.
     
  18. rb

    rb Gearhead


    • [​IMG]
    Chevy SBC 350 175cc 59cc Straight Flat Tappet Complete Cast Iron Heads

    $423.49

    Nyt aletaan olla jo sellaisissa hinnoissa, että vanhojen vakiokansien korjaaminen ei paljon kannata, vaikka tohon lisääkin verot ja rahdit päälle.

    Mut onko noista kinkki kansista ehtinyt kertyä käytännön kokemusta, että pysyykö ne pinossa, vai onko ne hetken päästä halki?



     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ite katoin ihan samaa että näillä hinnoilla alkaa kohta koneistamoilta loppua työt jos laatukin sattuu vielä olemaan siedettävää :eek:

    Mutta eikös jossain topikissa ollu (selli:n ketjussa?) Niistä new kids on the block alsakansista juttua, että ois tilannu semmoset? Vaan onkohan ne jo saapunu että niitä ois joku päässy käpistelemään? o_O

    Kun eikös nekin jääny alle 1k€/pari :confused:
     
  20. HT

    HT Gearhead

    Olisi ko. kannet varmaan hyvä piristys 350 crate motin päällekin? Tarkoitan siis 76 cc kansilla olevaa Goodwrench 350 pre 86 konetta.
    Mielllään kuulisi kokemuksia, kun jollekin kannet saapuu kotomaahan.
     

Kerro tästä muillekin!