SBC 307 + TH350 Peruskorjaus

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zuinula, 26.11.2018.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No sit vaan läppäämään, tuskin mua enää kukaan muutenkaan tosissaan ottaa kun oon sanonu että oon maanisdepressiivinen, eli siis hullu autoharrastaja. Mutta jos pitäis suositella, niin lvr-racing engines.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Toi on sulle vissiin joku hitler-korttiin verrattava juttu?

    Ei se että sulla on hullun paprut muuta sitä asiaa miksikään etteikö sulta vaadittais faktoja väitteiden taakse ihan yhtälailla kuin muiltakin? Jos et usko että on täällä muidenkin kanssa "väännetty kättä" ni googlaa vaikka by-pass kuula tms. Ni ymmärrät kyllä että haihattelijat ammutaan hyvin äkkiä maanpinnalle jossei oo heittää mitään faktaa väitteiden taakse ;)

    "Life is tough, get a helmet!" :poff:
     
    Inlinee tykkää tästä.
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    I have a helmet: Diapam... :)
     
  4. zuinula

    zuinula Gearhead

    Jottei ihan eksytä aiheesta niin tarkennuksena, että tämä on harrastus. Kysymys ei ole kilpamoottorista eikä työstäni.

    Tarkoitus on itse tekemällä ja pähkäilemällä ja joo kyselemällä saada aikaan ok moottori, jotta saisin mustat kilvet tuohon biiliin. Varmaan saisin ne myös nykymosalla mutta se ei ole se juttu. Haluan siihen tuon mosan, jonka joku työhönsä kypsynyt ruuvasi siihen huhtikuussa - 69 Fremontin kokoonpanolinjalla.

    Se että en vie kansia heti koneistamoon ja pyydä niitä laittamaan niitä kuntoon johtuu siitä, että haluan itse tehdä mahdollisimman paljon niitä asioita tämän moottorin eteen, joihin mulla on resurssia; olkoon se sitten kykyä, viitseliäisyyttä, järkeä tai mitä tahansa. Tässä touhuamalla ja tekemällä oppii ymmärtämään asioita erilailla, kuin vain kiikuttamalla kalikoita pajalta toiselle. Toki sitäkin joudun tekemään, ei siinä. Ja kannetkin vien, jos siltä vaikuttaa.

    Kiitos kaikille pähkäilyistä tähän saakka, niistä on paljon apua!

    PS. Odottakaahan, kun alan korjaamaan tuota orginelli TH 350- toosaa, siinä voi mennä käsi päähän..
     
    xarper, stratusdriver, Vuokralainen ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei se th350 mikään ihmeellisyys ole ;)

    Ja senkin fiksailuun löytyy taatusti enemmän kuin tarpeeksi viisautta tältäkin foorumilta :)
     
    zuinula tykkää tästä.
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Mutta kyllä se aluksi aika monimutkainen laitos on.
     
  7. Naumasto

    Naumasto 2nd gear

    Eiku "Life is hard but Leif is Hagert!":rotfl::odeek:
     
    Inlinee, Gary Grand, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Ja jos zippinettobudjetilla haluaa tiristää pussista ne viimeisetkin sentit, niin amiksen autopuolta kannattaa hyödyntää. Ja mikäli laitoksen tarjoaman palvelun laadukkuus pelottaa, niin heilläkin on onneksi rasitteena korjaamotakuu 6kk/15tkm.

    Viisikulmamiraa ei välttämättä aivan kaikista laitoksista löydy, mutta 30 asteen viisteen venttiilin lautaseen pystyy lähes joka jannu tekemään. Tutussa koulussa hinta saattaa olla väliltä mitätön tai kahvipaketti. :poff:
     
  9. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Onko se sit ite tehty?
     
  10. Baxter

    Baxter 3rd gear

    No ei kai niitä kansiakaan itte valeta ja koneisteta..?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Naumasto

    Naumasto 2nd gear

    Eikä kaikilla välttis oo sorvia vaikka taitoo moiseen operaatioon löytyskin
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Ai niinku sun projekti?
     
    xarper, Inlinee, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ai vittu että putosin ja cokikset melkein lenti pitkin kämppää :D
     
    xarper ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. zuinula

    zuinula Gearhead

    Asiasta taas kukkakeppiin

    Onko herrashenkilöillä omakohtaisia kokemuksia tuosta pertronixista.

    Oikeastaan akuutimmin (jo ensi kevääksi) olen jo jonninaikaa katsellut "sillä silmällä" tuota jakelijaa toiseen värkkiin
    Pelkät sisukalut saa hiukan halvemmalla mutta runko + vakuumi yms on vanhassa kuitenkin kuluneita niin tuon rungon osuus hinnasta on vaan sbc:n kansitöiden verran..

    https://www.summitracing.com/int/parts/pnx-d7100700/overview/make/chevrolet

    Toki jos on toimiva niin varmaan topicin mosaan myös tuollaisen laittaisin

    Tässäkin taas tullaan siihen, että HEI ei kelpaa koska MR ja blaa blaa blaa
     
  15. Filth

    Filth 1st gear

    Ite en ainakaan oo päiväkään katunu sitä hetkee kun viskasin silmissä kuluvat uustuotanto käret roskiin ja laitoin pervoronixin hilut jakajan sisään. Kokonaisista jakajista ei omaa kokemusta, ennemmin ehjäisin vanhan rungon iskuun ja pelkät sisukalut uutta.
     
    zuinula ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. 3964

    3964 2nd gear

    Mulla on tuossa fordin koneessa koko jakaja ja vaikuttaa ihan ok laadukkaalle,tosin käyttö kokemukset rajoittuu noin 2000km.
    Tuossa on bonuksena sisään rakennettu rpm rajoitin jos sattuu niin herkkä mosa tulemaan.
     
    zuinula tykkää tästä.
  17. zuinula

    zuinula Gearhead

    Juu, tuo rajotin on yksi ominaisuus minkä siihen tahtoisin. Joskus vieläkin nuo pirunsarvet nousee sädekehän yläpuolelle ja testataan sitä venttiilinnostoa jalka oikosena..
    Näissä voisi rajotin olla paikallaan.

    Mites, onko teitillä sitten tuo siihen tarkoitettu puola myöskin. Ainakin valmistaja on sitä mieltä että olisi syytä. Juurikin tuossa III- mallissa?
     
  18. 3964

    3964 2nd gear

    Puola samaa sarjaa.
     
    zuinula tykkää tästä.
  19. zuinula

    zuinula Gearhead

    Asia kunnossa!
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Ton viisteen nyt tekee kotioloissakin ite, akkukone ja rälläkkä käteen vaan, hyvä tuli.
     

Kerro tästä muillekin!