Juu se on hyvä alkaa heti totutteleen vähän toisenlaiseen.. Nimim. Testattu on Ps. Kyllä seuraavaan tilaukseen tulee pertronix mukaan ja pitää tutkailla toi välirelehommeli
Meillä ei 2005 Elokuun viimeisenä viikonloppuna lähteny kolean kosteana aamuna Ponu käyntiin. Onneksi se ei ollut vaimon mielestä mikään pakollinen juttu. Seuraavalla viikolla kaivoin "lisävalo"-releen kätköistäni ja vedin johdon akunkengän välistä, kokeilu mielessä. En löytänyt rengasliitintä... Sillä virityksellä meni loppukausi ja talvella laitettiin johdot kunnolla. Sitten päästeltiin 2016 syksyyn, 2017 keväällä vaihdettiin 406 Ponu pellin alle.
Tänään on nokkapaketti noudettu asevelihintaan. Samalla on ihasteltu upeaa harrastekalustoa ja muuten vain turistu pääosin asian viereltä. Kiitokset hyvistä kaupoista ja törmäilemisiin!
Joutopäivän kunniaksi paneuduin automaattitoosan saloihin, eikähän tuo nyt niin kummallinen kuitenkaan ole, ehkä. Pala kerrallaan, kuin elefanttia syödessä kun etenee niin tulee jotain älliä tohon sokkaläjään. Huomenissa pääsee tarjoamaan paketteja tyhjiin kuoriin. Homma tyssää kyllä, kun jouduin toisen spragin tilaamaan ja se tuskin enää tälle vuodelle kerkiää, nykyinen oli pari jousta sylkäissyt liikkeelle? Ilmeisesti edellisellä kerralla on kasattu viallisella osalla, kun mitään jäänteitä en löytänyt askista. Vaikka homma tuntuu jotensakin olevan hanskassa, ei lähdetä julistamaan vielä voittajaa, vielä ei olla maalissa
Ja ne minunkin E-streetit oli tasan donatsun. Viimeistelyn kun itte tekee, niin varmasti on hyvät kannet kadulle. Vaikkakin ei tuohon pussihousuteemaan taida istuakkaan. Minun tarkoitukseen ainakin pelasivat hienosti. Ehkä ensi kesäksi saan tehtyä uudestaan alakerran, niin harjotellaan toinen kesä noilla kansilla.
Toiseen laitteeseen laitoin nuo E-Streetit saman 2102 nokan kanssa. Kone 327, laatikko TH400, välkkäriä en nyt muista, bout 3,3 tjsp, suht painava auto (impala). Väittäsin että kannet/nokka yhdistelmä antaa reilusti jouhevamman kyydin, kuin aikakautensa hyvät rautakannet, jotka siinä oli. Tähänkin laitan tuon pervotronixin, jottei innoissaan konetta kierrätä yli E-streettien käsityskyvyn
Kaksi työkalua, joita ilman en lähde moista toosaa enää remppaamaan: Tämä säästää useamman tunnin äheltämisen ja työkalujen/telineiden rakentelun, toki on myös tehtävissä omin pikku kätösin: https://www.amazon.com/SST-0151-Clutch-Compressor-Transmission-Reverse/dp/B011SBH8TU Tämä on sellainen comfort- varuste; tissiposkille, joilla on muutakin elämää: https://www.amazon.com/SST-0158-HD-...DW/ref=olp_product_details?_encoding=UTF8&me= Linkit lähinnä omaksi muistikirjaksi..
Vaihdoin kaikki helat, jotka tulivat korjaussatsin mukana. Koetan aika orjallisesti tehdä ohjeen mukaan, kun en ymmärrä tästä mitään Toki jouduin jonkun verran sämpläämään jossain kytkimessä, että sain siitä sopivan napakan, edellinen kasaaja oli vissiin siinä oikaissut ja se oli pahiten palanut pinkka. En tietysti vielä tiedä oliko se syy, seuraus vai se sympaattinen neekeri, joka aina kuolee elokuvan alussa? Nyt laatikko odottaa spragia, että saan pumpun paikalleen ja sitten venttiilikoneisto yms. tilpehöörit kylkeen. Ja lopuksi vahvistetaan laatikko maalaamalla se vannehopealla
Ihan mielenkiinnosta, oliko sulla joku ihan työkalusatsi nuitten helojen vaihtoon vai? Meinaan ite arponu jo piiiitkään, juuri noitten helojen takia et onnaako ne vaihtaa kotona helposti vaiko ei niitä vahingoittamatta. Joko tilasit spragin jostain?
Helan poistoon ihan perus lyöntituurna, vähän vaihdellen paikan mukaan. Hain terävät tuurnat honkkarista tms. bout 6 egee. Onnistuu kun vähän tunnustelee, ettei ihan sokeena paukuta. Asennukseen hain enempiä miettimättä bilitsusta laakerityökalusetit 20-337 ja 19-247 ajatuksella että niitä voi muissakin hommissa käyttää. Näillä ja pikkusen soveltamalla sain kaikki helat ehjinä paikalleen. Jos oikein haluaisi herkutella antais sorvarille juuri oikeat mitat ja antaisi lastumiehen tehdä jämptit tuurnat heloille. Mutta se on taas sitä täydellistä maailmaa. Spragin tilasin vaihteistokauppa.fi:stä. Toivottavasti tulee rivakasti niin pääsee jatkamaan hommaa!
Minä ostin ebaystä mahdollisimman halvan ja huonon alumiinisen laakerityökalusetin tuumamitoituksela, ja siitä kun ei aivan kaikkia kokoja TH350:een löytynyt niin loput sorvailtiin itse. En tiedä kannattattiko niitä kaikkia vaihtaa mutta vaihdoin joka ikisen jo ihan harjoitusmielessä. Voihan ne mittoa mikrometrillä tai digimauserilla ja T-mitalla, eiköhän niille jotku optimivälykset ollu ainakin Ron Sessionssin kirjassa mainittuna. Pariin paikkaan tuli joko leveämpi hela tai kaksi helaa yhden sijasta, vanhan liiton vahvistuskikkoja jotka alan raamatusta tai netistä luin. Tuossahan on vaarana että se hela krymppääntyy asennettaessa, joten jos ei rojut pyöri sujuvasti toisiinsa nähden niin kumivasaralla paukuttelee rumpua ja kääntää ja paukuttaa, jotta alkaa pyörimään kunnolla. Jarrusylinterihooniakin käytin yhteen helaan, en tiedä sen keinon virallisuudesta mutta hyvä kai tuli. Joissain paikoissa myös kierretankoa ja pulttia yms. käyttämällä saa helat sievästi paikalleen kun huolehtii, että se lähtee heti alussa suoraan.
Toihan on täysin mahdollista ja todellista. Tottakai varovaisuus ja maltti kandee muistaa. Kokeilin aina vaihdetun helan ko akseliin heti vaihdon jälkeen, enkä käyttänyt voimaa sovituksessa. Lisäksi tässäkin työssä on hyvä pitää paikat voideltuina
Vinkistä kävin ostamassa nuo samat pilateeman työkalut, ja hetken tuumailtuani toisen moottoripukin ja paksua neliöprofiilia ynnä kierretankoa, niin hitsailen tänään tahi huomenissa itelle vielä vaihteistopukin siitä ni ei tarvi pöyällä pyöritellä. Toinen pukki on käytössä, siinä oottaa tällä hetkellä mosa koneistamokierros kakkosta, ekalta kerralta jäi molemmat deckit vinoon niin et sylinterien välillä on 0,5:1 eroa puristuksissa parhaimmillaan, ja kiertokanget hirttää kiinni toisiinsa kauloillaan kun niitten alapään kaulojen kaventamisen jälkeen ei o vissii viittitty tsekkaa välystä.. Pahin mitä voi tapahtua on et joutuu viemään ammattilaiselle
Kasaamiseen tein tuollaisen pikamallin: Sitten kun pumpun saa paikalleen on tuo moottoripukki varmasti jees ratkaisu, eipä käyny edes mielessä Ne on sit ne ammattilaiselle kuskaukset sellaisia hys hys hommia Toiki toi sun koneistaja ei vissiin lukeudu siihen kastiin
Minä askartelin tällaisen. Tuo takakappale on vaihdettava, niin saa eri mittaiset GM:n laatikot tuohon kiinni, vaikka pysyypä tuo kyllä ilmankin. Vaimo vielä maalasi kauniiksi Tällasen tein että saa sen takimmaisen männän irti: