SBC 307 + TH350 Peruskorjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zuinula, 26.11.2018.

  1. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Yksi tapa

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.7.2019
  2. zuinula

    zuinula Gearhead

  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kuvissa laturi kuskin puolel ylääl, tehostin alaal, ja hantin puol tyhjä.
    Kahel remmil, taaempi kampura+vespumppu+laturi, etunen kampura+tehostin.
     
  4. zuinula

    zuinula Gearhead

    Nyt näkyy kuvat. Komee mosa!
    Mutta kysymys taisi olla epäselvä.

    Missä kombinaatiossa tehtaalta on tullut korkea vesipumppu?

    Onko tehtaan apulaitesijoittelusta jotain kaaviota tms?
    Eli kuinka vaikka kompura vaikuttaa tai ilmapumppu. Ja koska on laitettu korkea vesipumppu?
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuossa Stangin kuvassa on lyhyt vesipumppu, ja sen kanssa laturi on pääsääntöisesti kuskin puolella.
    Pitkän vesipumpun kanssa laturi tulee hantin puolelle ja vesipumpussa on kiinnityspisteet laturin tukiraudalle ja kuskin puolelle tulevalle tehostajan pumpulle.
    Jos on tarvis laittaa kompuroita ym niin joku vois linkittää parempia kuvia ja kaavioita.
     
    zuinula tykkää tästä.
  6. zuinula

    zuinula Gearhead

    Noniin!
    Tämä oli juuri kaipaamani tieto, osaa ehkä paremmin pyydystellä rautoja ja siivoja kun hahmottaa suunnilleen mikä olisi lopputulema.
    Hissuksiin eteenpäin..
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi pitkä tai lyhyt vesipumppu riippuu siitä missä "kehossa" kone on. Esim Vettessä sellainen on ollut "aina" .
    Jos ja kun kone kiertää sinne 6000 jenkan paikkeille tai yli niin laturin remmi tahtoo poistua paikaltaan, sen takia olen ite laittanut ihan aina vesipumpulle kaksi remmiä jotta se pyörii aina mukana.
    Stangin koneessakin saisi tehostajan remmin menemään vesipumpun kautta.
     
  8. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Full discosure, aiemmin linkkaamani kuva on interwebistä
    Omat projektit ei ole vastaavanlaisia entisöintejä, lähinnä käyttöautoja.
     
  9. zuinula

    zuinula Gearhead

    Joskus asiat etenee vain hitaasti ja joskus ei ollenkaan.
    Muiden harrastusten tieltä piti mosa siirtää samaan talliin tulevan isäntänsä kanssa:

    [​IMG]

    Jos ne tossa nyt rauhassa tuijottelee toisiaan ja vaihtelee kuulumisia. Edellinen tapaaminen on saadun tiedon mukaan ollut vajaa kymmenen vuotta sitten.
    Jos jossain kohtaa innostuisi vaihtohommista, ei nyt kuitenkaan hosuta :)
     
  10. mopperi1970

    mopperi1970 1st gear

    Ei muuta kuin sydämen siirto käyntiin !
     
  11. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Mitenkäs tämän projektin eteneminen sujui.
    Toivottavasti ei mitään järkyttävää tai muuta vakavaa kun sydämen siirrosta kyse.
    Aihe vois piristää meitä 307 laisia
    Varsinkaan kun koneistaja ei suostunut siirtämään 327 laisten kenttään.
     
  12. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Pistetään vähän uppista.
    Hankin omaani tällaisen vastapäivään pyörivän sarjan Astrosta.
    Sitä on uusittu laturilla ja ohjaustehostajan pumpulla. Kiristäjä myös.
    Vesipumppu oli hiukan vekkuli, jonka löysin jostain netin syvyyksistä alumiinisena ja lyhyenä.
    Tilatessa oli varasuunnitelma B koska en tiennyt silloin vielä kaikkien osien yhteensopivuutta.
    Nyt olisi sitten saatava korotuspalat pumpun alle jonka luulen olevan paras vaihtoehto.
    Toisesta 416 kannen päädystä puuttui yksi kiinnitysreikä levylle.
    Onneksi ilmanvaihto kompan puolelta joka on ohitettu apupyörällä.

    Onkohan zuinula mennyt talviunille vai eivätkö osat ole tutustuneet toisiinsa tarpeeksi..
     
  13. zuinula

    zuinula Gearhead

    Eipä tässä ole hosuttu. Pientä hylkimistä on ollut ilmassa, kun ei Chevelle haluaisi luopua pirteästä 350- koneestaan 307:n hyväksi ja pussihousut ovat vähän hukassa.
    Ja nyt on muitakin projekteja, joten en ala ehjää rikkomaan..
     
  14. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Mjaaa... okei.
    Mulla tietsikka tallillakin joten pääsen naputtelemaan täältäkin.
    Tämä on muuten yllättävän tärkeä kapistus tällaiselle noviisille.
    Pääsee hakemaan oikeaa tietoa ja etsimään osia ym.

    Täällä löytyy myös 58 Tulilintu joka odottaa.
    Tämä on pyörinyt tämänkin palstalaisten hoivissa, luulisin.

    Nyt c10 70 lyhyt steppari kuntoon ensin.
    Projekti etenee hiukan tökkien joko osa tai työkalu puutteiden takia.
    Nyt odottelen etu yläpuolen Arm shafteja maalaamosta niinkuin perän yokea. (Mitähän nämakin Suomeksi) kun ei viitsi levittää projektia liikaa moneen suuntaan kerralla.
    Teleskooppi kardaanin ym joutui tilaamaan... joten varmaan tuttua monellekin.

    No.. jääpähän aikaa yli muulle..
     
  15. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Moottorien teholukemat kiinnostavat monia, luulisin.
    Tässä mietin olisinko tämän topiikin vaikutuksesta korjauttanut auton mukana tulleen moottorin. Kun toi muisti on yhtä lyhyt kuin pitkä, en osaa sanoa.
    Samankaltaisuuksia topiikin moottoriin löytyy.

    307 löytyy tehoon vaikuttavia

    416 oliko "taskuportatut" kannet rosteri ventiileillä.
    3,905 lohkon poraus
    9" tekattu
    2102 nokka mitatuilla jousilla
    015 peltitiiviste
    2701 imusarja
    600 performer
    Hei
    1,52 rullat
    035
    Alkuperäiset pakosarjat
    Flowmasterin alkuputket 2" reiällä 5cm jälkeen 2,5"

    Puristukseksi olen saanut 10,4
    Artsin mukaan 8,2 dynaaminen 2102 nokalla

    200r4 vaihteisto
    3,73 lukolla

    Mitähän kyseiseltä paketilta voi odottaa..
    Meneekö kuinkakin lähelle 300

    Vääntö mulla aivan hukassa..
    Kuinka voisi odottaa olevan pirteä..
     
  16. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Aikasemmasta kirjoituksesta jäi turbiini.
    Laatikon hankin 87 regalista ja sen mukana tuli 1450 turbiini 200 ftb.
    Mielestäni tämä voisi olla ok pakettiin.
    Toinen vaihtoehto on kaupan mukana tullut 2200-2300 myyjän mukaan oleva täysin uusi turbiini.
    Joka liian korkea mielestäni.
    Tietenkin voisi teettää oman johon löytyy pantti mistä ei tiedä mitään.
    On tää vaikeeta tehdä päätöksiä..
     
  17. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Jauhemaalaamo soitti ja ilmoitti osien olevan valmiina.
    Joten talliin ja lippa vinoon...
     

Kerro tästä muillekin!