SBC 327 Kunnostus (64 Impala)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Joukojs, 17.11.2020.

  1. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Kone vielä koneistamolla ja pitäisi olla sieltä valmis helmikuun aikana. Olen tässä aikani kuluksi vähän sisustaa ehostanut. Vanha matto oli aika nuhjuinen niin meni vaihtoon..

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]'
    [​IMG]

    Aikamoisen eron teki tuo uusi matto ja potkupaneelit ! Nyt sitten alkoi ärsyttämään kun ovipahvien alareunat on eri sävyä... niin piti nekin tilata ja vaihdan kun inspiraatio iskee taas. Tuli ratti samalla korjattua ja maalattua, kuten myös kojelaudan maalasin kun oli rumia pensselipaikkoja sielä täällä..

    [​IMG]

    Takapäästä poistin ylätukivarren, panhardin ja tilalle tuli Y Bone joka korvaa nuo molemmat :cool: Takaata alatukivarret myös hiekkapuhallettu ja maalattu, uudet puslat pitäsi huomenna Fedexin pakettiraketin kiikuttaa töihin (Kuvat laitan näistä myöhemmin)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ybone
    [​IMG]
     
    Muokattu: 21.3.2021
    -Skeletor- ja 4337 tykkäävät tästä.
  2. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Kone olisi konesitamolta aikalailla valmis noudettavaksi vielä putsaavat dekkitasot.


    Sylinterit 4.040 ylikokoossa
    Iskun pituus 3.25
    Mäntä sylinterin sisässä .027
    Kannet 64cc

    onko ihan ok käyttää .015 paksua Felpron FEL1094 tiivistettä jotta saisin tuon quench (palje?) alueen .040-.045 tienoille ?

    puristussuhde tulisi summitin laskurin mukaan 9.6-9.7 tienoille
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ohut kansipahvi on hyvä idea tuossa tapauksessa.
    Kansitasothan sulla on koneistettu, niin hyvin toimii. Jos tasopinnat kovin karkeat, niin kannattaa vähän suihkauttaa tiivisteisiin niihin tarkoitettua liimaa.
     
    Joukojs tykkää tästä.
  4. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Kiitos varmistuksesta!. Ekaa kertaa tekemässä konetta ns alusta loppuun, niin täältä on hyvä saada varmistusta etten ole ihan hakoteillä laskujen kanssa:D
     
  5. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Laskin myös
    Mitäs mieltä olet Artsi

    mäntä oli sisässä koekasauksessa sen 0.70mm (.027) nyt dekkitasot putsattu lähti koneistamon mukaan noin 0.15-0.20mm joten nyt männän pitäisi olla sisässä noin 0.50-0.55mm (.019-.021). Uskaltaako silti käyttää .015 paksua tiivistettä ? Sillon tuo quench alue jäisi.035-.036 paikkeille. Paljon puhuvat foorumeilla että 327 tykkää parhaiten kun quench .035-.045.
     
  6. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Mittaa varmuudeksi joka nurkasta, voi olla suuriakin eroja jos vain 1 männällä kokeiltu.
     
  7. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Joka nurkasta mittasivat ja tulos olis kaikissa sama.

    jäi myös ihmetyttämään kun mäntien mukana tuli männäntappien lukot mutta niitä ei ole asennettu. Männät on Speedpro H660CP-40
     
    Muokattu: 12.3.2021
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos männät on puoli milliä sisässä, niin hyvin voit käyttää .015" pahvia.

    Niitä männäntapin lukkoja ei pidäkkään laittaa, jos tapit on veiveissä puristussovitteella.
     
  9. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Ok taidan mennä tuolla pahvilla. Veivit on ihan orkkis tavaraa joten on juurikin tuolla puristusovitteella.
     
    Muokattu: 12.3.2021
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Mulla kans vähän vastaava mylly, kapeammalla reiällä vain.
    Asennutin 015 peltiset kannentiivisteet myös.
    Rockilta alle kympin kpl.
    Tämä liima taitaa olla aika äkäistä joten kohdistus asennettaessa tultava kohdilleen kerralla.

    Harmi kun ei löydy paikkaa minne laittaa kuvia projektista ja osoite tänne.
     
  11. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Selailin ketjua alusta läpi ja yritin etsiä tietoa näistä venttiilien jousi paineista.
    Viime aikoina mietityttänyt paljonko voi arvot heittää nokkakortin ja itse jousi paineitten välillä ilman ongelmia.
    Artsilla paljon hyviä vinkkejä joten tämäkin olisi varmaan suoraan takataskusta tarjolla.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei tuohon ole mitään suoraa vastausta. Mutta täällä voi kysellä kaikenlaista, yritetään keksiä uskottavia vastauksia.. ;)

    Samalle nokalle suositellaan eri koneissa eri jäykkyisiä jousia, vaikka koneet olisivat hyvin samantyyppisiä ja samoilla vippasuhteillakin varustettuja. Jousiksi suositellaan niitä jotka nyt sattuu "alueelle", niitä kun ei tehdä joka nokalle erikseen.

    Joissakin tapauksissa suositelluista ei kannata juurikaan löysempää laittaa, ja joissakin taas suositellut on turhankin jäykät.

    Ja sitten vielä se, että ne seetipaineet ei kerro paljoakaan varsinaisesta jousijäykkyydestä.
     
  13. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Ajatus oli lähinnä kansista missä jo venttiilit jousineen valmiina.
    Esim flotekillä halpoja ja varmaan aivan riittäviä ominaisuuksiltaan moneenkin projektiin.
    Kaveriksi edel 2201.
    Näitten arvot / suositukset ei aivan samoja.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Edelin 2201 nokalle (ja monelle rajummallekin) suositellut 5845 jouset on 150/420lbs paineineen vähän överit.
    Voisin heittää että sellaset 130/350lbs jousetkin olis ihan riittävät.
     
  15. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tässä ajattelemassani kannessa 130/310 max nosto 0550
    Jousia kiristelemällä tuskin auttaa asiassa kun toi nostokin jo tapissa.
    Nettiä penkoessa saman suuntaisia ajatuksia joisi paineista.
    Tulis vain edullisemmaksi hankkia "paketteja" ja monet hukka osat jäis pois
     
  16. janihei

    janihei 3rd gear

    Kun kyseessä on kannet sieltä edullisimmasta päästä kannattaa seetit/venttiilit tarkistuttaa ammattilaisella joka tapauksessa, eli purkamaan joutuu vaikka olisi ns valmiit kannet. Itse meinasin ostaa noi 180cc flotekit tyhjänä ja varustella tarpeen mukaan.
     
  17. fenix

    fenix 2nd gear

    Eikä hinta ole hyvän seetityön tae edes kalliimmissa kansissakaan.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  18. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Varman päälle toimiessa kannattaa kaikki tarkistaa. Tottakai
    En sinänsä itse kokoa moottoreita, suunnittelen ne ennemminkin.
    Harkituilla tarvike ostoksilla saa konetyön ilmaiseksi.
    Koneistamoilla löytyy useimmiten kaikki tarvittava eikä se niin kallista ole. Vai?
     
  19. kuula

    kuula Gearhead

    Kaikki on kallista ku ite saa maksaa.....
     
  20. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Mites muuten nuo spacerit meni tuon dual plane imusarjan kanssa? oliko parempi käyttää avointa, 4 reikäistä vai jaettua/kaksi reikäistä spaceria? Vai onko tämä enemmänkin vain mielipide kysymys ;)

    Tarkoitus on siis laittaa vain 1/2” edelbrockin puinen lämpöeriste. Imusarjaksi on nyt tulossa Edelbrockin EPS 2703 joten mikä toimii parhaiten tämän kanssa ?
     
    Muokattu: 15.3.2021

Kerro tästä muillekin!