sbc 327 viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja bandit_1, 4.10.2009.

  1. tabs

    tabs Gearhead

    Toki toki, itselläni on jo after market sarjat ja 3" rännit valmiina autoon. Alakerta on .030" porattu ja ruttuja on n.10,5 nykyisillä männillä. Veivit toistaiseksi vakiot joten en uskalla yli 6 donaa kierrättää.
    Kansiksi tulossa 461 mikit 1,5/1,94 venoilla.
    Tuossa noita nokkia vertaillu ja ihmetelly tuohon komboon jo pidemmän aikaa
    mutta ei vielä mitään ole hankittu.
    Autohan on -65 impala joten painoa kertyy vähän liikaa, mutta no can do näillä mennään...
    Laatikkona toimii th-350 noin 2500 stallilla ja välitys on 3.55.
    Toiveina olis saada hyvä pohja vääntö, että saadaan norsu liikkeelle
    Mutta saishan tuo laulaakkin kovaa ja korkealle...kompromisseja kompromisseja
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    joo, peltisarjat ja 2,5" tuplaputki "urbo" vaimentimilla, ei sen suhteen ongelmaa

    joku vissiin parannellut noita urboja joskus, oli nimittäin hitsaussaumat molemmissa, liekö ollut muunnos paremmin virtaavaksi mielessä... :odroll:
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tein tollasen mikkikantisen motin talvella vähän, mut hyvin vähän, niinku FAST tyyliin, museoautoon kun meni, ja ovh:t kansikoneistuksille olis ollut Edelbrock RPM kansien hintaluokkaa. Osat ja omat työt siihen vielä päälle...
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    taalan kurssi taitaa olla kohdillaan :eek:

    katsastin tuota moottorin etupuolella olevaa koodia, minulle aukesi vain tuo alempi T0929HF eli T0929=tonawanda 29.9 ja HF=`65 300hv corvette tai `66 275hv fullsize. suffix koodilla siis.

    tuon numeron yllä lukee: 18[]105404 aukeaiskohan tuolla mitään, onko toi valunumero?

    mistäs noita alakerran pulttimääriä pääsee arvuuttelemaan, muualta kuin öljypohjan alta?
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei vissiin paljo muualta. Mut onks sil mitään välii?
     
    nova 76 tykkää tästä.
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Melkeimpä tohtisin väittää tuon koneen kuuluneen tuohon jälkimmäiseen,noita koneita kun oli melko paljon suomeen tuoduissa Impaloissa yms. ja omaa 2-pulttisen alakerran,mut se EI ole tuon konetyypin heikoin lenkki!
     
  7. supo

    supo Double Gearhead

    Terve,mulla ollut käytössä -68 327 jota on reilut kolme kesää kierrätetty rtasaisesti aina 7000rpm,orgis kiertokanget,valuakseli,hyperit mäntinä ja viime kesäksi vaihdettiin kiertokankiin Arp:n pultit.Mitattu mikkikansilla takapyöristä +350hv ja viime kesänä oli alumiinikannet +420hv.Hyvin on toistaiseksi pysynyt nipussa mutta tällähän ajetaankin niin lyhyttä matkaa täysillä että eihän edes rasitu!!!Sauttaa olla nuo puristussuhde 10.5-10,8,vai mikä se oli!!
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Oliks 327:ssa valuakseleitakin? Sinänsä, että siläkään olis noilla tehoilla mitäänä väliä. Näköjään oli joo noissa vikojen vuosien moteissa myös valuaksilaa. Ja sama aksilahan oli 307:ssa.
     
  9. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    projekti aloitettu potilaan nesteen poistolla, etenee omaa tahtiaan.

    seuraavaa kuviota ajateltu noudattaa:

    -mieto mekaaninen laahurinokka, tai jos massi riittää niin vaikka 30-30 nokka, pitäis vaan alakertaa vahvistaa (veivit, kampura ja mahd. männät). mutta nokka ehdottomasti mekaanisena :lol:

    -650 cfm tuplapumppu alkkis versio. jos meitin kylälle tulis tuota alkobensaa tarjolle :eek:

    -2 taso imusarja, air gäppi tmv.

    -mikki kannet, tai edelin "rpm" 64cc

    -rullakeinut

    tarkoitus tehdä noin suunnilleen nostalgia moottori henk.koht. taloudelliset realiteettit huomioiden.

    osien metsästys on jo käynnissä...

    p.s ei ne originaalipalikatkaan vissiin niin huonoja ole...
     
  10. tapio

    tapio Gearhead

    Alkuperäinen takoakseli on ihan käypää tavaraa. On hyvä tarkistaa se säröjen varalta. Kiertokanget, pikkukaulaiset siis, ovat 327:n heikko lenkki. Näihin kannattaa panostaa, ettei tule itku. Crower, Scat, Eagle toimittavat pikkukaulaisia kiertokankia ja niistä voi valita oman budjetin mukaan.
     
  11. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mikkihiiret valunumerolla 3991492 hankittuna, huomasin että näihin tulee halkaisijaltaan pienet venajouset, oli hankittuna jouset jo tähän projektiin pari vuotta sitten mutta halkaisija liian iso. joten jousikauppaan, samalla tarttis ostaa retskut ja lukot... sekä venttiilit

    nokkakin on saapunut meille, arvoiltaan kuulemma sattuisi tuonne 350hv nokan ja 30-30 nokan välimaastoon. jostain kaameesta ratakilpurista jääny mekaaninen ja laahaava

    kansille ei tarvinne mitään kummempaa tehä, oikaisussa ajattelin vaan käyttää. näyttäis käyvän 2.02" ja 1.6" venttiilit

    alakerran vahvistelu suunnitteilla...
     
  12. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    [​IMG]

    kamala tahti päällänsä...
    sieltä kone nousi pois viikonloppuna, tehdään ajan kanssa, ei menny ku puoli vuotta... lootakin varmaan täytyy kiskasta pois kun olis se manuaalikoneisto odottamassa.

    [​IMG]

    tuli hankittua tommonen motörnetin pukki jota vinkkien mukaan piti sähköliimalla parannella, aikas lapsellinen alkujaan olikin ja tohonkin pitäis vielä rautaa lisäillä mut hyvä lähtökohtahan toi tosiaan on. hemalle kiitos vinkistä; tarpeeksi pitkät pultit oikealla kierteellä koneen ripustamiseen löytyy startilta, ei vaan ollut näkyvillä niin ei tullut mieleenikään... :eek:

    testasin samalla tota motonetin ketjutaljaa joka pitäis tonnin nostaa, oli niin rohkea olo (ja rukari aina ketjun välissä) :poff:
     
  13. hagle

    hagle Gearhead

    Nyt on ajettu noin 6 viikkoa kolmekaksseiskan voimin.
    Mahtava moottori, ei voi muuta sanoa :D
     
  14. tapio

    tapio Gearhead

    Olen samaa mieltä!

    Mulla tuli pientä remppaa omaan 327:än, kun 3-sylinterin imuventtiilin jousi antautui n. 7.200-7.300 RPM kohdalla. Lieneekö venajousessa ollut joku valmistevika, kun noin helpolla antoi periksi. Lopputulos: pieni kolhu männän pattiin + imuventtiilin varsi solmuun.

    Vaihdan alsakansien tilalle wanhat mikkikannet, niin museokikkare saa arvolleen sopivat kannet.
     
  15. hagle

    hagle Gearhead


    Hienoa, että täällä ymmärretään pussihousukansien päälle.
    Mullakin on rempatut orkkikset #186 mikit.
     
  16. fairlane

    fairlane Gearhead

    täältä löytyy kanssa 327 jota en nyt pitäisi mitenkään jumalaisen koneena mutta kohtuuullinen maamoottori yleiskäyttöön :rotfl: . ainakin toi meidän isokaulanen vm-68 joka läjätty flat top männillä,3917291numeroisilla, 64cc palotilat ja / 1,94 imuvenat omaavilla mikkikansilla ,cranen powermax 272 nokkalla.chevyn oma mikälie korkea kaksitaso imusarja+600cmf kaasutin ja hookerin pakosarjat.ripeä tasaisen pulskea veto 1500-6000rpm yksin ajaessa,jos on väkeä enempi kyydissä niin vähän hyydyttävää on meno :rotfl: mukava sunnuntai ajelu moottori ehkä hieman pieni 72chevellen koriin.
     
  17. kapteeni

    kapteeni 1st gear

    327 moottorin viritys täytyy ehdottomasti hoitaa rautakansilla:D onhan siinä se oma viehätyksensä. 327 ei ota kierroksistakaan nokkiinsa läheskään yhtä herkästi kuin esim. joku 377 stroukki, kun kampuralla on kehällä massoja samoilla kierroksilla vähemmän. toki tasapainotus kannattaa tehdä kun noi saa kiekumaan sen 7k melko helposti. 11:1 puristukset tommonen nyt ainakin vaatii:D mikkikansilla, pattipäämännillä sen saa helposti. eikös joku kuula-aivo ylimoottorijumala tehny tommosen rautakansilla melkein 600 heppaseks tässä joku vuosi??
     
  18. fmila

    fmila Gearhead


    Mun Camaron nokalla on kans lähes sama compo. Kampura vaihtunut jossakin vaiheessa vain 3,48" iskuiseksi, eli on siis nyt 355 cid .030 porauksen vuoksi. Ryhmä ja kannet on kyllä vanhaa 327;n valua -461 mikkikannet ja myös 1.94/1.50 venat ja 64 cc palotilat, sama nokka kun sulla, imusarjana Edel Performer, sieltä vanhemmasta päästä ja n. 650 vac Holley päällä. Peltisarjat ja ja putkisto X-llä "by Bruno". Kivasti parkuu yksin ajettaessa, mutta selvästi tässäkin kuorman vaikutus havaittavissa. Tosi kiva "all around"-yhdistelmä, aika pihikin tien päällä, jos vain malttaa... :poff: :poff:

    Mut älä hukkaa tota kampuraa, kun taitaa olla viellä taottukkin ?? Sen ympärille vois tehdä vaikka mitä kivaa 8) 8) 8)
     
  19. fb

    fb 1st gear

    Olis tuossa 327 työnalla seuraavalla kokoonpanolla:
    Puristus 10,0:1-10,5:1
    Hivenen portatut 462 mikit 2.02/1.6 venoilla
    RPM imusarja (luultavasti)

    Kysymys kuuluukin, että millaista nokkaa tohon kandeis laittaa?
    Olis tuossa yks Cranen 272...

    Odotukset on tehoille jossain 400 korvilla. Pata tulossa luultavasti Caminoon.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei kyl tuu 400 millään cranen 272:lla. 300 ehkä.
     

Kerro tästä muillekin!