sbc 327 viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja bandit_1, 4.10.2009.

  1. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    onko mussa vikaa, kun ei edisty projekti? ai mut lupasin tossa ylhäällä et tehdään ajan kanssa. no välipalana piti tehdä autotalli, kun toi kuvissa oleva oli kyllä liian ahdas :eek: . no 327on edelleen mielestäni hieno moottori, ja eteni projekti taas, kun hain tiivistesarjan viime viikolla...
     
  2. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    hmm mulla on ton fullsizen keulalla orkkis '65 327cid pata mikkikansein. en oo venakoppia käyttäny irti et ois voinu kansien numerot tarkistella mutta kai tossa jos kaikki pitää paikkaansa on jotain 10:1 ruttu ja pientä potentiaalia. tekis mieli avata pannu, rengastaa ja laakeroida ja laittaa joku rockandroll nokka sinne rätisemään :lol: kuitenkin matka&lauluajoa enimmäkseen niin voisi koettaa tuon kulutuksenkin pitää kohtuu kuosissaan. oisko ehdotuksia ? 8)
     
  3. fb

    fb 1st gear

    Joo ei tuolla nokalla ollut tarkoituskaan 400 päästä. Kysyin vain, että onko ehdotuksi mikä nokaksi noille tehotavoitteille?
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Me aikoinaan tehtiin tollanen 327, siin oli ruttua pikkasen päältä 11:1, kannet oli RPM:t suoraan paketista, imusarja Holleyn strip dominator, 1 3/4" peltisarjat ja RPM nokka. Se anto Santalalla 406 heppaa 6800 kierroksella ja kulki 12.36. keventämättömässä 56 leetukassa. Et siitä voinee hahmottaa tarvittavaa nokkaa; noi mikkikannet on huonommat kun paketista olevat RPM:t ja voi olla et toi strip domnator pikkasen suosii huipputehoo verrattuna RPM imariin. Tai sit voi olla et ei. Mut siit päätelleen ni kärsää pitäis sitte olla vähintäänkin saman verran kun tossa oli, 234° / 244° @ .050", .488" / .510", 112° LSA
     
  5. fb

    fb 1st gear

    Joo no ei noi mikit tietysti varmastikkaan yhtä hyvät ole kuin alukannen, mutta uskon, että niilläkin lähelle 400 pääsee.
    Compin valikoimasta jos nokkaa katselee, niin 286 olis melko lähelle tuota teidän käyttämää kärsää. ¨
    Ja tuo imusarja homma mulla hiukan vielä auki. Tuo RPM ei ole mikään lopullinen valinta. Ykstasonen saattais sopia hyvin moottorin luonteeseen...

    Kuinka paljon tollaset 462# kärsii nostoa?
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Takavuosien kimppa Novan tunnelmaa kyllä tehosti Muncie 21 ja 4.11,mutta oli kyllä hurja 327. 11.1 puristus,Dart 2 kannet,Torker 2 imusarja ja joku iso nokka minkä Malvikko tunki käteen US-partsin tiskillä.

    Heitti laturin hihnan 7000 rundin paikkeilla.Tuplapumppu oli gaasarina.
     
  7. fb

    fb 1st gear

  8. tapio

    tapio Gearhead

    Toi eka setti olis just oikea valinta korkeapuristeiseen, kiukkuiseen 327:aan...
     
  9. Wesku

    Wesku Gearhead

  10. fb

    fb 1st gear

    Kai tohon riittää 10-10,5 puristus?
     
  11. tapio

    tapio Gearhead

    Mitä korkeampi, sitä parempi. Vähintään 10.5:1, mielellään 11:1.

    http://www.youtube.com/watch?v=8E667pQI6_U

    Vilkaises tota videota, aika hyvät hörinät :)

    Mulla oli museo-Corvetessa samanlaiset chambered exhaust -putket ja ne oli ÄÄNEKKÄÄT! Nokkana mekaaninen LT-1, puristuksia 10.5:1 ja soundi oli silkkaa 60-lukua parhammillaan. Korvat soi iloisesti ajelun jälkeen, mutta yleisö tykkäsi.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei pitäis mennä enää kauan kun saa lyödä tulille vanhan- ja uudenliiton sekoituksen :rotfl: . Alakerta on 302 12.5:1 männillä ja pipot on uudenliiton LT1 modattuna vanhaan lohkoon istuviksi. Nenu on pikkasen raikkaampi mekaaninen laahuri kuin toi 30-30. Melkein jo palleissa kutittaa toi ääni.
    Ruttu heiluu 13:1 paremmalla puolella kun kansia on höylätty vielä tosta 58cc koosta.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Just katselin youtubesta 69 BIG RED Road race camaron prätkättelyä varikolla,ja pisti miettimään miksi laittaa joka poika XE 268 nokkaa joka autoon,kun munaakin on olemassa.
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Tolla XE268 nokalla vaan ajetaan aika kovia aikoja ja antaa rajusti potkua asteisiin nähden ollen näin todellinen katunokka :wink:

    Mut toki joku muu nokka varmaan sopii lyhytiskuiseen 327:n paremmin kuin tuo.

    Mihin koppaan mudracer isket tuon 302:n?
     
  15. max

    max Double Gearhead

  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ite mihinkään mutta yhteen ratsuniin se on liisattu :rotfl: .
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    moottorit on edelleen kokonmaisuuksia. TOi XE268 on sopiva nokka joihinkin kombinaatiohin; laita sellaseen tollanen "big red" nokka ni se on kuollut sekä alhaalla, eikä oikeen vasta ylhäälläkään. Ja taas sitte laita tollanen XE268 mottiin jossa on 13.5 ruttuu ja seuraa kun kannet lähtee maata kiertävälle radalle. Tietty jos se ääni on tärkeintä, ni sitä kannattaa nauhottaa tolt videolta ja soittaa skobeista.
    t. nimimerkki ei oo olemassa liian isoja nokkia, ainoostaan liian mitättömiä moottoreita.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Joo,kyllä mulle soundi on tärkeä,siksipä laitoinkin riittävästi nokkaa 400 sbc mottiin ja Pete Jackson jakopään ,jotta tunnelma olisi täydellinen.

    Kyllä liikkuminen rivakkaa,niin rivakkaa että 80-luvun loppupuolella ainakin Tikkurilan Mopar porukalla meni PASKAT housuun kun piti night race kehä 3:lla suorittaa.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Niinpä varmaan. No mitä se laite kulki paitsi kovempaa kadulla kun niiden monien paskat housussa olleiden moparit? Mul oli siihen aikaan aika luru nokka löijyssä eikä se mennyt kun 14.0 vartilla 80-luvun lopussa 205 renkailla, mut en kyl muista yhtään tollasta sairaannokkasta letukkaa? Muutin kyllä vasta '89 tikkurilaan, mut toki siel oli esim. Pötkö ja kumppanit jo siihen aikaan. En koskaan haistanu et niil olis ollu vetelät housuissa, täytyy varmaan kysyy et muistasko ne paremmin? Mikä auto sulla silloin oli?
    Tost tuli jotenkin mieleen assoiaationa vaikkei tapaukseen liity, kun kerran '64 valdella kävin martsarin Kessalla tankkaamassa tos 80-luvun puolvälin jälkeen. Sen suurempaa huomiota kiinnittänyt huoltohallin seinustalla lojuvaan "jengiin" vaan tankkasin rauhassa ja lähin maksaa. Ku sti tulin takas ni sellane about 65 impalahemmo oli hypänny autonsa rattiin ja lakanu polttamaan gumesta. Pää kysymysmerkkinä ihmetytti et mitä se oikeen duunaa ku laite jakso suddaa just sen verran et pyörä just pyörii mut kutienkaan rundit jaksaneet nousta stallspeedista. Lähin siit sit ylöspäin kohti Kivihakaa ja läpät levälleen john force savu perässä. Mylhemmin hemmo tuli sanoo et aavistus hävetti, valdossa tuli putket kyljistä ulos eikä se sivulta ollut kuullut ku huonksti käyvän kutosen äänen. Laitteessa kuitenkin oli 383 isolohko, joka muuten on vähän 327 tyyppinen jossain mielessä, motti, iskua 3.38". Toikin mopari löyty sit Tikkurilawsta 80-luvun lopulla, meni matalaa 13 aikaa vaparina ja 12.6 muistaakseni ujolla kaasulla.
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Oltiin sovittu viikkoa aikasemmin Kullan/pronssin väristä Valianttia vastaan kisa,

    No kun mentiin silloisen AutoSalomaan viereisellä kadulla olevaan taloon olevaa hakemaan kuskia(ruotsalainen nimi) niin se oli kännissä ja pelästyi meidän novaa kommentina" toi kuullostaakin niin rankalta"

    No,mikäs siinä mut vaihdettiin Simonkylässä suuttimetkin turhan takia isommiksi.

    Katso C-barge merkki ja mallikeskusteluista "katujätkä" mikä ei tosin liity 80-luvun katutaistoihin,mutta on mun auto.
     

Kerro tästä muillekin!