sbc 327 viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja bandit_1, 4.10.2009.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    En kyl muista, en tota valianttia enkä novaa. Vaikkei se mitään todista. Siin puutalossa Salomaan talon takana kyl oli toi meidänkin vanha '64, mut se oli sininen. Mu tkyl tohon aikaan oli liikkeellä vaikka mitä wannabee vehettä kun touhu oli muotoa. Bongasin kyl katujätkän, hieno camaro.
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Kiitos mielipiteestäsi Camarostani.
    Tämä jurrinen kuski minkä piti ajaa kilpaa meitä vastaan oli nimeltään Åke Swe..... mutta ei onnistunut.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

  4. tapio

    tapio Gearhead

    Mun pari senttiä:

    Mä asensin LT-1:n ja chambered exhaustit mun museokikkaraan ihan nostalgian ja äänimaailman takia. Auton olis saanut kulkemaan nopeammin toisilla kalikoilla, mutta miksi ihmeessä? Auto on just perfect sellaisenaan.
     
  5. akiky

    akiky 1st gear

    Re:

    Nyt kaivattais hyviä nokka ehdotuksia 327.
    1- tasonen imusarja, 461 kannet (virtaa ~220fmc/~160cfm), 750cfm kaasari?, puristus ~11.

    Olisko tollasesta mekaanisesta 30-30 Dontovnistä mihkään? Hakusessa siis korkea teho.
     
  6. LamaAjanElvis

    LamaAjanElvis 1st gear

    11 ruttu rautakansilla on melko reilu rutuksi, ellet meinannut jotain E85 konetta rakennella.
     
  7. akiky

    akiky 1st gear


    Niin no.. ei sen 11 tarvii olla. Kone vielä niputtamatta, joten mahdollista tehdä pienemmälläkin rutulla. Lähinnä kokemuksia/mielipiteitä tosta nokasta kiinnostaisi kuulla.
     
  8. fmila

    fmila Gearhead

    Re: Re:


    Itellä myös -461:t ja monta vuotta oli nokkana yks Duntov kopio, eli ton 365hp/327ci ruiskukoneen "repro". Eli siinä on mainosasteet 302 ja nosto .460" (löytyy vieläkin hyllystä, jos kiinnostaa?). Vaikka koneena on 350:nen ja kaksitasoimari, niin automaatilla ja vakio turbiinilla, 3,08 välityksellä se on alhaalta vähän nihkeä. Ruttu n 10,25 ja kaasarina myös 750 vac. Auto painaa n. 1460 kg tankki puolillaan.

    Minkäslainen peli Sulla on? Laatikko, perä, paino ?

    Viimeisen uppauksen myötä vaihdoin sinne nyky nokan, joku Comp Cams 272 powermax tai jotain sinne päin. Toimii toki paljon iloisemmin alhaaltakin, mutta ei oo sitä samaa "ränttä tänttää" kuin oli tolla "museo kepillä".

    Kyllä 11:1 rutullakin voi varmaan ajaa, mutta on sit herkkä nakuttelemaan ja toi paljealue pitää olla just kohillaan, et voi käyttää riittäviä ennakkoja parhaan potkun kannalta, jos pumppubensalla meinaa ajaa. Mutta RE85:lla pitäis (tai kannattais) sit olla jo enemmänkin. Jos nyt oisin tekemässä itselle tiukempaa katu kapistusta, ainakin vakavasti harkitsisin tota RE85:ta lähtökohdaksi. Viime kesänä oli kaverin kilpuri säädetty tolle etanolille ja oikein hyvin toimi + ei enään mitään lämpöongelmia, niin kuin bensan kanssa läträtessä :rotfl:

    t.AM
     
  9. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Pari huomiota reilu 2000 km E85:lla ajetusta stroukki Moparista.
    Rosteri-imuventtiilin varret kuluneet reilusti (0,2-0,25 mm).
    Sylintereissä kunnon naarmut ja olakkeet.
    Männänrenkaat ihan loppu,päittäisvälys 1,5-2 mm.
    Synteetinen Helix öljy.

    Ongelma poistui kun E85:n sekaan laittoi puolet 98:a.
    E85 on uusi polttoaine/liuotin mutta tarviiko oman moottoriöljyn ?

    Hema
     
  10. supo

    supo Double Gearhead

    Valvolinella lisäaineistus E85:ttä varten.
     
  11. fmila

    fmila Gearhead

    Seuraavaksi tulee mieleen mites toi venttiilien suojaaminen?? Vai onko sun -461:et varustettu kunnon seeteillä?? Jos ovat vain kannen pintaan koneistetut (alkup.) niin ei ilman lisäaineita selviä bensallakaan, saati sitten viinaksilla, vaikka oliskin rosterivenat.

    t.AM
     
  12. akiky

    akiky 1st gear


    Ei ole tarkoitus alkaa E85 ajamaan. Ihan bensa kone tulee.
     
  13. Temutin1

    Temutin1 1st gear

    Laitetaan tänne ketjuun..

    Mulla on tossa rakenteille 327 tulossa 67 impalaa pg ja vakio hiluilla muutenkin kruisailuu.. Nokka tuottaa hiukka pään vaivaa..

    Kone porattu 0.30.
    Flat topit tai on niissä venttiilikolot.
    Dekki ajettu nollaan.
    Muuten vakiota.

    Mikki kannet muistaakseni oli pienimillä venttiilillä. . Oikaistu ja muuten tsekattu. .

    Laskeskelin ettätulis yli 10 puristusuhde vakio pahvilla. . N:1mm pahvilla

    Tarkoitus käyttää vakio pakosarjoja. . Imusarja mikä hyllyssä ni torker mutta tiiä meneekö sitten kiinni ja 600vac holley. .

    Mitähän nokkaa tonne uskaltais tarjoilla. . Jotain duntov 3030 kopiota oli ebayssä mutta onkohan liian raju ns joka päiväsee käyttöön ja tosiaan vakio muutenkin. . Joku kompromissi ois varmaan tehtävä senkin suhteen. . Ruttua saa tietenkin pahveilla vielä nousemaan jos tarviaa. . Pelti pahveilla se oli kasassa kun purin. .
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Siis 327 vakiohiluilla jokapäiväiseen käyttöön.

    Tuohon vois laittaa vaikka Edelbrokin 2102 nokan, jota on samoilla specseillä myös muunkin merkkisenä. Tuollasen oon viimeks laittanu juuri reilu 10 puristeiseen 327:aan.

    Jos siihen aattelis nykyaikaisempaa perus virinokkaa niin miedommasta päästä olevat sattuis muuten hyvin mutta sulla on ruttua sen verran että perusasteita täytyis laittaa vähintään 268, joka on tohon sun kokonaisuuteen jo vähän rajoilla.
     
  15. BBC

    BBC Guest

    En jaksanut lukea läpi kaikkea mitä oli kirjoitettu tämän otsikon alle kun meinaa olla flunssa päällä kovemmalla mahdollisella tavalla, mutta 327 kiinnostaa kun itselläkin semmoinen joskus ollut.

    Tämmöisellä paketilla ajoin aika tarkkaan 30vuotta sitten 1967 camarolla stripillä Hangossa ja oli kyllä kova vehjes kadullakin:

    327 030 ylikoossa
    -trw takomännät 11:1
    -orkkis veivit ja orkkis takoakseli
    -mikkikannet, muistaakseni nro 461, pienillä venttiileillä.
    -jousipainetta 110lbs rautaiset imut, rosteri paot
    -Victor jr imusarja + 600cfm tuplapumppu
    -kärjetön accel jakaja + tehopuola
    -High energy 292 / 050 nokka
    -peltisarjat ja rosteriputket tein appelracing pöntöillä

    Manuaali aski perässä ja meni karvan yli 13,5 aikoja varttimaililla tosin sutien kun ei ollut sliksejä jne. Vakiopainoisella autolla, lähtöjen välissä lastattiin retkikamaa takakonttiin, mutta samaa kulki kun ykkönen meni aina vituiks. Luoman Lasse ajoi samalla autolla ja automaatilla 1-2v myöhemmin puolisekuntia nopeampaa, muuten kone pysyi samana. kunnes vaihtoi keulalle isolohkon. Eli kyllä hyvällä puristussuhteella ja perusvirikamoillakin menee aika hienosti, vaikka nykykatuautomiehet naurelee varmaan tuommoisille ajoille ja virityksille,....

    aulis

    ps. oli just myynnissä Californiassa todella mielenkiintoinen hi-perf osilla tehty 327cid alakerta, mutta nykyään taitaa kaikki ostaa vain stroke osia,....pitkä isku ja suuri mäntä kiihtyvyys on päivän sana? ,.....
     
  16. lordC

    lordC Gearhead

    High-Reving-331-SBC-Screamer.html
    Jaa niinku noin...
    Racingjunkista
     
  17. Temutin1

    Temutin1 1st gear

    Impala on tulossa pää osin emännän kesä /työmatka kulkineeksi jolla ajetaan vajaa 100km päivässä joten sen suhteen sais olla polttoaine taloudellinen ja toimiva kompo. . Lohko kävi koneistuksessa. . Ehkä vähän suuruuden hulluutta oli vedellä dekki nollaan , mutta olihan siellä jonku verran ruttua jo sillä pelti tiivarillakin 1.6mm lähti dekki tasosta tavaraa.. Löytyykö netistä laskureita ja ohjeita tyhmälle mikä kertois nokista enempi infoa ja ilmeistä dynaaminen ruttu pitäis saada nyt nokalla jollekin tietylle alueelle. .
     
  18. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Käyttö huomioonottaen turvallinen dynaaminen ruttu olis hyvä olla jossain korkeintaan kasin paikkeilla.

    Ehdottamani Edel 2102 antais 10 puristeisessa 327:ssa dynaamista 7.8 ja se olis rauhallisella profiilillaan hyvä jokapäiväiseen ajoon.
    Nopearamppiset nykynokat esim. Xtreme ja VooDoo tuottaa 268 asteisena 8.2 dynaamista, mutta onko ne sopivia emännän muuten vakioon työmatka-autoon jää vähän arveluttamaan.


    Muuten tuossa Auliksen paketissa ei ole muuta vikaa kuin se 327 alakerta! Mulla oli samalla aikakaudella lähes prikulleen samanlainen kokoonpano 400:ssa joka kulki 11sek puolelle Chevellellä.
     
  20. BBC

    BBC Guest

    Ei siinä alakerrassa mitään vikaa ollut. Ajamalla hankoon, stripille, ajamalla pick nickin kautta kotiin , niin ja tietenkin 8kk ajokauden aikana 20 000km mittariin,.... Ja ainahan 13 sek 1700kg auto on asiallinen harrasteauto.

    Tässä linkki CA olevaan 327 settiin. 1500usd ja mahtuu mun konttirahtien mukaan, jos joku innostuu.
    http://www.jalopyjournal.com/forum/threads/nice-327-sbc.1007356/

    a
     

Kerro tästä muillekin!