Sbc 350 käynti sekoilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Caideman, 21.8.2011.

  1. Caideman

    Caideman 1st gear

    Kone on '92 rullanokallinen vakiopatti. Hei-jakaja(vanha), Edelin 600 kaasari mekaanisilla toisioläpillä(2vuotias, tehdaskorjattu) ja Carterin sähköinen pa-pumppu(uusi).

    Ongelma on seuraavanlainen;

    Osan ajasta toimii kuin ihmisen mieli, mut sit alkaa sekoilla. Ensin ilmenee tasakaasuajossa ja kaasua päästäessä nykimistä ja sellaista prut prut-ääntä.
    Sit tilanne pahenee hetken päästä ja tyhjäkäynti katoaa ja kone alkaa käydä kuin olis ryyppy päällä. Soppaa saa niin, että putkista tulee yönmustaa sauhua.
    Tässä kohtaa seosruuvien säätäminen suuntaan tai toiseen, ei vaikuta mitään. Ja mainittakoon, että ryyppyläppä pysyy auki.

    Sit ongelma saattaa kadota yhtä nopeasti kuin tulikin ja mosa toimii kuin unelma siihen asti, kunnes kipu palaa takaisin.

    Silloin kun tuo nykiminen ilmaantuu, kone vetää kaasulla kuitenkin hyvin, eikä nyi yhtään. Välillä on saattanut kadottaa tehoja yläkierroksilla, mutta tämä korjaantui bensapintojen nostolla.

    Eilen auto kuoli ajosta kokonaan, alkoi nykiä oikein kunnolla, tyhjäkäynti katos, eikä pirullakaan enää käyntiin.

    Tähän asti tehtyä;

    Jakajan limput vaihdettu, sytkä kohdallaan ja alipainekello toimii. Kaasari avattu ja puhallettu, seoksia säädetty, bensapintaa nostettu. Benspumppu toimii ja antaa tavaraa.

    Seosten säätö auttoi aluksi ja löydettiinkin hyvä asetus. Tosin ruuvit olivat tuolloin jotain 4,5 kierrosta auki, entisen 2 - 2,5 kierroksen sijaan. Kone siis toimi hyvin tuolla aiemmallakin säädöllä, mutta normalisoitui vian ilmenemisen jälkeen säätöjä hakemalla.

    Mistä hakisin vikaa? Voisko kaasarissa lillua puhdistamisesta huolimatta joku iso kökkö, joka ilmaantuu ajoittain häiriköimään. Vai olisko kenties jakaja tullut tiensä päähän, eikä anna kunnon sytkää ja päästää raakana läpi?
     
  2. mmaaxx

    mmaaxx 3rd gear

    Mulla teki samaa kun edeli tulvi. Röhi ja pätki, sammui tyhjäkäynniltä, kasteli eikä käymää ku tulpat märkinä. Edeli tulvii imusarjaan, ei ulos. Oli neulan sihdit täynnä paskaa ja osa paskasta oli päässy sihdin ohi neulan väliin..tää kyl pitäis huomata kun sammuu jos sul on sähkönen pumppu.
     
  3. Caideman

    Caideman 1st gear

    Joo-o. Täytyy vaan purkaa se kaasari taas atomeiksi... Jos se kökkö sieltä löytyis. :odroll:
     
  4. Temutin

    Temutin 1st gear

    onko imusarjan kaasarin välissä laippaa??? ettei kaasari kuumene liikaa??

    dodgessa oli sama vikaa kun oli aluimari ja sama kaasari ei ollut kun tiivist niin kuumeni ja kaasari rupes tulvimaan.. korjaantu kun laitto välilaipan.. ero on kun yöllä ja päivällä kaasarin lämmöissä siis.. :D
     
  5. Caideman

    Caideman 1st gear

    Ei muuten oo kuin tiiviste... Täytyy täpätä siihen laippa kun otan sen kokkareen siitä irti. On tosin käynyt mielessä aiemminkin tuo sama asia, mut on vaan sit jäänyt laittamatta. :)

    Lisätään vielä, että vaihdoin koneen hiljattain ja vanhassa koneessa toi kaasari oli samalla tavalla suoraan imarissa pelkällä tiivisteellä, eikä ollut mitään ongelmia. Nyt sit uudessa koneessa alkoi tökkiä...
    Tuskin imarila on merkitystä, mut vanhassa oli joku Edelin perfomerin näköinen/kokoinen sarja, jonka merkistä/mallista ei ollut mitään käsitystä. Nyt uudessa koneessa on sit tuo performer.
     
  6. Caideman

    Caideman 1st gear

    Kaasari purettu ja putsattu taas kerran. Melkoinen määrä mustaa keijoa löytyi sisältä... Bensapinta toisessa kammiossa jostain syystä aivan pohjissa, vaikka juuri niitä nostin. :odroll: Samoin oli merkkejä kaasarin tulvimisesta.

    Laitoin samalla sen paksun tiivisteen kaasarin alle, niin loppuu keittäminen. Katsotaan nyt sit kauanko toimii, jos vielä huomenna laittas uuden sytkämodulin jakajaan ihan varoiks.
     
  7. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Mitens bensan suodatin, olisiko tankatessa tullut paskaa bensan joukkoon?
     
  8. Caideman

    Caideman 1st gear

    Suodatin on vaihtokunnossa. Ei vaan sattunut tänään olemaan uutta käsillä... Tankissa on varmasti kaikkea hitsaussontaa, kun se kerran on itse tehty. Ei poistunut kaikki, vaikka huolellisesti yritin sen puhdistaa ennen käyttöönottoa. :-?
     

Kerro tästä muillekin!