Sbc 350 männänrenkaiden rako

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja impala-63, 18.5.2014.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Pitäisi alkaa viilailemaan renkaita sopiviksi, mutta nyt vähän ihmetyttää kun olen lueskellut että ylemmmän renkaan rako on yleisesti isompi kuin alemman. Männänrenkaiden mukana tulleiden ohjeiden mukaan taas pitäisi alemmassa renkaassa olla isompi rako kuin ylemmässä. Renkaat on on http://www.jegs.com/i/Sealed-Power/844/ ... 5/10002/-1 eli Speed Pro R9343 -45.

    Ohjeissa on että 4" poraukselle ylemmälle .016-.018", 0.004 per poraus tuuma
    ja alemmalle .020-.022", .005" per poraus tuuma

    Mikä nyt on oikea tapa? Pitäisikö joskus uskoa ohjeita? :oops:
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ensisijaisesti pitää noudattaa mäntävalmistajan suosituksia koska samat renkaat käyttäytyy eritavalla eri männissä.

    Jos on tavalliset valumännät tai takomännät niin voit käyttää rengasvalmistajan ohjeita mutta jos hyper-männät niin sitten extravälys ylärenkaaseen.
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Männät on tavalliset valumännät eli mennään rengasvalmistajan mukaan. :D

    Millä noi renkaat on paras viilata kun sitä oikeaa työkalua ei ole? Dremelillä rauhallisesti?
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei drelliä! Noihin on olemassa pylväskoneeseen omia työkäluja, mutta parhaiten pärjäät ihan varovasti tav viilalla renkulan ollessa sylinterissä. Varovasti ettet sylinteriä viilaa! Noi olen nähnyt pro ukkujen fiilaavan noita. Mua kauhustitti. Itse yks kerrallaan fiilannut noita ja renkulat ei ole olleet sylintereissä. Tsiisus että menee aikaa noihin, mutta katkenneita renkaita enää ollut ei. Viimeeks Hemppa tehtiin 0 välys kuumana. Vitut. Katkes melkein kaikki. Se Hemin 0 välityksestä kuumana. Sbc varmasti sama juttu. Välitykset muuttuu kuumana yllättävän paljon. Renkulat halpoja testailla, kunhan et naarmuta sylintereitä.
     
  5. El 60

    El 60 Gearhead

    Ei mitään remeliä.. hyvä viila ruuvipenkkiin kiinni ja työnnät rengasta. Viilaus suunta ulkoa sisään niin ei pinnote lohkee.. jos on.

    Ompa pätevän olonen töökalu spirolockeille
    http://www.youtube.com/watch?v=pGvSWhS3WWM
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Noille on olemassa ihan oikea hiota työkalu, motti kasaus my self pärjää kotikonstein, mutta se välys on tärkeä!
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Pari vuotta sitten hioin renkaat millisellä rälläkän laikalla, mikä oli paineilmaporakoneessa kiinni, se taasen ruuvipenkissä. Ei syö kovinkaan paljoa.
     

Kerro tästä muillekin!