SBC Dual Plane Intake Manifold test by Hod Rod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtope, 2.4.2015.

  1. valtope

    valtope Gearhead

    Moi

    mulla oli tylsää, ja "pyörin netissä", ja löysin tämmäsen, mielenkiintoinen, lukekaa huolella. => Valitkaa oman tarpeenne mukaan paras.

    http://www.hotrod.com/how-to/engine/130 ... mparisons/

    ps. vahvisti mun valitani, sekä 350 TBI:n päälle ( välipalalla ), että "museoautoni" 406:n päälle tulevista vaihtoehdoista.
     
  2. valtope

    valtope Gearhead

    huom. pidän erikoisesti Ameriikan poikien ajattelusta:
    best bang for bug !

    Ranking Peak HP HP/$ RankIng HP/$
    Ranking Avg. TQ Ranking Avg. TQ/$
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä toi dual plane rules katuvehkeissä. Varsinkin aja viikolla ja kisaa viikonloppuisin vehjeksissä.
     
  4. Karck

    Karck 3rd gear

    Tähän vois muistuttaa kaikkia korotus/adapteri palojen käyttäjiä, jos on dualplane manifoldi jossa on keskellä se seinämä joka jakaa imarin kahteen niin siinä korotus palassa ois hyvä olla kanssa sama ominaisuus. Muuten seokset voi heitellä toiselta puolelta toiselle ja menetät vähän alavääntöä.

    Eli ei sellaista korotus palaa missä keskikohta on avoin. Semmosie ennemmin missä on neljä reikää, keskellä jakava seinämä niinkuin imarissa tai adapteri pala spreadboresta squareboreen nelireikä sydeemillä.

    Viisaammat korjaa, mutta näin mä olen lukenut.
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

  6. nova 76

    nova 76 2nd gear

    En oo viisaampi, mutta saanut aivan toisen käsityksen.
     
  7. Karck

    Karck 3rd gear

    Tavallaan oot oikeessa. Sehän riippuu siis mille alueelle sen tehon haluaa. Jos tosiaan haluaa tehoa ylös niin silloin avonainen on parempi mutta sillon se imarin välilaippa pitäs snurrailla pois kokonaan, semmonen avonaine spaceri on muuten niin turha sitä asiaa ajamaan. Näin saatais siitä dualista single imari, ja koko kaasarin cfm käyttöön kaikille sylintereille. Tämä tosin laskee pois sen mihin se duali on suuniteltu, suureen imutehoon ja voimakkaaseen keskikierros vääntöön. Dual plane imari estää toisia sylintereitä ryöstämästä seosta toisilta kun ne on jaettu eri puolille. Ei tuu ignition overlappiä.

    En tiiä osasinko selittää oikein mutta tässä on esimerkiks yks artikkeli asiasta. http://www.hotrod.com/how-to/engine/060 ... orsepower/
     
  8. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Noita kuvisssqkin näkyy, että se väli seinä ei oo ihan ylös asti kaikissa.
     
  9. valtope

    valtope Gearhead

  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Jos luitte noi molemmat vertailut niin single plane antaa paremman väännön ja huomattavasti enemmän tehoa. Tosin kaasari tais olla isompi single plane artikkelissä.
    Mutta se uskomus dualplanen paremmasta väännöstä ei taida pitää paikkaansa
     
  11. valtope

    valtope Gearhead

    Luitko peltsi samat testit, kun minä ?

    Eri nokka-akselit, ja kaasarit !!!

    Vähän tarkkuutta herrat.
     
  12. altzu

    altzu 1st gear

  13. valtope

    valtope Gearhead

  14. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Eli jos tilaa on niin 1" avoin spaceri, jos ei niin 1/2" väliseinästä pois ?
     
  15. Karck

    Karck 3rd gear

    Kyllä, sillein saat tehtyy ns. "Air gap" Imarin. Tommosta vois ittekkin suunitella.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ne spacerit mitään airgappiä tee.
     
  17. Karck

    Karck 3rd gear

    Ei spacerit teekkään mutta jos ajaa sen vallin auki siitä plenumin keskeltä, niin päästään lähes samoihin tuloksiin ku gapillä jos spacerin viel heittää. Niihän ne tossa videossa justii sano.
    Tota ei tietenkään saa tehtyä mitä sb838 just linkkas.
     

Kerro tästä muillekin!