SBC lämpöanturin kierre?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja WTF, 1.4.2008.

  1. WTF

    WTF Gearhead

    Mikäköhän tuo on?
    Tuossa on se isompi anturin reikä, kansi on vm-86.
    Tartteis hommata supistus tuolle mittarin omalle anturille.
    Vastaakohan normi putkikierre tuota?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Onkohan uudemmissa erilainen kierre kuin vanhoissa? Vanhoissa kierre on kuitenkin R 1/2" eli ihan normaali putkikierre. Sama jenka löytyy imusarjasta ja vesipumpusta.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pitäisi olla 3/8 NPT (National Pipe Thread) eli "amerikkalainen putkikierre"...käytetään yleisimmissä GM:n antureissa.

    Ei vastaa täkäläistä 3/8 BSP putkikierrettä...NPT:ssä on 18 kierrettä tuumalla kun tuossa toisessa BSP:ssä 19 kierrettä.

    Vai onko sulla kannessa vielä joku isompi jonka haluat supistaa tuoksi 3/8 NPT:ksi ?

    Huomioi että tuo 3/8 NPT reikä on oikeasti paljon isompi kun nimellismitta 3/8" tuumaa jos mittailet sitä reikää mauserilla...syynä se että kartiokierre ja niissä mitta määräytyy jotenkin kierosti putken sisähalkaisijan mukaan.

    Taistelin asian kanssa kun haeskelin kieretappia IAT anturin reikää varten.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Kas, olenko vaan saanut tungettua väärän paikoilleen? No ovat pitäneet...
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei ole R-kierre eli BSP amerikkalaisessa vaan se on NPT !

    Imusarjan alipaineliitännän kierre päällä ja vesipumpun kierre on myös 3/8 NPT...

    BSP G eli R = 19 kierrettä tuumalla ja 3/8 NPT 18 kierrettä...tietysti jos kierrettä vaan hyvin lyhyesti,niin kyllähän se sinne menee kuten niin usein niitä näkee,mutta ei silti ole oikein.

    BSP -> http://www.newmantools.com/taps/bsp.htm

    NPT -> http://www.icrank.com/cgi-bin/pageman/p ... pt.htm&t=2
     

Kerro tästä muillekin!