Sbc lohko ihan valunumeroita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja murikka_, 7.5.2025.

  1. murikka_

    murikka_ 3rd gear

    Olisiko foorumilaisilla apuja sbc lohkon tunnistamiseen.
    Ensimmäistä kertaa törmään tällaiseen sbc lohkoon josta ei löydy minkään näköisiä valu numeroita.
    Virran jakajan takana tuttu paikka ammottaa tyhjyyttään sekä myöskin lohkon etuosan taso jossa suffix koodi pitäisi olla.

    Valutunnisteet jotka löytyy:
    -Oikealla puolella lohkon takana vastakkaisella puolella jossa numero yleensä on valumerkintä Canada.

    -Oikealla puolella moottorikorvan vieressä D/N jossa viisari käännetty kohtaan D

    Muita huomioita:
    Mekaaniselle pa pumpulle ei ole tehty minkään näköistä koneistusta lohkoon mutta muuten paikka sille tunnistettavissa.

    Ei öljynpaine anturille paikkaa lohkon takaosassa jossa yleensä valunumero on.

    Varmaan ainoa vaihtoehto määritellä kokoa on öljypohja tai kansi pois ja mittaamaan?

    Onko tämä joku crate moottori tai veneen moottori?
    Yleensä venekoneissa kyllä valununero on ollut.

    Tällä hetkellä moottori -52 Chevyssä
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Jos siitä puuttuu myös rullanokan päittäislevyn kierteet sekä rullan spiderin bossit nostajalaaksosta niin todnäk 727 valuinen tbi:n canadalohko kyseessä. edit: kyllä niissäkin lohkoissa siinä jakajan alla se anturin paikka on. Näkeekö siitä onko ne numerot viilattu jotenkin pois?
     
  3. murikka_

    murikka_ 3rd gear


    Joo, sitä on nyt pari iltaa tihrustettu 2 silmäparin voimin mutta lohkossa ei ole merkkejä että olisi edes viilattu merkintöjä pois.

    Tuo 727 valuinen tbi voisi olla hyvä veikkaus koska moottorissa on nyt paikoillaan jotkin swirlport kannet jonka numeroita en nyt muista, sen verran kooklettelin että olivat maailman huonoimmat kannet mihinkään käyttöön.
    Joskin minun onnella se ei ole 350.
    Vaan ultra harvinainen "V4 look alike v8 special edition":D

    Moottori on nyt autossa paikoillaan ja käytössä. Pitänee käyttää ensi talvena kansia pois niin saa mitattua mikä se on.
    Siihen koon määritykseen ei tällä kertaa taida olla muuta lääkettä.
    Samalla näkee onko edes rullalohko.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    L99/LT1, kun ilman pumpun paikkaa. :rolleyes:
     
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Olihan tuossa paikka,koneistukset vaan puuttuu. Viittaa just 727 lohkoon ja vanhaan tbi koneeseen koska swirlportit vielä päällä.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, no l99/lt1 lohkossakin näkyy se paikka, ei vaan ole koneistettu.
    Sama lohkohan se itseasiassa taitaa olla tbi:n kanssa.
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    No ei ole minkäänlaista paikkaa niissä lohkoissa ja aika huonosti perinteinen sbc vesipumppukaan käy siihen reverse flow lohkoon. Kaiva vaikka piruillessa kuva sellasesta lt1 #327 valuisen lohkosta.
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    MUOKS.
    Joo myönnän olleeni väärässä. Se muistikuva on jostain toisesta moottorista.

    Nostettiin lt-lohko eilen autosta toiseen, niin ei siinä tosiaan ole edes jälkeä.
     
    Muokattu: 12.5.2025

Kerro tästä muillekin!