SBC + manuaali

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mr_MilleR, 18.12.2021.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tolla kytkinautomaatilla huomaa äkkiä miksi ”turbiinin” oikea nimi on momenninmuunnin ja miksi se on kehitetty.
     
  2. rotax

    rotax 2nd gear

    Paljonko toi kestää vääntöä ?
     
    ossa250 tykkää tästä.
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    ZF kertoo oman mielipiteensä jo mallikoodissa eli 370Nm
     
  4. Noin se mallimerkintä menee, mutta saattaa olla hiukan varmuuskertoimella ilmoitettu. Tässä on netistä kopsattu, mitä usein näkee:

    -Gs5-39dz ~800nm

    -Gs6-37dz ~700nm

    -Gs6-37bz ~700nm

    -Gs6-53dz ~1000nm

    -Gs6-53bz ~1000nm
     
    rotax tykkää tästä.
  5. Ducky-13

    Ducky-13 Gearhead

    Jep, näihin oon itsekki luottanut ja sen nuo myös näyttää kestävän, mitä foorumeja lukenut.
    Eli tuo 37dz verrattavissa tko 500 väännönkeston suhteen
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos kestäis vaan 370nm niin tuskin niitä ois laitettu tehtaalla autoihin mitkä antaa vakiona 500nm.
     
  7. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Päätin antaa vielä TH200 4R:lle mahdollisuuden. Vein tänään laatikon Huittisiin Vaihteistokeskukseen laitettavaksi. Tähän ratkaisuun päädyin osin taloudellisista syistä ja osin omasta mukavuudenhalusta.
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Juu taitaa olla noi ZF:n omat ilmoitukset väännönkestosta aika reilulla varmuuskertoimella ilmoitettuja. Ei nyt tähän liity mutta kuormurista nykäistyä S6-36 vaihteistoa on tullut riivattua moninkertaisella momentilla mitä tuosta 36-lukemasta vois päätellä, ja hyvin kestää.
     
  9. Puikkoneuvos

    Puikkoneuvos 1st gear

    Minkälaisia voimia olette ajaneet läpi tuosta tremecin tko600:sta? Mulla oli tarkoitus laittaa tuommoinen tuplaturbo sbc:sen kaveriksi, mutta ainakin Lensu suositteli hylkäämään sen suoriltaan ja laittamaan mielummin tuommoisen ison zf:än.
     
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    763hp/950Nm 548Ci vapari BBC:n perässä on kestänyt kapealla 10.5" qtp sliksillä joka antanee pikkasen anteeksi, ongelmana itelä ollut enempi kytkimet jotka antautunu,

    mutta oletettavasti ollaan aika limiiteillä tuon laatikonkin suhteen
     
    Puikkoneuvos tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!