SBC öljypumpun liitos

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 11.4.2006.

  1. Selli

    Selli Gearhead

    Se olis aika kasailla laitteita ja tulivastaan tällanen ongelma. Eli mitä olette mieltä uskaltaako luottaa linkin osoittaman kuvan tyyppiseen liitokseen pumpun ja käyttöakselin liitoksessa? Paketista varmaan tippunut jonnekin orggislukitusliuska. Alkuperäinen muovinen ei lähtenyt ehjänä irti. Mitä olette mieltä onko mitää estettä hepata hitsillä kii tota? Toi kuvanliitos tuntuu käsissä tosi hyvältä mutta pelottaa että jos sittenkin seger irtoaa...

    http://www.saunalahti.fi/sellis/liitos2.jpg
     
  2. ERT2

    ERT2 1st gear

    Ei kai tuo nyt joudu kestämään minkäänlaisia akselin suuntaisia kuormia.....
    Eiköhän se muovin palakin ole siellä vaan sitä varten että akseli pysyy hollilla...
    Neuvosta en ota vastuuta mutta omassa koneessa voisin hätä tapauksessa kokeilla tuota seekeri viritystä.
    Tuskin keskipakovoimakaan tuota irroittaa, mutta mahtaako epätasapaino tehdä hallaa pumpun laakeroinnille..?
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä en oikein ymmärtänyt tuota,mä olen aina käyttänyt teräksisellä holkilla varustettua käyttöakselia joka loksahtaa tuohon uraan,lukkorenkaitten paikalle siis! Ite en kasais tuollaisella,mut se on vain mun mielipide!
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Niin siis kyllä tuossa paketissa on sellainen metallinen holkki joka tuohon päälle tulee muttei se mitenkään lukitse akselin päittäisliikettä vai tarviikokaan? Riittääkö se että työntää vaan urat kohikkain ja holkkipäälle.Käsissä akseli irtoaa heti koska se ei ole milläänkiinni.Holkissa ei ole mitään klipsejä jotka vastaisi tuohon uraan jossa segerit nyt on.
    Vai onko ton holkin tarkoitus vain pitää sivuttaisliike aisoissa eikä tarviikkaan pitkittäin olla lukittu?
     
  5. Chevellecoupe64

    Chevellecoupe64 1st gear

    Vaikka rautalangalla...

    Ajelin itse parit kesät akselila joka oli rautalangalla "varmistettu".Älä helvetis heppaile sitä yhteen,on liitos tarkoitettu varmaan antamaan vähän sivusuunnassa anteeksi niin tarkkoja jenkkipojan koneituksia.Tuo seegeri patentti on ihan ok,itse laittaisin toisen avopuolen toiselle ja toisen vastapuolelle ja pihdeille tarkoitetuista reijistä langalla varmistus,ei sit mitään ampiaispesän kokoista möykkyä siihen.... :lol: Tasapaino ei varmaan oo ongelma pyöriihän toi vain puolet kampparin rundeista
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Re: Vaikka rautalangalla...

    .Tuo seegeri patentti on ihan ok,itse laittaisin toisen avopuolen toiselle ja toisen vastapuolelle ja pihdeille tarkoitetuista reijistä langalla varmistus,ei sit mitään ampiaispesän kokoista möykkyä siihen....

    Toi kuulostaa ihan järkevältä.Toi oikeesti on silleen tosinapakka käsissä eikä yhtään tunnu siltä että olisi mihkään lähössä. Alkuperäinen holkki on sellasella jousisokalla kii.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Miksei voi käyttää orkkis muoviholkkia? Tulee tiivistesarjan mukana uusi holkki, ainakin fel prossa. Se ainakin toimii mutta saahan sitä jännitystä elämässä olla...
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Heh,En oo avannu tota pakettia vielä.Ostin kyllä kokosetin fel-prolta :) Kiitos vinkistä.Ehkä sen voisi sitte huomenna avata :)
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Jossain tiivistesarjassa tuli aikanaan niin rapea muoviholkki, että halkesi asennuksessa. Sen jälkeen on tullut aina annetun vinkin mukaan lilluteltua holkki likimain kuumassa vedessä ennen asennusta. Sitten jos sulla on HV-öljypumppu, niin laita suosiolla tuo teräshylsyllä varustettu käyttöakseli. Löytyy mm. sieltä Seppälänkankaan Lähikaupasta.
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Eikä maksa teräksisellä holkilla varustettu käyttöakseli ku reilun kympin us-partsillakaan!
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Palataan orggis asetelmaan. Minulla on teräksinenholkki akseleineen kyllä mutta siitä tämä ihmetys lähti liikkeelle ku en tienny pitääkö akselit lukita toisiinsa akselien suuntaisesti vai pelkästään sivuttaisliike. Jos pitkittäin pitää niin silloin tuosta minulta puuttuu jokin osa vielä (on siis tippunu tallinlattialle)
     
  12. TH

    TH 1st gear

    Eikös se virranjakajan akseli pidä ton paikoillaan ettei nouse ylös?
    Olikohan Mellingin vai Milodonin akseli mikä mulla on ja siinä on ainakin kiinteä tuo holkki eikä se mitenkään lukitu siihen pumpun akseliin. Ei siinä holkissa oo ees mitään lukitusuraa ja paketissa oli vaan pelkkä akseli.
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Joo.Laitoin pelkällä tolla akselissa olevalla holkilla ja hyvinhän se sinne istu.Otin siis pois kaikki seger henkiset jutut.Onhan se pitkäputki joka ohjaa tota akselia ettei pääse liikkuu.
     

Kerro tästä muillekin!