sbc pienempi balanceri?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja challenger-70, 23.4.2016.

  1. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Tilasin -69 350 corvetteen uuden balancerin koska oli epäilys että vanha oli huonossa kunnossa.

    Ajatus oli olla muuttamatta mitään koska en ole mikään asiantuntija näitten kanssa.

    Kuitenkin uusi balanceri oli pienempi 6 tuumainen ja vanha oli 8"
    Laitoin balancerin kuitenkin paikalleen ja aloin miettimään sitten että pitääkö ottaa silti jotain huomioon?

    Jos uuden balancerin ajoitusmerkki on samassa linjassa kiilauraan nähden kuin vanhassa isommassa niin täsmääkö jakokopan tdc merkki samallalailla kuin ennenkin.

    Tiedän että saattaa kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta silti...
     
  2. 383

    383 Gearhead

    Onko kone tasapainotettu ?
     
  3. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Ei mulla ole koneesta muuta tietoa kuin että vissiin alkuperäinen moottori ja pelasi ok,en ole tehnyt siihen itse mitään.mutta balancerin vulkanointi näytti huonkuntoiselta niin sen ajattelin tässä vaihtaa varmuuden vuoksi ja samalla kampistefa.Uus balanceri minkä tilasin on vaan nyt pienempi kuin mikä oli paikallaan.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei ollenkaan tyhmä kysymys.

    Yläkuolokohdassa merkit kyllä pitää paikkansa, kun vaan tähtää oikeasta kulmasta.
    Mutta sitten vaikka 12 asteen kohdalla tulee jo vähän heittoa koska 8" dampperille tarkoitetussa asteikossa asteen väli on vähän pitempi kuin 6" tuumasen vastaavassa.

    Oikeanlaisen irtoasteikon saa kyllä vauhtikaupasta.
     
  5. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Ei oikein tiedä mihin sitä pitäisi luottaa. Balancerin myyjä sanoi että nyt ostettu 6" on oikean kokoinen kuin 8" mikä oli paikallaan.Jakopäänkoppa merkkeineen varmaan on alkuperäinen merkkeineen mutta enpä sitäkään voi tietää..Oh no.

    Minkälainen se irtoasteikko on?
     
  6. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Tai kai se asteikko 8 tuumaselle on tarkoitettu koska nyt on niin reilu väli mittasteikon ja balancerin välissä.Pitääkö se hommata sitten uusi samankokoinen..kele
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Irtoasteikko tulee kiinni kahden jakopäänkopan kiinnitysruuvin alle.
    Ostaessa kerrot vaan dampperin koon ja missä kellonsuunnassa tdc-merkki on.

    Jos se jakokoppa asteikkoineen on alkuperäinen, niin kyllä siihen 8" dampperikin kuuluu. Koska 6" asteikkoiseen koppaan ei iso dampperi mahtuiskaan ilman asteikon taivuttamista.

    Kyllä sä mun mielestä voit käyttää sitä pienempääkin dampperia, kyllä näitä on sekoitettu kun kaikki on kuitenki 0-balanssissa, no sitä 400:sen dampperia lukuunottamatta.
     
  8. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Ajattelin vain että jos ne merkit ei täsmää nyt siinä kopassa ja koppaan on se taulukko hitsattu siihen paikalleen. Että oisko se nyt kerralla pitänyt ostaa toinen uus entisen kokoinen.

    kiitoksia kovasti kommenteista.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jostain syystä tehdas on pistäny noihin "hipo" koneisiin 8" dampperin. Tosin sellainen löytyy lähes aina 4-bolt koneesta vaikka ei oliskaan niin hipo, esim vanit.

    Ja sellainen vinkki että jos vie koneen puntitettavaksi niin paperille mukaan kielto että dampperiin ei saa porata eikä hitsata mitään.
     
  10. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    En ole koskemassa muuten koneeseen kun halusin vain vaihtaa tuon dampperin.No se pienempi on nyt otettu irti.
     

Kerro tästä muillekin!