SBC viritys opukset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja paavo, 23.2.2005.

  1. paavo

    paavo 1st gear

    Tarjolla on jos jotakin, mikä niistä mahtaisi olla kaikkein kattavin ja harrastajan kannalta "paras"
    Mistä netti kaupasta parhaita kokemuksia opuksen ostoon.
     
  2. Speedo

    Speedo Gearhead

    Hyvä ja kohtuullisen moderni kirja aiheesta on:
    "How to Build Max Performance Chevy Small Blocks on a Budget (S-a Design)
    by David Vizard, David K. Wright "
    Kirjan lopusta löytyy vielä dynotulokset kymmenelle eri kokoonpanolle.


    Vähän vanhempi klassikko on:
    "How to Hotrod Small-Block Chevys: Covers All Small-Block Engines 1955 Through 1972, 265 Through 400 Cubic Inches by Bill Fisher "

    Joiltain osin vähän vanhentunut, mutta kuitenkin hyvä perusteos aiheesta.

    Molemmat kirjat käsittelevät kuitenkin vanhempia pikkulohkoja, joten esim. ruiskuista ei niistä löydy tietoa.

    Amazonista olen tilannut sekä USAsta että Saksasta ja perille ovat tulleet viikossa, viimeistään kahdessa.
     
  3. paavo

    paavo 1st gear

    Miten he.... amazon.de:stä tilaan kirjan kun ei suju toi saksa.
    Jos jollain opus ylimääräisenä hyllyssä ,niin kiertoon vain ja kirja oli How to Build Max Performance Chevy Small Blocks on a Budget.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei kannata ostaa, kysy mielummin täällä neuvoja.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Just.

    Pitäiskö näiden nimettömien kommentteja itkeä vai nauraa?

    Vizardin kirjat ovat hyviä, niissä on todellista dynossa mitattua viisautta.
     
  6. tapio

    tapio Gearhead

    Siis minä kommentoin itse kirjautumattomana...
     
  7. Jojeli

    Jojeli 1st gear

    Itse olen tilaillut kirjoja Brittiamazonista: www.amazon.co.uk myös Alfamerista löytyy mutta kalliimmalla: www.alfamer.fi

    Itselläni on tuo H/T build Max performance jne ja ihan hyvä kirja on, mutta itse pidin enemmän Vizardin How to build horsepower vol 1:stä, käsittelee ehkä hiukan laaja-alaisemmin virittämistä (max perf-kirjassa ei ollut esim. pakoputkistoista mitään).

    Edit: itsellä olisi taas tarvetta kirjalle, missä neuvottaisiin tarkkaan Chevyn pikkulohkon kokoaminen ja kasaaminen. Tuli ostettua autoon moottori joka on osina ja pelottaa että jää jokin tärkeä pikkuosa kasausvaiheessa pois. Onko tällaisia?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vizardilla on hyvät kirjat erikseen lohkoista, venttiilikoneistoista ja kansista. Vanhentuneita, mutta sisältävät yhä hyvää tietoa. Nuo em. kirjat ovat uudempaa tuotantoa, yleisopuksia.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    kirjoista...

    Vaikkei virityskirja olekaan, niin how-to-rebuild ... olis ainakin ensimmäisenä hankittavien joukossa, pätee myös muihin moottoreihin.
    Paras kirja riippuu vuosimallista, kaiken kattavassa yleensä liian suuri
    vuosimalli hajonta, kannattaa myös ottaa huomioon tekijöiden yhteydet osavalmistajiin, kirjoittajan "objektiivisuus" voi olla hämärtynyt...
    SBC kirjoista hyviä mm.SA-Desing kirjat, Hot Rod:n artikkeleista kootut
    taas enimmäkseen vanhaa tietoa, jollei sitten ole päivitettjä painoksia.
    Netistä, sekä täältä taatusti tuoreinta tietoa...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    ääää

    Perskules se jäi se kirjautuminen.... eli siis syyttäkää edellisestä
    vieraasta mua...

    :oops:
     

Kerro tästä muillekin!